• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157536
+
-

تار و پود ماندگار

فرش یکی از وسایل مهم در خانه است که هم باعث زیبایی محیط شده و هم افزایش ایمنی و گرما‌بخشی را به‌دنبال دارد. فرش‌ها از هر نوعی که باشند نیازمند مراقبت هستند تا طول عمر بیشتری داشته و کیفیت خود را حفظ کنند. باچند راهکار ساده می‌توان از آسیب رسیدن به فرش‌ها جلوگیری کرد.
  یکی از راه‌ها جلوگیری از ریختن مواد غذایی روی آنهاست. بهتر است در منازلی که کودک در آن حضور دارد حتما از روفرشی استفاده کرد تا تکه‌های مواد غذایی به فرش آسیبی نزنند. به هرحال اگر با وجود مراقبت، لکه‌ای روی فرش ایجاد شد، باید آن را سریع پاک کرده و به بعد موکول نکرد، برای تمیز‌کردن بهتر است لکه را کمی خیس کرده و با ضربه آن را پاک کنید، از مالش فرش خودداری کنید.
  نور خورشید، رنگ فرش را از بین می‌برد. به همین منظور باید از پرده‌های مناسب و یا روفرشی استفاده کرد تا از تابش مستقیم و ممتد نور به فرش جلوگیری شود.
  از قرار‌دادن اجسام سنگین و تیز روی فرش بپرهیزید. پایه‌های مبل ازجمله مواردی است که به الیاف فرش آسیب زده و موجب از بین‌رفتن آن خواهد شد، بهتر است در این مواقع از پایه مخصوص مبلمان سنگین استفاده کنید.
  فرش‌ها را به‌صورت منظم جارو بکشید تا گردوغبار نفوذ کرده در تار و پود آن به خوبی خارج شود‌. بهتر است برای جارو از مکش پر‌قدرت استفاده نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید