• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157865
+
-

ماشین پنالتی

هیچ داوری نمی‌تواند پنالتی‌های طارمی را نگیرد

چهره روز
ماشین پنالتی

درحالی‌که همه لژیونرهای ما در تیم‌های خود یا بازیکن ذخیره‌اند یا تیم‌شان در انتهای جدول دست‌وپا می‌زند، مهدی طارمی بار دیگر فرصت خودنمایی در ترکیب پورتو را یافت و در هفته بیست و نهم لیگ برتر پرتغال 2‌پنالتی گرفت که هر دو را خودش زد و البته یکی را هدر داد. پنالتی هدر رفته‌اش در پیروزی یک بر صفر مقابل ویتوریا نخستین پنالتی‌ای بود که او در لیگ برتر پرتغال خراب می‌کرد. طارمی 69دقیقه در زمین ماند. او پنالتی اول را در دقیقه36 و دومی را در دقیقه63 گرفته بود. بازیکن ایرانی از سوی لیگ پرتغال به‌عنوان مرد مسابقه (MVP) معرفی شد و پپه بازیکن پرتغالی جایزه شایستگی پورتو را دریافت کرد. سایت سوفا اسکور نمره 7.4 را به مهدی طارمی داد.
طارمی هنگام دریافت جایزه گفت: «خوشحالم که گلزنی کردم، اما یک پنالتی از دست‌دادم و از این بابت‌واقعا عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم با گلزنی همچنان به تیم کمک کنم تا در ادامه بازی‌ها به قهرمانی برسیم.» پپه که از عذرخواهی او تعجب کرده بود، پاسخ داد: «واقعا طارمی بابت از دست دادن پنالتی عذرخواهی کرده؟ همانطور که یک گل حاصل کاری تیمی است، شما نباید (بابت از دست‌دادن‌پنالتی) عذرخواهی کنید. باهم پیروز می‌شویم و با هم شکست می‌خوریم.»
سرخیو کونسیسائو سرمربی پورتو درباره گفت‌وگو با طارمی قبل از زدن پنالتی دوم به نشریه «اوجوگو» پرتغال، گفت: «پیش من آمد تا سؤالی را مطرح کند. شما وقتی در چنین لحظاتی شک دارید درنهایت احساس ترس می‌کنید. به فابیو ویرا گفتم تو در این شرایط نمی‌توانی پنالتی بزنی. طارمی پنالتی را خواهد زد. اما طارمی رفت و پنالتی را از دست داد.»
مهدی در 27بازی این فصل برای پورتو 15بار موفق به گلزنی شده که از این لحاظ توانسته از رکورد 14گل لوییس دیاس عبور کند و به رده دوم جدول گلزنان لیگ برسد. لوییس دیاس از زمستان در لیورپول بازی می‌کند و دیگر عضو پورتو نیست. بعید است طارمی به رکورد 24گل زده داروین نونیس اروگوئه‌ای (در 24بازی) برسد.
پورتو با این پیروزی ۷۹‌امتیازی شد و با ۶‌امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ دوم جدولی در صدر جدول قرار گرفت. پورتو درصورتی که در بازی بعدی به پیروزی برسد قهرمان لیگ پرتغال خواهد شد. پورتو با 57بازی بدون شکست، رکورد لیگ پرتغال را شکسته و تنها 4مساوی به حریفان داد؛ 25برد، 72گل زده و 12گل خورده.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید