• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157862
+
-

ترافیک در صدر

میلان دوباره جام را دودستی به همشهری تقدیم می‌کند؟

وضعیت جدول سری‌آ در این فصل خیلی عجیب است. تا همین هفته گذشته اینتر از کورس قهرمانی خارج شده و یوونتوس داشت به صدر نزدیک می‌شد. حالا با برد اینتر، شکست ناپولی و تساوی میلان در این هفته و پیروزی هفته گذشته اینتر بر یووه همه معادلات دوباره به‌هم‌ریخته. اینتر با یک‌بازی کمتر نسبت به همه مدعیان و کسب 66امتیاز در فاصله 2‌امتیازی میلان صدرنشین قرار دارد و پیروزی در دیدار عقب‌افتاده می‌تواند این تیم را به صدر برساند. تفاضل گل آنها هم از همه بهتر است؛ مثبت‌41 در برابر میلان با مثبت‌27 و ناپولی‌ 66امتیازی با مثبت 32گل. بازی‌های باقیمانده میلان همگی سخت است؛ ساسولو، آتالانتا، هلاس ورونا، فیورنتینا، لاتزیو و جنوا. 7بازی بعدی اینتر؛ اسپتزیا، رم، بولونیا، اودینزه، امپولی، کالیاری و سمپدوریا که تقریبا هیچ‌کدام سخت نیست. فراموش نکنیم پیولی با این بضاعت بازیکن و تیم خالی از ستاره تا همین‌جا هم شاهکار کرده که میلان را بالای جدول نگه داشته است.
  مانیان که فصل پیش تیم لیل را در فرانسه بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن قهرمان کرده بود، ششمین کلین‌شیت خود را هم ثبت کرد. او 52لمس توپ داشت درحالی‌که براهیم دیاس مهاجم تنها 19بار توپ را لمس کرد!
  در یک بازی سری آ، مایک مانیان به‌طور میانگین 5.9کیلومتر مسافت طی می‌کند که دومین رتبه برتر لیگ در این فصل است. پیترو تراسیانو، دروازه‌بان فیورنتینا (6.6کیلومتر) در جایگاه اول قرار دارد.‌‌
  میلان از لحاظ مالکیت توپ هم مشکل دارد و با میانگین 55.1درصد و تنها 0.1درصد بیش از ساسولو پنجمین تیم لیگ است. ناپولی (58.7درصد)، اینتر (56.5درصد)، فیورنتینا و لاتزیو بالاتر از آنها هستند. یوونتوس دهم است!
  ناپولی هم 3 بر 2 به فیورنتینا باخت. ناپولی از 6فوریه نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. آخرین‌باری که ناپولی کلین‌شیت کرد، بازی برابر ونتزیا با نتیجه 2 بر صفر بود. در این بازی باز هم پسر سیمئونه موفق به گلزنی برای فیورنتینا شد. او در این فصل 8گل به 7تیم بالای جدول زده است.
  اگر جدول لیگ را براساس 20بازی آخر تنظیم کنیم، می‌بینیم یوونتوس با 44امتیاز و 2‌امتیاز بیشتر از اینترمیلان در صدر قرار دارد و میلان با 36امتیاز سوم است. شاید اگر آلگری آن همه امتیاز در ابتدای فصل به‌خاطر شوک جدایی کریستیانو رونالدو از دست نمی‌داد، الان صدر جدول سیاه‌وسفید بود.
  یوونتوس با پیروزی بر کالیاری برای اولین‌بار از مه2021 موفق شد در 3‌بازی متوالی خارج از خانه به پیروزی دست یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید