• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157761
+
-

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران در گفت‌وگو با همشهری:

بهار نفرآباد فرا رسید

گپ
بهار نفرآباد فرا رسید

یکی از آخرین اخبار در پروژه بازآفرینی محله نفرآباد، دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بود که در روزهای پایانی سال1400 انجام شد و هماهنگی‌های لازم هم با بانک عامل برای فروش اوراق صورت گرفت. به این ترتیب، حقوق شهرداری تهران برای انتشار اوراق تثبیت شد. از سوی دیگر خبرهایی در مورد مجوز یک‌طبقه بیشتر در فرایند نوسازی نیز داده شده است. کاوه حاجی‌علی‌اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری توضیحات مفصل‌تری در این خصوص داد.

ماجرای موافقت میراث فرهنگی با افزایش تعداد طبقه ساخت در فرایند نوسازی نفرآباد چیست؟
درحال به‌روزرسانی طرح مصوب هستیم و ان‌شاءالله تا اردیبهشت ماه این موضوع را به تصویب کمیسیون ماده5 می‌رسانیم تا مردم محله نفرآباد بتوانند مبتنی بر این مجوز جدید، اقدام به ساخت‌وساز کنند. در گذشته، محدودیت ارتفاعی 9.5متر در محله نفرآباد اعلام شده بود. با رایزنی‌های صورت‌گرفته از طریق شهرداری، شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس، محدودیت ارتفاع ساخت به 13متر افزایش یافت تا امکان افزایش تعداد طبقات از 3 به 4طبقه فراهم شود.
چه زمانی پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود؟
فاز اجرایی پروژه در همین فصل بهار آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال1401 به پیشرفت 20درصد برسد. براساس امکان انتشار اوراق مشارکت، اجرای 15پروژه در محله نفرآباد پیش‌بینی شده که این پروژه‌ها در دست طراحی هستند و پس از انتشار اوراق و تزریق منابع حاصل از آن، بلافاصله عملیات اجرایی آغاز خواهد شد که حداکثر تا 31خرداد خواهد بود. همچنین در حال مذاکره با آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم و آنها هم آمادگی خودشان را برای اجرای 2پروژه خدماتی با کاربری فرهنگی و ورزشی در محله نفرآباد اعلام کرده‌اند.
چه زمانی کل پروژه پایان می‌یابد؟
پیش‌بینی ما 4ساله است.
امسال نفرآباد چقدر از منابع اوراق مشارکت برای نفرآباد بهره‌مند خواهد شد؟
سال1400 برای پروژه بازآفرینی محله نفرآباد، مجوز فروش اوراق مشارکت به ارزش 250میلیارد تومان را داشتیم که از آن استفاده کردیم. مهم‌ترین ویژگی این اوراق در این است که بازپرداخت 25درصد از اصل و سود اوراق توسط دولت تضمین شده است. برای اوراق سال1401 هم قانون بودجه ابلاغ شده، اما آیین‌نامه اجرایی آن هنوز به تصویب هیأت وزیران نرسیده و ابلاغ نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید