• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157594
+
-

گرینویچ/خردسال، گوشی و بیش فعالی


کالیفرنیا :  براساس پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه آلبرتای آمریکا خردسالان پیش‌دبستانی که از گوشی‌تلفن همراه یا تبلت استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به ای‌دی‌اچ‌دی ADHD (بیش‌فعالی‌شان) 7.7برابر بیش از کودکان دیگر خواهد بود. به گزارش ای‌بی‌سی، هرچند پژوهش‌هایی هم وجود دارد که ارتباط میان استفاده از گوشی هوشمند و افزایش مهارت‌های کودکان زیر 5‌سال را تأیید می‌کند اما موضوع اصلی این پژوهش اخیر ارتباط میان ای‌دی‌اچ‌دی و استفاده از گوشی تلفن همراه است. بر این اساس کودکان زیر 5سال چنانچه روزانه 2ساعت یا بیشتر از گجت‌های هوشمند استفاده کنند بیش از کودکانی که روزانه نیم ساعت با این وسیله سر و کار دارند در معرض ابتلا به ای‌دی‌اچ‌دی قرار می‌گیرند. ای دی اچ دی نوعی بیماری است که در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و طی آن کودکان نسبت به گروه همسالان خود از انرژی بیشتری برخوردار می‌شوند اما توجه و تمرکز کمتری دارند.

بازنشستگی محیط‌بان 100ساله

 ریچموند: محیط‌بانی که وظیفه نگهبانی در پارک‌ حیات‌وحش کالیفرنیا را به‌عهده داشت سرانجام در 100سالگی پذیرفت تا بازنشسته شود. به گزارش سی‌ان‌ان، بتی‌ساسکین که از زمان جنگ‌جهانی دوم تا به حال خانه‌اش در ریچموند آمریکا بوده و چندین دهه به‌عنوان محیط‌بان و رنجر در این پارک فعالیت می‌کرده از خانواده‌های آفریقایی-آمریکایی ساکن این کشور است. شوهر بتی سال‌ها فروشگاه موسیقی داشت و با وجود این بتی احساس می‌کرد طبیعت او را فرامی‌خواند. به همین دلیل مشغول کار محیط‌بانی در این پارک شد و با رسیدن به دوره کهنسالی در محافل مدافع محیط‌زیست شهرت یافت. بتی درباره کار و حرفه‌اش می‌گوید: جدای از ضرورت مسائل مالی،کاری را انتخاب کنید که هنگام خداحافظی با آن از عملکرد خود و صرف عمر برای آن راضی باشید.

به خارجی‌ها خانه نمی‌فروشد
 
تورنتو: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا پیشنهاد کرده است که خرید خانه توسط بعضی از شهروندان خارجی به‌مدت 2سال به حالت تعلیق درآید. به گزارش بی‌بی‌سی، این پیشنهاد در حالی مطرح شده که کانادا با یکی از بدترین شرایط در زمینه دسترسی به مسکن ارزان‌قیمت مواجه شده است. در سال‌های اخیر قیمت مسکن بیش از ۲۰درصد افزایش یافته و میانگین بهای خانه در کانادا را نزدیک به ۸۱۷هزار دلار کانادا (۶۵۰هزاردلار آمریکا) افزایش داده که کمابیش از ٩برابر متوسط درآمد سالانه خانوارها بیشتر است. به این ترتیب، یک خانواده متوسط کانادایی برای خریدن خانه باید معادل ٩سال درآمد خود را پس‌انداز کند یا، همانطور که معمول است، این مبلغ را وام بگیرد و اقساط آن را پرداخت کند. کارشناسان بخش مسکن معتقدند که نمی‌توان انتظار داشت که ممنوعیت خرید خانه توسط شهروندان خارجی مشکل افزایش بهای مسکن را تخفیف دهد. آمار مربوط به خرید خانه توسط شهروندان خارجی در کانادا محدود است اما تحقیقات نشان می‌دهد که این خریدها بخش کوچکی از معاملات بازار است. بن مایرز، رئیس شرکت مشاوره‌ مسکن بول‌پن در تورنتو گفته است: «فکر نمی‌کنم اجرای این پیشنهاد تأثیر زیادی داشته باشد.» به نظر می رسد  آمار خرید مسکن توسط شهروندان خارجی در سال٢٠٢١  کاهش داشته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید