• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157516
+
-

بازارها/ افزایش قیمت خودرو

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: با بازگشایی بازارها، شاهد افزایش قیمت درخودروهای مختلف بودیم که این افزایش در خودروهای مدل۱۴۰۱ میانگین ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان بود. قیمت خودروهای مدل۱۴۰۰ نیز در فروردین نسبت به اسفند۱۴۰۰، بین یک تا ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

  شروع قیمت لپ‌تاپ از 9میلیون تومان
محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: قیمت لپ‌تاپ از 9میلیون تومان شروع می‌شود. بالاترین نرخ لپ‌تاپ در بازار برند اپل است. باید بگویم لپ‌تاپ با قیمت 130میلیون تومان نیز در بازار موجود است اما عموم مردم خریدار لپ‌تاپ با قیمت 15 تا 25میلیون تومان هستند. در خرید لپ‌تاپ برندها چندان اهمیت ندارند و میزان کارایی آنها برای خریداران اولویت دارد.

  توزیع دوباره شکر و برنج 
سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور گفت: در ماه مبارک رمضان۱۴۰۱ دوباره ۱۰۰هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و ۱۰۰هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها به‌منظور عرضه در سطح کشور تخصیص یافته و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.

  دلیل رشد قیمت مسکن در اسفند پارسال
سعید آسویار یک کارشناس بازار مسکن گفت: علت افزایش قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه تقاضای انباشته‌ای بود که به قصد ارزانی یک سال منتظر مانده بود و باتوجه به‌احتمال تورم ۳۰درصدی کالاها و خدمات وارد بازار خرید شدند و این موضوع به افزایش تقاضا منجر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید