• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158329
+
-

تیرانداز نیویورک در دام جوان سوری

تیرانداز نیویورک در دام جوان سوری

مظنون تیرانداز در متروی نیویورک که باعث مجروح شدن 23نفر شده بود 30ساعت پس از حادثه دستگیر شد.
به گزارش همشهری به نقل از نیویورک‌تایمز، فرانک جیمز 62ساله متهم است صبح سه‌شنبه گذشته به وقت محلی با پوشیدن جلیقه، کلاه ایمنی و ماسک کارگران ساختمانی وارد ایستگاه مترو شده و با پرتاب 2نارنجک دستی اقدام به تیراندازی به‌سوی مسافران کرده که در جریان این حادثه 10نفر براثر اصابت گلوله و 13نفر براثر سقوط یا آسیب هنگام فرار، مجروح شدند.
به‌دنبال این تیراندازی و فرار مرد تیرانداز، تحقیقات برای دستگیری او آغاز و جایزه‌ای 50هزار دلاری برای اطلاعات منجر به دستگیری وی تعیین شد تا اینکه 30ساعت پس از حادثه، این مرد در یکی از محله‌های نیویورک توسط پلیس دستگیر شد. اما ماجرای دستگیری این مرد با تبدیل شدن یک جوان سوری به قهرمان نیویورک در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. زاک تاهان جوانی 21ساله است که 5سال پیش از سوریه به آمریکا مهاجرت کرد و به 5زبان زنده دنیا حرف می‌زند. او تکنیسین دوربین‌های امنیتی است که حالا نامش به‌عنوان قهرمان نیویورک در شبکه‌های اجتماعی مطرح است. او به خبرنگاران گفت که در روز دستگیری مرد تیرانداز، در حال کار روی به روز رسانی تجهیزات در مغازه‌ای در نزدیکی خیابان سنت مارکس در دهکده شرقی منهتن بود که فرانک آر. جیمز(مظنون تیراندازی) را دید که در خیابان راه می‌رفت.«فکر کردم، خدای من، این همان مرد(تیرانداز) است، ما باید او را بگیریم.»‌
در همان لحظه یک ماشین پلیس نیز کمی جلوتر به چشم می‌خورد و جوان سوری به خیابان دوید و مظنون را دنبال کرد و با فریاد به اطرافیان هشدار می‌داد که فاصله خود را حفظ کنند. کمی بعد نیز پلیس رسید و متهم دستگیر شد.
مقامات پلیس می‌گویند که متهم تنها مظنون تیراندازی مترو است که بدون درگیری دستگیر شد و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه‌اش ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید