• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158824
+
-

طلای اول

تیم کشتی فرنگی ایران در 5وزن نخست مسابقات قهرمانی آسیا به یک طلا و 2برنز رسید

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روز گذشته به میزبانی مغولستان آغاز شد و نمایندگان ایران در 5وزن اول به روی تشک رفتند. تیم جوان محمد بنا در روز اول کم‌فروغ بود و 2کشتی‌گیر حذف‌شده، کار ایران را برای روی سکو رفتن در بخش تیمی سخت کردند. بنا طبق چرخه انتخابی تیم ملی در قهرمانی آسیا به نفرات اول جام تختی میدان داده و به ستارگان کشتی فرنگی (برادران گرایی، علی‌اکبر یوسفی، پژمان پشتام و هادی ساروی) در این رقابت‌ها استراحت داده است.

  2حذفی در روز نخست
علی نوربخش در وزن 55کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 10 بر 5 در برابر آروجان حالاکورکی از هند شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مقابل حریف قزاق، نوربخش از دور مسابقات حذف شد. امیر قاسمی منجزی کاپیتان تیم ایران در این رقابت‌ها نیز در وزن 130کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد. قاسمی‌منجزی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. او در کشتی دوم مقابل مومینجان عبداله‌یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 9 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف کره‌ای، قاسمی‌منجزی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت. قاسمی 2مدال طلای قهرمانی آسیا در سال‌های 2016 و 2019 را در کارنامه داشت اما در کسب سومین مدال در قهرمانی آسیا ناکام ماند.

  اولین مدال ایران در مغولستان
ایمان محمدی در وزن 63کیلوگرم در کشتی اول خود با نتیجه 12 بر 4 بالجینیام دامجین از مغولستان را شکست داد. او در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. محمدی در نیمه‌نهایی مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 14 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه در دیدار رده‌بندی، ایمان محمدی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان بود.

  دومین برنز، بدون پیروزی!
عارف حبیب‌اللهی در وزن 77کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، او نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت. حبیب‌اللهی برای کسب مدال برنز باید به مصاف کیم هیون‌وو قهرمان المپیک و جهان از کره‌جنوبی می‌رفت که این کشتی‌گیر کره‌ای روی تشک حاضر نشد. بنابراین حبیب‌اللهی با توجه به عدم‌حضور حریف، دستش بالا رفت و به مدال برنز رسید.

  ناصر علیزاده؛ تک‌طلایی روز اول
ناصر علیزاده تنها فینالیست ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. علیزاده در وزن 87کیلوگرم در کشتی اول با نتیجه 7 بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در نیمه‌نهایی مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان قرار گرفت که با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. علیزاده در دیدار فینال مقابل جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک از سد حریف خود گذشت. به این ترتیب او با 3پیروزی نخستین طلای تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

قرعه‌کشی 5 وزن دوم
در وزن 60کیلوگرم 8کشتی‌گیر حضور دارند. مهدی محسن‌نژاد در دور اول به مصاف جیانیدر از هند می‌رود و در صورت پیروزی در دور دوم و در مرحله نیمه‌نهایی با برنده کشتی میان فیروز توختایف از ازبکستان و سوزوکی از ژاپن کشتی خواهد گرفت.
  در وزن 67کیلوگرم که 9کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، شاهین بداغی در دور اول به مصاف محمد فواز از سوریه می‌رود و در صورت پیروزی، در دور بعد با هان سو ریو قهرمان جهان از کره‌جنوبی کشتی می‌گیرد.
  در وزن 72کیلوگرم که 8شرکت‌کننده دارد، محمدرضا مختاری در دور اول به مصاف عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه‌نهایی با برنده کشتی میان میرزابک رحمت‌اف از ازبکستان و ویکاس از هند مبارزه خواهد کرد.
  در وزن 82کیلوگرم که 10کشتی‌گیر حضور دارند، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف خان جعفرخان از قطر می‌رود.
 در وزن 97کیلوگرم 8نفر شرکت کرده‌اند، مهدی بالی در دور نخست با پارک جی‌وو از کره‌جنوبی کشتی می‌گیرد و در صورت  پیروزی در دور دوم و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده مبارزه میان اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و راوی از هند می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید