• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157859
+
-

فینال اول برنده نداشت

فینال اول برنده نداشت

فینال لیگ برتر بین منچستر‌سیتی و لیورپول مثل دیدار رفت 2-2 تمام شد. هیچ مربی دیگری بیش از کلوپ، گواردیولا را شکست نداده و برعکس، هیچ مربی دیگری به‌اندازه گواردیولا موفق به پیروزی بر کلوپ نشده بود و هرکدام 9پیروزی داشتند اما در این بازی برای پنجمین‌بار با هم مساوی کردند. با این تساوی فاصله یک‌امتیازی لیورپول با سیتی صدر جدولی حفظ شد. در بازی‌های باقی‌مانده به‌نظر می‌رسد کار لیورپول برای پیروزی خیلی سخت‌تر از حریف باشد. قرمزها در ادامه فصل با تیم‌های منچستر‌یونایتد که دشمن است، اورتون (داربی)، نیوکاسل اوج‌گرفته، تاتنهام که برای سهمیه می‌جنگد، استون‌ویلا که استیون جرارد لیورپولی را روی نیمکت دارد، ساوتهمپتون که یقه بزرگانی مثل سیتی را گرفته و ولوز که تیم چغری است قرار می‌گیرد. بازی‌های سیتی به این شرح است؛ ولوز، برایتون، واتفورد، لیدز، نیوکاسل، وستهم و استون‌ویلا که غیر از ولوز که گربه‌سیاه من‌سیتی است، سایر دیدارها نباید زیاد سخت باشد. لیورپول و من‌سیتی شنبه باز هم با هم بازی دارند؛ این‌بار در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس. آن دیدار برنده خواهد داشت.
   دی‌بروینه برای هفتمین بازی پیاپی با پیراهن منچسترسیتی موفق به گلزنی شد؛ من‌یونایتد (2گل)، کریستال پالاس، ساوتهمپتون (حذفی)، برنلی، اتلتیکو مادرید (لیگ قهرمانان) و لیورپول؛ 6گل و یک‌پاس‌گل.
  کوین دی‌بروینه در 4‌بازی اخیر لیگ برتر انگلیس مقابل لیورپول موفق به ثبت 3‌گل و 2‌پاس‌گل شده.
   برای نخستین بار در تاریخ تقابل‌های لیورپول و منچسترسیتی، هر دو‌تیم قبل از دقیقه 15موفق به گلزنی شدند!
   با احتساب پاس گل دوم لیورپول، محمد صلاح حالا در 47‌بازی لیگ برتری برابر Big Six، روی 35‌گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۲۶‌گل، ۹‌پاس‌گل.
   سادیو مانه همزمان با تولد 30سالگی‌اش با زبان روزه برای لیورپول گل زد. کریستال پالاس با 13‌گل و آرسنال و چلسی و استون‌ویلا و منچسترسیتی با 8‌گل، حریفان مورد علاقه سادیو مانه به‌حساب می‌آیند. در اینجا بدنیست نگاهی هم به آمار مانه در دوران فوتبالش داشته باشیم؛ ۴۴۱‌بازی باشگاهی، ۱۸۴‌گل، ۹۲‌پاس‌گل و ۸۸ بازی ملی برای سنگال، ۲۸‌گل و ۲۰‌پاس‌گل.
   از شروع فصل 19-2018، ترنت الکساندر آرنولد بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر پاس گل (۴۴) داده است. پاس گلش در بازی با سیتی به دیوگو ژوتا به این معنی است که حالا او حداقل یک‌گل یا پاس‌گل را در برابر 19‌تیم دیگر لیگ برتر ارسال کرده است.
   لیورپول برای اولین‌بار در کل این فصل لیگ برتر، بعد از اتمام نیمه اول عقب افتاد و یکشنبه دقیقا یک‌سال از آخرین باری که چنین اتفاقی برایشان افتاد می‌گذشت. آن بازی درنهایت منجر به پیروزی 2 بر یک مقابل استون ویلا در ۱۰آوریل۲۰۲۱ شده بود.
   گواردیولا در پایان باز هم به همتای آلمانی‌اش احترام گذاشت؛ به این شکل: «به یورگن احترام زیادی می‌گذارم. او مرا به مربی بهتری تبدیل کرده است. ما رفیق نیستیم، با هم غذا نخورده‌ایم، شماره‌اش را دارم اما به او زنگ نمی‌زنم. احترام بین طرفین وجود دارد. شنبه آینده برای شکست دادنش تلاش خواهم کرد. ممکن است با توجه به نحوه پرس کردنشان، در بازی شنبه تغییراتی در ترکیب داشته باشیم. فکر می‌کنم با خراب کردن موقعیت‌هایمان و شکست ندادنشان، آنها را زنده گذاشتیم. من لیورپول را تحسین می‌کنم. لیورپول لذتی برای تماشاست. در اغلب اوقات آنها حریف‌هایشان را نابود می‌کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید