• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157667
+
-

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در آبادان

شهری
افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در آبادان

 رانندگان تاکسی‌های درون شهری آبادان از ابتدای فروردین بدون مجوز از سوی شورای شهر، فرمانداری یا تاکسیرانی خودسرانه نرخ کرایه را افزایش دادند.
به گزارش ایرنا، درحالی که تاکنون هیچ دستورالعملی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی در آبادان صادر نشده است برخی رانندگان تاکسی در این شهر نرخ کرایه برخی مسیرهای درون شهری را تا ۴۰ درصد نسبت به نرخ مصوب افزایش داده‌اند. از طرفی برگه نرخنامه مصوب کرایه تاکسی آبادان که بر روی شیشه‌ تاکسی‌ها نصب شده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و تاکنون نرخ جدیدی به آنان اعلام نشده.
رانندگان تاکسی‌های درون شهری آبادان سال گذشته نیز پیش از اعلام مصوبه رسمی اقدام به افزایش نرخ کرایه تاکسی کردند که سبب اعتراض شهروندان شد.  یک شهروند آبادانی با انتقاد از افزایش 5  تا ۱۵هزار ریالی نرخ کرایه تاکسی گفت: این رقم برای مسیرهای شهری آبادان بسیار زیاد است و مردم را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد. ارسلان شاهدی با تاکید بر اینکه روال عادی افزایش قیمت کرایه تاکسی رقمی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است، افزود: افزایش 5 هزار ریالی برای مسیرهایی که قبلا ۱۵هزار ریال کرایه آنها بود، یک افزایش ۴۰ درصدی است.

اجرای نرخ مصوب، خواسته تاکسیرانان
در حالیکه شهروندان آبادانی از کرایه‌های نامتعارف تاکسی در برخی مسیرهای این شهر گله دارند، رانندگان تاکسی نیز از اعلام نشدن نرخنامه جدید کرایه تاکسی مربوط به سال جاری انتقاد دارند ‌ از کم توجهی شورای اسلامی ‌ به این موضوع معترض هستند. یکی از تاکسیرانان آبادانی گفت: با وجود نرخ تورم هنوز نرخ نامه سال ۱۴۰۰ که از سوی شهرداری آبادان در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر آبادان ارسال شده مورد بررسی قرار نگرفته است و تاکسیرانان کرایه مسافران را با نرخ نامه سال گذشته محاسبه می‌کنند.  مسلم بناپور اظهار کرد: در حالی‌که خودروهای مسافربر شخصی هر نرخی را که بخواهند از شهروندان دریافت می‌کنند اما تاکسیرانان با تمام مشکلات همچنان نرخ کرایه سال گذشته را دریافت می کنند که عادلانه نیست.

ممنوعیت افزایش کرایه 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان نیز گفت: افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در آبادان تصویب شده ولی برای اجرا هنوز ابلاغ نشده است. 
تارق طویشی افزود: نرخ کرایه تاکسی در آبادان همان نرخ سال گذشته است و تا زمانی که نرخ جدید رسما اعلام نشده هیچ تاکسیرانی حق افزایش کرایه را ندارد. تعدادی از تاکسی‌های درون‌ شهری آبادان که نرخ کرایه را افزایش داده بودند، توقیف و کارت شهری و کارت سوخت آنها ضبط شده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید