• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158202
+
-

کوتاه از حادثه/دستگیری عامل سنگ‌پرانی خونین به اتوبوس دانشجویان

تصادف اتوبوس دانشجویان با یک خودروی تیبا آنچنان سرنشین تیبا را عصبانی کرد که او در اقدامی هولناک از خودرو پیاده شده و شروع به سنگ‌پرانی به‌سوی شیشه‌های اتوبوس کرد. در این حادثه دست‌کم 5دانشجو مجروح شدند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه روز سه‌شنبه در منطقه کهریز در نزدیکی خرم‌آباد اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد خرم آباد در جاده در حال حرکت بود که با یک خودروی تیبا تصادف کرد. در این حادثه به هیچ‌یک از سرنشینان دو خودرو صدمه‌ای وارد نشد و تصادف خسارتی بود؛ با وجود این راننده اتوبوس که از حادثه شوکه شده و ترسیده بود از پشت فرمان کنار آمده و از صحنه تصادف فرار کرد. از سوی دیگر یکی از سرنشینان تیبا نیز که به‌شدت خشمگین شده بود از خودرو پیاده شده و شروع به سنگ‌پرانی به‌سوی اتوبوس کرد. در این حادثه 5نفر از دانشجویان به‌دلیل اصابت سنگ و شیشه مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند. سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در این‌باره گفت: از مجموع 5دانشجوی آسیب دیده، 4 نفر دختر و یک نفر پسر بودند. اتوبوس متعلق به دانشگاه نیست و حادثه نیز خارج از دانشگاه رخ داده و دانشگاه شکایت نکرده است، اما خانواده این دانشجویان و راننده اتوبوس پیگیر و شاکی هستند. همچنین 3نفر از دانشجویان پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شدند و چهارمین نفر که از ناحیه سر آسیب دیده بود نیز چند ساعت بعد مداوا و مرخص شد و تنها یکی از دانشجویان دختر در بیمارستان بستری است. او ادامه داد: اینکه چه‌کسی اعم از راننده اتوبوس یا راننده تیبا مقصر است مسئله نیست، مسئله این است که تصادفات و مسائل حمل‌ونقل در جاده‌ها وجود دارد اما اقدام به سنگ پرانی به سمت اتوبوسی که حامل ۴۰ تا ۵۰ نفر دانشجو باشد ، اصلاً مناسب نیست. خدا را شاکریم که این حادثه بدتر نبود.
از سوی دیگر فرمانده انتظامی خرم‌آباد از دستگیری عامل سنگ‌پرانی به اتوبوس دانشجویان خبر داد. سرهنگ نبی‌الله قاسمی گفت: در تصادف خسارتی بین اتوبوس و تیبا، راننده اتوبوس اقدام به ترک صحنه کرد و یکی از بستگان راننده تیبا هم اقدام به سنگ پرانی و شکستن شیشه اتوبوس حامل دانشجویان کرد که بلافاصله عامل اصلی سنگ پرانی و یکی از مقصران حادثه بازداشت شدند. پلیس با افراد قانون شکن برخورد خواهد کرد.

مرگ اسرار‌آمیز مدیر شرکت پشت میزش
تحقیقات درباره رازگشایی از معمای مرگ مدیر یک شرکت که جسدش پشت میز محل کارش پیدا شده از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، صبح سه‌شنبه 23فروردین به قاضی محمدتقی شعبانی بازپرس ویژه قتل پایتخت خبر رسید که مردی جوان در محل کارش به طرز مشکوکی جان باخته است. با دستور بازپرس تحقیقات تیم جنایی برای کشف جزئیات بیشتر از این حادثه مرگبار آغاز و مشخص شد که متوفی مردی 36ساله و مدیر یک شرکت بوده که جسد او را کارکنان شرکت در حالی پشت میزش کشف کردند که موبایلش در دستش بود و حدود 48ساعت از مرگش می‌گذشت. یکی از کارکنان شرکت که متوجه جسد و مرگ مدیر شرکت شده بود به کارآگاهان گفت:2روز قبل منشی شرکت پیامی به من و کارکنان دیگر فرستاد و گفت شرکت با دستور مدیرعامل به‌دلیل انجام تعمیرات برای 2روز تعطیل است. من هم سرکار نیامدم و امروز صبح به همراه همکار دیگرم وارد شرکت شدیم. مدیر پشت میزش بود و دراتاقش نیمه باز. به او سلام دادیم اما جوابی دریافت نکردیم. تصور کردیم سرگرم موبایلش است و حواسش به ما نیست. بعد از دقایقی به اتاق او رفتیم تا از او بخواهیم پای برگه‌ای را امضا کند که ناگهان با پیکر بی‌جان و صورت کبود و متورم او مواجه شدیم. مدیرشرکت فوت شده بود و ما هم فورا پلیس را خبر کردیم.
به‌گفته تیم پزشکی حدود 48ساعت از مرگ مدیر شرکت می‌گذشت اما علت اصلی مرگ او مشخص نبود. در این شرایط جسد وی با دستور قاضی به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت اصلی مرگ او مشخص شود. از سوی دیگر تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ماموریت یافتند تا اسرار این حادثه مرموز را فاش کنند.

کلاس‌های ورزشی، ترفند زن شیاد برای کلاهبرداری 
زن شیاد در شبکه‌های اجتماعی با انجام تبلیغات برای کلاس‌های ورزشی‌اش  وانمود می‌کرد که به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها مدارک معتبر می‌دهد اما همه این کارها ترفندی برای سرکیسه‌کردن طعمه‌هایش بود.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل با شکایت چند زن جوان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. اظهارات شاکیان نشان می‌داد که زن شیادی با راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کند که مربی حرفه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی است و مدارک بین‌المللی دارد. وی به شاگردانش نیز مدارک معتبر اعطا می‌کند. او با تبلیغات وسیع توانسته بود افراد زیادی را به بهانه ورزش فریب داده و از آنها مبالغ زیادی پول دریافت کند اما بعد از آن دیگر به تماس‌های شاکیان پاسخ نمی‌داد. در شرایطی که شمار شاکیان این پرونده به 36نفر رسیده بود پی‌جویی‌های کارآگاهان برای شناسایی متهم آغاز شد تا اینکه سرانجام مأموران توانستند او را دستگیر کنند. آنها در بازرسی ازخانه متهم تعدادی مهر و گواهینامه جعلی ورزشی کشف کردند و در این شرایط بود که متهم به کلاهبرداری اعتراف کرد. سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرده‌اند و متهم برای شناسایی سایر مالباختگان تحت نظر قرار گرفته و با پیگیری مستمر کارآگاهان، تاکنون 36نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند و اقدامات پلیسی در این رابطه با جدیت ادامه دارد. به‌گفته وی با دستور قضایی، پیامی در رابطه با موضوع کلاهبرداری و راهنمایی شاکیان برای اعلام شکایت در صفحات مجازی متهم درج شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید