• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157510
+
-

ریخت‌وپاش برای پاختاکور

در اولین شب لیگ قهرمانان آسیا، فولاد ایران با الغرافه بدون گل مساوی کرد اما سپاهان با یک بازگشت رویایی در نیمه دوم پاختاکور ازبکستان را 3 بر یک برد

ریخت‌وپاش برای پاختاکور

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی و یک مساوی برای تیم‌های ایرانی آغاز شد. در اولین روز از مرحله گروهی این رقابت‌ها در گروهC فولاد خوزستان به مصاف الغرافه قطر رفت که این مسابقه با وجود برتری فولادی‌ها در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. شاگردان نکونام در اولین مسابقه کاملا بر حریف قطری برتری داشتند و چندین موقعیت مناسب را مقابل تیم استراماچونی از دست دادند. بهترین موقعیت فولاد را موسی کولیبالی در دقیقه76 از دوقدمی به بالای دروازه فرستاد و چند دقیقه بعد ضربه لوسیانو پریرا هم به تیر دروازه حریف برخورد کرد تا الغرافه با خوش‌شانسی از چنگ نماینده ایران فرار کند. فولاد که در این سال‌ها به تاکتیک‌های موفق دفاعی و تمرکز بیشتر بر روی گل نخوردن معروف بوده در شروع لیگ قهرمانان نیز در حفظ دروازه‌اش موفق عمل کرد اما در بخش هجومی هم خطرناک بود و فقط در زدن ضربات آخر کم‌دقت عمل کرد. امید گل این تیم در بازی پنجشنبه‌شب 1.24 و امید گل حریف قطری فقط 0.15 بود که نشان دهنده برتری کامل نماینده ایران است. فولادی‌ها 14شوت زدند که 2ضربه آنها داخل چارچوب بود اما تیم الغرافه هیچ ضربه داخل چارچوبی نداشت. در دیگر بازی این گروه، 2‌تیم آخال ترکمنستان و شباب الاهلی امارات هم به تساوی یک-یک رضایت دادند تا هر 4تیم گروه در پایان روز اول یک‌امتیازی شوند.
  دبل شهریار، کام‌بک محرم
و اما در همان ساعاتی که فولاد موقعیت‌هایش را یکی‌یکی هدر می‌داد، دیگر نماینده ایران یعنی سپاهان یک 45دقیقه توفانی مقابل پاختاکور داشت و از شکست نیمه اول مقابل نماینده ازبکستان یک پیروزی پرگل بیرون کشید. در دقیقه28 این مسابقه دروازه سپاهان باز شد و نیمه اول بازی با همین یک گل به پایان رسید. همان طور که محرم نویدکیا در کنفرانس بعد از بازی اعتراف کرد، سپاهان در این نیمه ضعیف ظاهر شد و مقابل حریف ازبک حرفی برای گفتن نداشت. اما زردپوشان اصفهان در نیمه دوم کاملا متحول شدند و در همان 10دقیقه ابتدایی این نیمه نتیجه را به سود خود تغییر دادند. شهریار مغانلو در دقایق 49 و 55 روی 2‌پاس گل از فرشاد احمدزاده و نژادمهدی دروازه پاختاکور را باز کرد و 3امتیاز را به سمت نماینده ایران چرخاند. در دقیقه70 هم شوت دقیق محمدرضا حسینی کار ازبک‌ها را کاملا تمام کرد و سپاهان را در اولین مسابقه‌اش به یک 3امتیاز باارزش رساند. سپاهان با 17شوت در این مسابقه آمار خوبی را در این زمینه ثبت کرد که از این تعداد، 5ضربه داخل چارچوب بودند. اما پاختاکور فقط 2شوت داخل چارچوب و 4شوت خارج از چارچوب داشت. در دیگر بازی این گروه الدوحیل قطر با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم میزبان یعنی التعاون عربستان شد. سپاهان فردا شب در دومین بازی به مصاف الدوحیل خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید