• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158739
+
-

پیش‌بازی/چهارشنبه جذاب

امشب غیر از بازی رئال و اوساسونا بازی‌های مهم دیگری هم در اروپا برگزار می‌شود که بیشترشان از حساسیت زیادی برخوردار است. در آلمان هم جام‌حذفی برگزار می‌شود که با حذف بایرن و دورتموند مثل جام‌حذفی ما از رونق افتاده. امشب لایپزیش با یونیون برلین بازی می‌کند.

سیتی قبل از هالند
منچسترسیتی با آگاهی از بازی دیشب لیورپول و منچستر‌یونایتد به مصاف برایتون می‌رود. بازی آنقدر مهم است که مایک دین برای قضاوت آن درنظر گرفته شده. سیتی بعد از نتایج نسبتا متزلزل در بازی‌های اخیر و ناکامی در راهیابی به فینال جام حذفی این روزها درگیر شایعات مربوط به توافق غیررسمی با هالند است. جذب هالند 150میلیون برای سیتی هزینه در بر خواهد داشت و باشگاه انگلیسی می‌خواهد هفته‌ای 500هزار پوند به این مهاجم نروژی دستمزد بدهد. رئال‌مادرید هم خواهان جذب این بازیکن است و هنوز چیزی قطعی نشده. رئال بعید است چنین حقوقی بپردازد. هالند احتمالا هفته آینده توافق خود را اعلام می‌کند و به پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌‌شود. حدود 11ماه پیش سیتی 3 بر 2 به برایتون در همین مقطع از فصل باخته بود. برای همین این بازی می‌تواند ریسکی باشد، هر‌چند که من‌سیتی معمولا برایتون را با نتیجه پرگل می‌برد. برایتون در 2‌بازی آخرش توانسته تاتنهام و آرسنال را که مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند، شکست دهد.

داربی لندن
در حالت عادی دیدار آرسنال و چلسی که یکی از داربی‌های لندن است، جدال حساسی است چه برسد به اینکه آرسنال در حال رقابت با تاتنهام، یونایتد و وستهم بر سر سهمیه چهارم لیگ قهرمانان فصل آینده باشد. توپچی‌ها هر 3‌بازی آخر خود را باخته‌اند و از 5مسابقه اخیرشان متحمل 4شکست شده‌اند. آرسنال 2بار پیاپی است که به چلسی می‌بازد و این در حالی است که 3‌رویارویی پیش از آن را از این تیم برده بود. در 136تقابل گذشته تعداد بردهای هر 2تیم مقابل یکدیگر تقریبا برابر است. آرسنال تنها یک پیروزی رودررو بیشتر دارد و ممکن است این برتری را هم امشب از دست بدهد؛ 51برد مقابل 50برد چلسی و 35تساوی؛ 192گل زده و 199گل خورده.

کوپا ایتالیا
یک پای فینال جام حذفی ایتالیا دیشب در داربی دلامادونینا بین 2تیم شهر میلان مشخص شد. امشب تکلیف پای دوم روشن می‌شود. بازی رفت را یوونتوس یک بر صفر از فیورنتینا برده. این بازی برای ولاهوویچ که در نیم‌فصل از تیم حریف به یوونتوس آمده، معنای خاصی دارد. ولاهوویچ میانگین گلزنی بهتری در یوونتوس نسبت به فیورنتینا دارد؛ در یوونتوس هر 136دقیقه یک‌گل می‌زند و این در حالی است که در فیورنتینا هر 169‌دقیقه یک‌گل به ثمر رسانده بود. او در فیورنتینا 17‌گل (5‌پنالتی و یک‌ضربه ایستگاهی) به ثمر رساند، درحالی‌که تمام گل‌های او در یوونتوس در جریان بازی بوده است. مشکل یووه در این فصل احتمالا دوندگی بازیکنان بوده. در تازه‌ترین لیست منتشر‌شده از دونده‌ترین بازیکنان سری‌آ هیچ بازیکنی از یوونتوس در رده‌های بالا دیده نمی‌شود و دونده‌ترین بازیکن این تیم لوکاتلی است که در رده35 قرار دارد. بروزوویچ، هافبک کروات اینترمیلان از همه بیشتر دویده است. در بازی با بولونیا، دلیخت و آلگری با هم درگیر شدند و به یکدیگر فحش دادند اما شنیده می‌شود که مشکل بین این بازیکن و سرمربی برطرف شده و دلیخت امشب در ترکیب قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید