• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158519
+
-

از پارکینگ تا کارگاه صنعتی

زنان کارآفرین زیادی در کشورمان وجود دارند که برای گذران زندگی خود تلاش می‌کنند و با ایده‌های خلاقانه‌ای که دارند، سعی کرده‌اند تا راهی به بازار پر پیچ و خم اقتصاد پیدا کنند و بیشترشان هم موفق بوده‌اند. 5سال قبل بود که زهرا زالی به همراه خواهرش پارکینگ‌ منزل‌شان را تبدیل به کارگاه بسته‌بندی میوه‌های خشک کردند. یکی از ویژگی‌های کار زالی و خواهرش این بود که میوه‌های خشک‌شده‌ای که تحویل مشتری می‌دادند، فاقد مواد نگه‌دارنده، رنگ، اسانس و جوهر لیمو بود و به جای مواد مضر از آبلیمو، زعفران و نمک دریا برای خوش طعم‌کردن میوه‌های خشک استفاده می‌کنند.

دست در دست هم
زهرا زالی درخصوص فعالیتی که منجر به‌کارآفرینی برای 3بانوی سرپرست خانوار و 2راننده آقا شده، می‌گوید: ‌5سال قبل با وجود اینکه من و خواهرم هر دو فرزند خردسال داشتیم، به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک خانگی افتادیم و با همکاری هم ابتدا پارکینک منزلمان را تبدیل به یک کارگاه کوچک بسته‌بندی کردیم و بعد از 2سال که کمی کارمان گسترش پیدا کرد، محلی را اجاره کردیم که هم انبار و هم محلی برای بسته‌بندی کالاهایمان بود. خواهران زالی با کمک همدیگر 600هزار تومان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی میوه‌های خشک داشتند، آنها ابتدا کارشان را با فروش عرقیات شروع کردند.

از عرقیات گیاهی تا میوه‌های خشک
خشکبار خام و فرآوری شده، مرباهای خانگی، میوه‌های خشک، ترخینه، عرقیات گیاهی، ادویه‌جات، محصولات آرایشی و بهداشتی دست‌ساز و طبیعی و... ازجمله موادی هستند که در کارگاه خواهران زالی تهیه و به فروش می‌رسد. برای اینکه کار تهیه محصولات مورد نظر مشتریان بهتر و با اصول بهداشتی‌تر انجام شود، تهیه دستگاه‌های خشک‌کن و آسیاب صنعتی در دستور کار این کارگاه قرار گرفت و با خرید این دستگاه‌ها که هزینه آنها از فروش محصولات و بدون کمک از وام‌های بانک تأمین شده بود، مقدار محصولات افزایش پیدا کرد و شیوه کار نیز به سمت نیمه‌صنعتی‌شدن پیش رفت.

همکاری با بانوان سرپرست خانوار
6‌ماه از راه‌اندازی کارگاه کوچک خانگی خواهران زالی گذشته بود که افزایش سفارش‌ها باعث شد به فکر آوردن یک همکار جدید بیفتند، تا بتوانند بسته‌های میوه‌خشک و دیگر مواد مورد نیاز مشتریان را آماده کنند. بعد از مدتی حجم سفارش‌ها بیشتر شد و در نهایت 3بانوی سرپرست خانوار و 2آقا به‌عنوان راننده با این کارگاه همکاری کردند. خواهران زالی در سال‌های اخیر با حضور در بازارچه‌های خیریه، مشتری‌های زیادی را پیدا کرده‌اند که همین مشتری‌ها، عاملی برای معرفی محصولات آنها به دیگران شده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید