• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158328
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس در درگیری با سارقان مسلح

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس در درگیری با سارقان مسلح

درگیری مسلحانه مأموران پلیس با سارقان مسلح در ماهشهر موجب شهادت یکی از مأموران پلیس شد.
به گزارش همشهری، روز پنجشنبه به مأموران انتظامی ماهشهر خبر رسید که چند مأمور قلابی با یورش به خانه‌ای دست به سرقت مسلحانه زده‌اند. آنطور که شواهد نشان می‌داد سارقان مسلح بودند و لباس نظامی به تن داشتند. آنها پس از سرقت به مکان نامعلومی گریخته بودند که با توجه به حساسیت موضوع از همان زمان تلاش‌ها برای دستگیری آنها آغاز شد. با وجود اینکه تبهکاران تلاش کرده بودند ردی از خود به جا نگذارند، اما ساعتی بعد مأموران پلیس آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان در یکی از مناطق سربندر پنهان شده‌اند. در این شرایط بود که مخفیگاه سارقان به محاصره درآمد، اما درست در همان لحظات بود که سارقان متوجه حضور پلیس شدند و به طرف مأموران تیراندازی کردند و درگیری مسلحانه آغاز شد.
در جریان این درگیری یکی از سارقان به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد و در ادامه یکی از مأموران به نام استوار یکم مصطفی رفیع‌زاده نیز هدف گلوله سارقان مسلح قرار گرفت و به شهادت رسید. سرهنگ فرشاد کاظمی، فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر با بیان جزئیات این حادثه گفت: در این عملیات ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌شان یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه کلت کمری کشف شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. براساس این گزارش پیکر استوار یکم شهید مصطفی رفیع‌زاده روز جمعه با حضور پرشور مردم ماهشهر تشییع شد. در این مراسم که در محل ستاد فرماندهی ماهشهر برگزار شد جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا حضور داشتند و پیکر وی برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان باغملک منتقل شد.

اتصال برق 12خانه را خاکستر کرد
اتصال برق در یک خانه روستایی کافی بود تا آتش‌سوزی بزرگی به راه بیفتد و در مدتی کوتاهی 12خانه را به خاکستر تبدیل و دست‌کم 35نفر را بی‌خانمان کند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه هولناک ساعت 5بامداد پنجشنبه در روستای ارازگل شهرستان رامیان واقع در استان گلستان اتفاق افتاد. درحالی‌که اهالی روستا در خواب بودند ناگهان یکی از خانه‌ها دچار آتش‌سوزی شد. نزدیک بودن خانه‌های روستایی به یکدیگر و وجود چجوب و علوفه و وسایل قابل اشتعال موجب شد در زمان کوتاهی دامنه آتش گسترده شده و به خانه‌های دیگر روستا برسد. با وجود اینکه دقایقی بعد روستاییان متوجه آتش‌سوزی شدند اما دیگر کار از کار گذشته و شعله‌های آتش 12خانه را در برگرفته بود. در این شرایط بود که اهالی روستا با امکانات اولیه‌ای که در اختیار داشتند مشغول خاموش کردن آتش و نجات عزیزان‌شان شدند. فرهاد میقانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این‌باره گفت: در پی اطلاع‌رسانی به هلال احمر شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، ۳تیم امدادی برای پشتیبانی و امدادرسانی به روستای ارازگلِ خان ببین اعزام شدند. آتش‌سوزی ۳۵نفر حادثه دیده داشت که در پی آن ۴خانوار که نیاز به اسکان موقت داشتند، اسکان داده شدند و اقلام غذایی میان آنها توزیع شد. سایر خانواده‌ها در منزل اقوام ساکن شدند. همچنین یکی از آسیب‌دیدگان به‌صورت سرپایی مداوا شد. در همین حال رسول حسام، مدیرکل مدیریت بحران گلستان علت حادثه را اتصالی سیم برق یخچال یکی از خانه‌ها اعلام کرد و گفت: به‌دلیل چوبی بودن شیروانی‌ها حریق به اطراف هم سرایت کرده بود. هرچند کسی در این حادثه صدمه جانی ندید اما ۷۰ تا ۱۰۰درصد لوازم خانگی روستاییان از بین رفت.

مرگ کارگر شهرداری با بی‌احتیاطی راننده جوان
راننده جوان با بی‌احتیاطی خود مرگ هولناکی برای کارگر شهرداری که مشغول انجام وظیفه بود رقم زد.
به‌گزارش همشهری، ساعت7:23 صبح دیروز(جمعه) کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکار شهرداری اصفهان مشغول کار در  خروجی خیابان هشت‌بهشت محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی بود که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید رنگ از راه رسید و به‌شدت با وی برخورد کرد. شدت این حادثه به حدی بود که این کارگر وظیفه‌شناس در دم جان باخت. مجتبی حق‌شناس، رئیس اداره خدمات شهری منطقه۴ شهرداری اصفهان در این‌باره گفت: کارگر متوفی، لباس مخصوص پاکبانی به تن داشت و پس از پایان کار خود، از بزرگراه در حال خروج بوده که متأسفانه در رمپ خروجی خیایان هشت بهشت دچار سانحه شد. وی با بیان اینکه سعید رضایی کارگر ۴۷ساله در این حادثه جان خود را از دست داد، افزود: راننده متخلف خودرو متولد سال۱۳۸۱ و بسیار جوان است و طبق کروکی ترسیم شده از سوی پلیس راهور، به‌طور صد درصد مقصر است و به‌دلیل بی‌توجهی به جلو، تأخیر در رویت و عدم‌احساس مسئولیت فردی و اجتماعی منجر به بروز این حادثه تأسف‌بار شده است؛ طوری‌که پس از برخورد با کارگر زحمت‌کش شهرداری، او را به‌میزان ۹متر به جلو پرتاب کرده است. رئیس اداره خدمات شهری منطقه۴ شهرداری اصفهان، ضمن تسلیت به خانواده این کارگر درگذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به تکرار حوادث دلخراشی از این دست، لازم است رانندگان مختلف با رعایت ضوابط عبور و مرور و توجه به سرعت مطمئنه، مراقب جان کارگرانی باشند که در ساعات مختلف روز، به نظافت و پیرایش شهر مشغول هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید