• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157861
+
-

لالیگا داغ ماند

فرصت‌سوزی‌های لوانته، بارسا را در کورس قهرمانی نگه داشت

برای نخستین‌بار در تاریخ ۳پنالتی علیه بارسا گرفته شد که یکی از آنها را ‌ تر اشتگن مهار کرد. بارسا برای پیروزی بر لوانته ته‌جدولی زجر زیادی کشید و شایسته شکستی پرگل بود اما درخشش دروازه‌بان آلمانی این تیم را در کورس قهرمانی لالیگا نگه داشت. پیروزی 3 بر 2 بارسا در دقیقه92 و با گل لوک دی‌یونگ به‌دست آمد. کاتالان‌ها در ورزشگاه سیوداد والنسیا در 5دیدار قبلی تنها یک‌بار موفق به پیروزی شده بودند. بازی در این ورزشگاه خساراتی را هم به بارسلونا وارد کرده بود؛ فصل 18-2017 و در هفته سی‌و‌هفتم با تحمیل نخستین شکست فصل به بارسلونا و از دست رفتن رؤیای کسب عنوان نخستین قهرمانی بدون شکست در تاریخ لالیگا و فصل‌21-2020 در هفته سی‌و‌ششم با تحمیل تساوی ۳-۳ و بر باد‌دادن شانس بارسلونا برای کسب عنوان قهرمانی.حالا ژاوی 15بازی پیاپی در لالیگا را بدون شکست سپری کرده اما برای رسیدن به قهرمانی باید به معجزه اعتقاد داشته باشد. رئال مادرید در ۷‌بازی دیگر تا انتهای لیگ به‌ترتیب مقابل سه‌ویا، ‌اوساسونا، اسپانیول، اتلتیکومادرید، لوانته، کادیس و بتیس قرار می‌گیرد که دست‌کم 4دیدارش سخت است. بارسا 8بازی در پیش دارد و اگر هر 2‌تیم همه بازی‌های خود را ببرند، رئال در هفته36 می‌تواند با پیروزی بر همین لوانته جشن قهرمانی زودهنگام بگیرد. آنها برای تثبیت قهرمانی لالیگا، از ۷‌بازی آینده (۲۱‌امتیاز باقی‌مانده) تنها به ۱۳‌امتیاز دیگر نیاز دارند. اگر بارسا در یک بازی بلغزد، آنگاه رئال می‌تواند با برتری در بازی هفته 35مقابل اتلتیکومادرید که ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود جشن قهرمانی بگیرد. سرمربی بارسا درباره شانس قهرمانی تیمش گفته: «خیلی سخت است، رئال مادرید هرگز نمی‌بازد، اگر در 2هفته آینده امتیازی از دست بدهد، ما شانس داریم.»
  دمبله باز هم پاس‌گل داد. او در 14بازی آخرش یک‌گل زده و 11پاس‌گل داده. این در حالی است که او تا پیش از آن تنها یک‌گل در این فصل زده بود. عثمان با 13تأثیرگذاری روی گل‌های بارسا بهترین بازیکن این فصل بلوگرانا محسوب می‌شود، بالاتر از ممفیس و آلبا و فران تورس هر کدام با 12تأثیرگذاری.
   اوبامیانگ باز هم گل زد. او که در نیم‌فصل از آرسنال دور انداخته شد و رایگان به بارسلونا پیوست و نیمی از حقوقش را هم باشگاه لندنی می‌پردازد، در همین مدت کم شاهکار کرده و 10گل و یک‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده است. او در نیم‌فصل اول با پیراهن آرسنال در ۱۴‌بازی تنها ۴‌گل و یک‌پاس گل داشت.
   بعد از لوئیس سوارس در فصل17-2016، لوک دی‌یونگ نخستین بازیکن بارساست که 5‌گل با سر در یک فصل به‌ثمر رسانده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید