• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158738
+
-

خداحافظ لالیگا

جام‌های از دست رفته ژاوی تمامی ندارد

خداحافظ لالیگا

بارسلونا طی ۵‌ روز با 2‌جام خداحافظی کرد. ژاوی هم پس از شکست یک بر صفر مقابل کادیس اعتراف کرد که دیگر نمی‌تواند قهرمان لالیگا شود. با یک‌باخت خانگی دیگر در ورزشگاه اسپاتیفای کمپ یا همان نوکمپی که می‌شناختیم، بارسلونا هم تقریبا از دور رقابت بر سر قهرمانی لالیگا خارج شد. حالا رئال‌مادرید بیش از هر زمان دیگری به جام نزدیک است و آنچلوتی می‌تواند نام خود را به‌عنوان نخستین سرمربی تاریخ که توانسته در هر 5 لیگ معتبر قهرمان لیگ شود، ثبت کند. فاصله امتیاز رئال 75امتیازی با بارسا و سه‌ویا 15امتیاز است که در فاصله 6هفته مانده به پایان رقابت‌ها به‌نظر تضمین‌گر قهرمانی کهکشانی‌ها خواهد بود. بارسا اگر بازی عقب‌افتاده‌اش را با این حالش از وایکانو ببرد، تازه اختلاف به 12امتیاز کاهش می‌یابد. فعلا ژاوی با حال‌وروز فعلی‌اش که به اینتراخت و کادیس در زمین خودش می‌بازد و لوانته ته جدولی را با خوش‌شانسی و به‌زور از پیش‌رو برمی‌دارد، بعید است بتواند همه بازی‌های باقیمانده را با پیروزی به پایان ببرد. با شکست بارسا مقابل کادیس رئال تنها به 7امتیاز دیگر برای تثبیت قهرمانی نیاز دارد.
   وقتی ژاوی سرمربی بارسا شد فاصله امتیاز این تیم با رئال 12امتیاز بود که حالا تبدیل شده به 15امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و خداحافظی با لالیگا.
   پیش از آغاز بازی 50هوادار بارسا در روزی که بیش از 57هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند، بیرون نوکمپ علیه لاپورتا شعار دادند و خواهان استعفای او شدند. آنها معتقدند که رسوایی حضور 30هزار تماشاگر آلمانی در بازی قبلی یک تحقیر اجتماعی برای باشگاه بوده و مقصر آن رئیس باشگاه است. برخی هواداران هم در توییتر هشتگ ژاوی برو بیرون را ترند کردند.
   این نخستین باخت بارسلونا پس از 15بازی در لیگ و نخستین شکست از دسامبر2021به این‌سو در لالیگا بود.
   بعد از ال‌کلاسیکو بارسلونا در هیچ‌یک از 5‌دیداری که انجام داده، در نیمه اول موفق به گلزنی نشده است. 
   بارسلونا در 7‌بازی از 8‌بازی آخری که در روزهای دوشنبه در لیگ برگزار کرده، پیروز شده و تنها یک‌بار با نتیجه تساوی یک-یک مقابل گرانادا در سپتامبر 2021متوقف شده بود. این نخستین شکست دوشنبه‌ای بارسا بود.
   بارسا برای نخستین بار از سال2003در 2‌بازی خانگی پیاپی شکست خورد.
   بارسا در 2‌فصل اخیر که دزدان دریایی (کادیس) به لالیگا برگشته‌اند، موفق به شکست این تیم نشده، 2‌باخت و 2‌تساوی.
   این نخستین برد تاریخ کادیس در خانه بارسا بود. بارسلونا در 13بازی گذشته خانگی 11بار مقابل این تیم به برتری رسیده بود.
   بوسکتس در این بازی با تعداد 674بازی اینیستا با پیراهن بارسلونا برابری کرد. او 93بازی دیگر با ژاوی و 104بازی با مسی برای تبدیل به باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه فاصله دارد.
   بارسا در بازی‌هایی که پدری غایب بوده از 57‌امتیاز ممکن تنها 28‌امتیاز کسب کرده است. بارسلونا در فصل جاری لالیگا، از ۳۶‌امتیاز ممکن در ۱۲‌بازی که پدری را در ترکیب خود داشته، ۳۲‌امتیاز را کسب کرده است.
   ژاوی این فرصت را داشت تا با کسب پیروزی در هشتمین بازی متوالی، با روند مثبت ارنستو والورده (سال ۲۰۱۹) برابری کند اما این اتفاق رخ نداد.

آمار بازی خیلی عجیب بود؛ 70درصد مالکیت توپ برای بارسا و 30درصد برای تیم برنده. 3‌ضربه داخل چارچوب برای کادیس و 8ضربه برای بارسا، 5آفساید برای تیم میهمان و هیچ کرنری برای تیم بازنده، 16خطا برای بارسلونای مالک توپ و تنها 9خطا برای تیم دفاع‌کننده. هیچ‌رقمه نمی‌شود اینها را تحلیل فنی کرد.

جام همین‌جاست
رئال با پیروزی در دیدار امشب گام بزرگی برای فتح لالیگا برمی‌دارد
با شکست بارسا برابر کادیس تقریبا قهرمانی رئال مادرید در این فصل قطعی به‌نظر می‌رسد. بازی امشب مقابل اوساسونا می‌تواند رئال را تا 4امتیاز فاصله با قهرمانی فصل پیش ببرد. کهکشانی‌ها تنها 7امتیاز دیگر تا قطعی کردن قهرمانی فاصله دارند. عملکرد عالی رئال و نتایج بارسا و اتلتیکو باعث شد تا لالیگا به غیررقابتی‌ترین لیگ بزرگ اروپایی تبدیل شود. اختلاف امتیاز بین تیم اول و دوم در اسپانیا 15امتیاز است. البته در فرانسه هم بین پاری‌سن‌ژرمن و مارسی همین اختلاف وجود دارد اما پاریس یک‌امتیاز کمتر کسب کرده است. در انگلیس که 2 تیم مدعی قهرمانی تنها یک‌امتیاز فاصله دارند، در ایتالیا 2‌امتیاز و در آلمان 5امتیاز. ممکن است شرایطی پیش بیاید و امشب رئال ببرد و بارسا پنجشنبه به سوسیداد امتیاز بدهد و رئال مادرید یکشنبه با پیروزی بر سوسیداد قهرمانی‌اش را قطعی کند. آنگاه در بازی بعدی بازیکنان اتلتیکو مادرید باید مقابل رئالی‌ها تونل افتخار بزنند. در این حالت پیش از بازی رفت با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان، قهرمانی لالیگا قطعی خواهد شد. ژائو فلیکس و لمار هم از اتلتیکو مادرید مصدوم شده‌اند و فصل را از دست داده‌اند.
  تونی کروس با 94.9درصد بیشتر از هر بازیکن دیگری در لالیگا درصد پاس صحیح داده است.
  کارواخال در شب پیروزی مقابل سه‌ویا به صدوپنجاهمین برد خود در لیگ اسپانیا رسید؛ در 220‌بازی. دنی کارواخال در 2‌بازی اخیر مقابل چلسی و سه‌ویا 100دقیقه در پست دفاع راست، 80دقیقه در پست دفاع چپ و 40دقیقه در پست دفاع وسط بازی کرده است. او در بازی با سه‌ویا پایه‌گذار 2‌گل رئال بود و نقشی کلیدی در پیروزی کهکشانی‌ها داشت.
  مارسلو برای تبدیل شدن به پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال مادرید به یک جام دیگر نیاز دارد و حالا با آنچلوتی به جام این فصل لالیگا نزدیک‌ و ‌نزدیک‌تر شده است.
  از 15گل اخیر بنزما، 12گل به‌صورت تک ضرب شده که آمار جالبی به‌حساب می‌آید.
  رئال تیم نیمه دوم است. رئال مادرید در این فصل لالیگا؛ 21‌گل زده در نیمه اول و ۴۵‌گل زده در نیمه دوم.
  ادن آزار و مندی به تمرین برگشته‌اند اما هنوز آماده بازی نیستند.
  در 81بازی رودرروی رئال و اوساسونا 50بار رئال‌مادرید به پیروزی رسیده، 13بار اوساسونا و 18بازی هم مساوی تمام شده؛ 76گل برای اوساسونا و 174گل برای رئال.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید