• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158655
+
-

جلوه اقتدار

سیدابراهیم رئیسی: قدرت عظیم و مهیب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای رژیم صهیونیستی را آرام نخواهد گذاشت

دفاعی
جلوه اقتدار

مراسم رژه روز ارتش دیروز همزمان با سراسر کشور، در تهران و در جوار مرقد مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.
به ‌گزارش همشهری، در این مراسم که جلوه‌هایی از آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات دشمنان به نمایش درآمد، یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی و تجهیزات دریایی که روی تریلر بودند از جلوی جایگاه رژه رفتند.
سخنرانی رئیس‌جمهور پیش ‌از آغاز رژه یگان‌های برگزیده نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش از دیگر بخش‌های مراسم دیروز بود. سیدابراهیم رئیسی در این مراسم با بیان اینکه کوچک‌ترین تحرک دشمن از چشمان تیزبین نیروهای مسلح کشورمان مخفی نخواهد ماند، گفت: رژیم صهیونیستی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای منطقه است، بداند کوچک‌ترین حرکت او، هرگز از چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح و امنیتی جمهوری اسلامی مخفی نخواهد ماند.
وی با تأکید بر اینکه هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت، به سران این رژیم گوشزد کرد: بدانید قدرت عظیم و مهیب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای شما را آرام نخواهد گذاشت.
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهره‌ای از یک نیروی مسلح مجرب، مجهز و آماده از خود به ‌نمایش گذاشته است، گفت: ارتش به واسطه کارنامه درخشان خود، مورد وثوق عموم قرار گرفته و مردم به این نیرو به‌عنوان یک پشتوانه و نقطه اتکا در روز مبادا نگاه می‌کنند.
رئیسی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع ‌مقدس بسیار خوش درخشید، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران چهره‌های نامداری نیز از خود در میان شهدا به یادگار گذاشته است که مایه افتخار همه ما هستند و آنچه از ارتش در اذهان باقی مانده و برای عصرها و نسل‌ها به الگویی ماندگار تبدیل شده و هیچ‌گاه از یادها نمی‌رود، روحیه حماسه‌آفرینی، اخلاص، مردمداری، شهامت، شجاعت، صلابت و ایستادگی در برابر دشمن است.

همدلی مثال‌زدنی همه قوای نظامی کشور
رئیس‌جمهور با اشاره به یکپارچگی همه قوای نظامی تحت لوای رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: همدلی، پیوستگی و صمیمیت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان 2 بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا و همکاری این دو و دیگر اجزای نیروهای مسلح ما در عرصه‌های مختلف در کشور مثال‌زدنی است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: ارتش سرافراز کشورمان از فرصت تحریم به بهترین شکل برای خودکفایی و توانمند شدن استفاده کرد و امروز صنایع نظامی کشورمان، از جمله در ارتش، در بهترین وضعیت قرار دارد. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نه‌فقط در میدان مواجهه با دشمن، بلکه در همه عرصه‌ها با مردم، از مردم و در میان مردم است. عملکرد ارتش در خدمت به مردم کاملا درخشان و شایسته قدردانی است.

2پیام مهم برای دوستان و دشمنان نظام
رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حاوی 2پیام مهم برای دوستداران انقلاب اسلامی و دشمنان این نظام و انقلاب دانست و گفت: آمادگی ارتش سرافراز کشورمان برای دوستداران انقلاب اسلامی، پیام امید و برای دشمنان، پیام بازدارندگی و پشیمانی از هرگونه اقدام و حرکتی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگی نخواهد بود، اما هرگونه تعرض را با پاسخی پشیمان‌کننده و قاطع مواجه خواهد کرد، از آمادگی بالای قوای نظامی کشور و اشراف اطلاعاتی بالای این نیروها نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.
رئیسی قدرت نیروهای مسلح و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همه محرومان و مستضعفان عالم دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقطه امید مظلومان جهان است، چرا که حمایت از مظلومان عالم یکی از اصول اساسی سیاست‌های ما در سال‌های پس از انقلاب بوده‌ است.

نمایش جدیدترین دستاوردهای ارتش
نمایش اقتدار ارتش جمهوری ‌اسلامی ایران دیروز درحالی با شکوه ویژه‌ای برگزار شد که برخی از جدیدترین دستاوردها و تجهیزات ارتش برای نخستین‌بار به نمایش درآمد. رژه یگان‌های پهپادی از جلوه‌های چشمگیر مراسم دیروز بود که با حضور پرتعداد انواع پهپادهای موجود در سازمان رزم ارتش همراه شد. همچنین نمایش 2نوع پهپاد جدید برای نخستین‌بار دراین مراسم انجام شد که یکی از آنها پهپاد «ابابیل-۵» نام داشت. این پهپاد نسخه‌ای کوچک‌تر از پهپاد «مهاجر۶» است که قابلیت حمل ۶بمب هوشمند و نقطه‌زن سری قائم را دارد. «مهاجر۶»، «مهاجر۴»، «مهاجر۲»، «رعد۸۵»، «آرش»، «ابابیل۴»، «یسیر»، «کرار»، «ناصر»، «کیان۱»، «کیان۲»، «امید»، «کمان۱۲»، «کمان۲۲» و «صادق» ازجمله پهپادهایی بودند که در این مراسم در حجم انبوه و چندفروندی از مقابل جایگاه عبور کردند. علاوه ‌بر توان پهپادی ارتش، موشک‌های زمین به زمین «فتح۳۶۰» از دیگر سلاح‌هایی بود که به نمایش درآمد و از تجهیز نیروی زمینی ارتش به این موشک‌های تاکتیکی حکایت داشت. نمایش سامانه «پدافند موشکی دزفول» هم از دیگر جلوه‌های مراسم دیروز بود؛ سامانه جدیدی که در واقع نسخه ایرانی سامانه «تور-ام۱» است و روی شاسی چرخدار سوار شده ‌است. ازجمله دیگر سامانه‌هایی که برای نخستین‌بار در رژه ۲۹فروردین۱۴۰۱ به‌نمایش درآمد، سامانه پدافندی «صیاد تاکتیکی» بود که نسخه جدیدی از سامانه «شهید صیاد» است که در آن رادار و لانچر موشک، هر دو روی یک شاسی قرار دارند. پرواز جنگنده بمب‌افکن‌های صاعقه، کوثر، میگ۲۹، اف۴، اف۱۴، همچنین تانکرهای سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان از دیگر برنامه‌های مراسم رژه 29فروردین1401 بود که با پرواز بالگردهای هوانیروز ارتش بر فراز حرم امام‌خمینی‌(ره) همراه شد. همچنین در این مراسم تکاوران تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش با اجرای عملیات چتربازی بر فراز حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) از بالگرد شینوک با موفقیت فرود آمدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید