• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157364
+
-

زیر حلقه/در انتظارنیمه‌نهایی

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال

بسکتبال باشگاه‌های ایران به نیمه‌نهایی رسید. نظم‌آوران سیرجان، شهرداری گرگان، شیمیدر و ذوب‌آهن اصفهان از 18فروردین بازی‌های در کورس قهرمانی را برگزار می‌کنند. شوک رقابت‌های امسال را هم تیم سیرجانی وارد کرد که موفق به حذف مهرام شد. نیمه‌نهایی به‌صورت 3 از 5 مسابقه برگزار می‌شود. نظم‌آوران و ذوب‌آهن در مرحله اول 2 بار بازی مستقیم داشتند که تیم اصفهانی هر دو بار را با اختلاف 2 و یک امتیاز برد. شهرداری-شیمیدر بسان دیدارهای فصل1397، رقابت‌ جذابی دارند. در آن سال شهرداری بازی‌های جنجالی رفت و برگشت را از شیمیدر برد و فینالیست شد. در اوضاع کرونایی و بازی‌های متمرکز در تهران، شیمیدر از حرکت سیل‌آسای تماشاگران گرگانی به سالن در امان است.

3‌نفره‌ها به جام جهانی نرسیدند
تیم‌های 3نفره زنان و مردان ایران از راهیابی به جام جهانی بازماندند. اوایل طی این 4سال به لطف قوانین بین‌المللی و هدف فیبا برای گسترش این بازی، دو سه بار از طریق رنکینگ، رنگ بازی‌های جام جهانی را دیدیم اما پس از آن و وقتی که قوانین عوض شد، بعید نیست بعدازاین هر وقت پشت گوش‌مان را دیدیم مسابقه‌های جام جهانی 3نفره را ببینیم! 5فروردین در مسابقه‌های انتخابی آسیا، سهمیه هر جنسیت به زنان و مردان نیوزلند رسید درحالی‌که در بخش پسران شانس داشتیم. تیم‌های 3نفره در ایران از بین بازیکنانی که در آخرین مراحل اردوی تیم ملی بسکتبال خط می‌خورند انتخاب می‌شوند و نمی‌توانیم بگوییم اصلا 3نفره داریم!

اما و اگرها ی بلیت‌فروشی به سبک جدید
فدراسیون بسکتبال از تماشاگران خواست با «ورود به سامانه و نام‌نویسی و پرداخت 100هزار تومان برای یک فصل»، مسابقه‌ها را از داخل سالن تماشا کنند. تدابیری هم برای اوضاع کرونایی صورت گرفته است اما پرسش‌هایی در «قوانین تهیه بلیت الکترونیک» وجود دارد که در مورد آنها توضیحی داده نشده. گرگانی‌ها که پیش از این از حضور 300تماشاگر در بازی نیمه‌نهایی بین شهرداری - شیمیدر خبر داده بودند فقط می‌توانند 50هوادار به سالن بیاورند! به سهم باشگاه‌ها اشاره‌ای نشده است. همینطور «کلیه مسابقه‌ها در سال1401» آیا فقط شامل تهران است؟ پس در این صورت تکلیف میزبانی‌های گرگان چه می‌شود؟ امکانات سالن‌ها بماند...
 

این خبر را به اشتراک بگذارید