• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158330
+
-

پلیس کانادا یک مظنون را در ارتباط با ربوده شدن زن ایرانی دستگیر کرده‌ است

3ماه بی‌خبری از زن ایرانی ربوده شده در کانادا

گزارش
3ماه بی‌خبری از زن ایرانی ربوده شده در کانادا

با گذشت بیش از 3ماه از ربوده شدن زن 37ساله ایرانی در کانادا، پلیس این کشور یک مظنون را در این پرونده دستگیر کرده و برای دستگیری دومین مظنون از مردم کمک خواسته است.
به گزارش همشهری به نقل از گاردین، 3ماه پیش و در یک شب سرد زمستانی، سه مرد مسلح که لباس مأموران پلیس را به تن کرده بودند به خانه‌ای در حومه یک شهر کوچک تفریحی در کانادا رفتند و در زدند. در این خانه یک زوج ایرانی زندگی می‌کردند که آن شب یک زن 37ساله به نام الناز که از اقوامشان بود، میهمان آنها بود. مردان مسلح مدعی شدند که حکم بازداشت الناز را دارند و باید او را با خودشان ببرند. صاحبخانه اما به آنها شک کرد و همین باعث شد که مردان مسلح با آنها درگیر شده و به زور الناز را ربوده و درحالی‌که او را با پاهای برهنه روی برف می‌کشیدند، سوار یک خودروی لکسوس کرده و متواری شدند.

پرونده عجیب 
به‌دنبال ربوده شدن الناز، ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات برای پیدا کردن ردی از او آغاز شد. هنوز کسی نمی‌دانست که آدم‌ربایان چه کسانی بوده و با چه انگیزه‌ای زن ایرانی را ربوده‌اند اما در ادامه معلوم شد که این زن ایرانی مدتی قبل‌تر هم گرفتار حوادثی عجیب شده بود.
ماجرا از این قرار بود که الناز که به همراه شوهرش در ایران زندگی می‌کرد، حدود 5سال پیش و پس از مرگ شوهرش تصمیم گرفت به کانادا مهاجرت کند. شغل او تجارت بود تا اینکه از چند ماه قبل از اینکه ربوده شود، درگیر حوادثی عجیب شد. نخستین حادثه برای او سال گذشته اتفاق افتاد. زن ایرانی که به تنهایی در آپارتمانی در شهر ریچموندهیل در شمال تورنتو زندگی می‌کرد زمانی که قصد داشت خودروی کرایه‌ای‌اش را تحویل مرکز کرایه خودرو دهد، متوجه شد که 2جی‌پی‌اس زیر خودروی او نصب شده است. او نمی‌دانست نصب جی‌پی‌اس توسط چه‌کسی صورت گرفته و ماجرا را به پلیس گزارش کرد. اما مأموران فقط به او توصیه کردند که بیشتر مراقب خودش باشد. دومین حادثه اما 2هفته قبل از ربوده شدن الناز رخ داد. زمانی که او در پارکینگ آپارتمانش بود، هدف حمله 2مرد قرار گرفت. مردان جوان با ماهیتابه ضربه محکمی به سر زن ایرانی زدند و با رسیدن یکی از همسایه‌ها، از ترس دستگیری فرار کردند. به‌دنبال این حادثه، سر الناز 40بخیه خورد و او باز هم ماجرا را به پلیس گزارش کرد و این بار مأموران پلیس از وی خواستند که به محل امن نقل مکان کند و تلفن همراهش همیشه روشن باشد. زن ایرانی که از این ماجرا وحشت کرده بود این بار تصمیم گرفت برای در امان ماندن از حمله مهاجمان به خانه یکی از اقوامش در شهر کوچکی در استان انتاریو نقل مکان کند. او مدتی میهمان زوجی بود که از اقوامشان بود تا اینکه 3ماه پیش، 3مرد که لباس پلیس به تن داشتند به آنجا رفتند و با این ادعا که حکم بازداشت وی را دارند او را ربودند و تا‌کنون هیچ خبری از وی نشده است.

دستگیری یک مظنون 
درحالی‌که پدر و مادر نگران الناز از ایران پیگیر پرونده ربوده‌شدن دخترشان هستند، پلیس کانادا هنوز موفق به رازگشایی این پرونده نشده است. آنها حتی هنوز موفق به شناسایی خودرویی که الناز با آن ربوده شده، نشده‌اند. با این حال احتمال می‌دهند که همه ماجراهایی که برای این زن ایرانی رخ داده با هم در ارتباط باشد. آنها حدس می‌زدند که ماجرای حمله به این زن در پارکینگ آپارتمانش با ربوده‌ شدن او مرتبط است و به همین دلیل تحقیقات برای شناسایی 2مرد جوانی که به الناز حمله و او را مجروح کرده بودند را آغاز کردند؛تحقیقاتی که هفته گذشته منجر به دستگیری یکی از این افراد شد. 
پلیس منطقه یورک روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که جوانی به نام ریاست سینگ 23ساله در ارتباط با حمله به زن ایرانی با چهار اتهام ازجمله اقدام به آدم ربایی و تلاش برای قتل روبه‌رو است. پلیس همچنین موفق به شناسایی دومین عامل حمله به الناز به نام هارش دیپ بینر شده که او نیز با همین اتهامات روبه‌رو است و حکم دستگیری او در سراسر کانادا صادر شده و از مردم برای شناسایی این مرد و همچنین هرگونه اطلاعاتی که باعث پیدا شدن زن ایرانی شود، کمک خواسته است. مارتین گراهام، بازرس پلیس استان انتاریو به خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین امید من این است که الناز زنده باشد و بزرگ‌ترین ترس من این است که او نباشد و پلیس با ارتباط با جامعه ایرانی مقیم تورنتو و مونترال در تلاش برای حل معمای این پرونده است.
در همین حال پیامی نیز به زبان فارسی از سوی مادر الناز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کانادا منتشر شده که با صدایی نگران به مخاطبان می‌گوید: «ما شدیدا به کمک شما نیاز داریم. من به‌عنوان یک مادر از شما التماس می‌کنم که ما را راهنمایی کنید و هر چه می‌دانید به ما بگویید. خواهش می‌کنم، من از شما خواهش می‌کنم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید