• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157361
+
-

بازگشت کیانوش و سهراب؟ از آشتی خبری نیست

درحالی‌که دعوت از کیانوش رستمی و سهراب مرادی به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با واکنش‌های مثبتی همراه شده است برخواه سرمربی تیم ملی می‌گوید بازگشت آنها به تیم بستگی به‌نظر خودشان دارد

بازگشت کیانوش و سهراب؟ از آشتی خبری نیست

فدراسیون وزنه‌برداری 22وزنه‌بردار را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. در ظاهر، خبر اتفاق خاصی ندارد؛ تیم‌ملی باید برای بازی‌های آسیایی 2022آماده شود و طبیعی است که تیم ایران هم مثل همه تیم‌های دیگر برای حضور در این بازی‌ها خودش را آماده کند اما مسئله حضور نام 3وزنه‌بردار در لیست دعوتی است. سهراب مرادی، کیانوش رستمی و حافظ قشقایی، نفراتی بودند که در این یکی دو سال اخیر به‌دلیل اختلاف با فدراسیون و کادر فنی یا حاضر نشده بودند به اردو بروند یا به اردو دعوت نشده بودند. دعوت از آنها با واکنش‌های مثبت خبری همراه شده است. صحبت از آشتی‌کنان و آتش‌بس بین وزنه‌برداران و طرف مقابل است اما نه محمدحسین برخواه، سرمربی تیم‌ملی این آشتی‌کنان را تأیید می‌کند و نه نزدیکان به این وزنه‌برداران.

  به اردو می‌روند یا نه؟
منتقدان فدراسیون خبر آشتی‌کنان وزنه‌برداران با فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی را به شیطنت خبری تعبیر کرده‌اند. آنها می‌گویند بزرگ کردن این خبر، برای کمرنگ کردن اتفاقات اخیر در فدراسیون است. مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار است از 12اردیبهشت در یونان آغاز شود اما از پایان اسفند، جوانانی که زیرنظر سعید علی‌حسینی تمرین می‌کردند به خانه‌هایشان رفته‌اند و از اردو خبری نیست. روزهای گذشته بدون هیچ اشاره‌ای به مسابقات قهرمانی جهان، گفته شد اردوی تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از بعد ماه رمضان پیگیری می‌شود. به‌نظر می‌رسد فدراسیون قصد ندارد تیم نوجوانان را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کند. 2ماه دیگر مسابقات در مکزیک آغاز می‌شود اما هنوز هیچ خبری از اردو و تمرینات نوجوانان نیست.
مسئله بعدی اتفاقات مدیریتی فدراسیون است. ریاست مرادی در فدراسیون به 2علت با شائبه روبه‌روست. او بازنشسته است و پرونده شکایت از تخلف او در انتخابات ریاست فدراسیون هنوز در دیوان عدالت اداری باز است. مسئله بازنشستگی مرادی چندی پیش به قدری جدی شد که او از فدراسیون برکنار شد و حتی وزارت ورزش داوود باقری نایب‌رئیس فدراسیون را به‌عنوان سرپرست انتخاب کرد. ولی یکباره مرادی به فدراسیون بازگشت. با اینکه سازمان بازنشستگی هنوز تکلیف بازنشسته بودن یا نبودن مرادی را مشخص نکرده است و دلیل آن برای جامعه وزنه‌برداری روشن نیست، وزیر ورزش ترجیح داده امور فدراسیون به‌دست خود مرادی اداره شود. در این بلبشو، مرادی هم نایب‌رئیس سابقش، باقری را برکنار کرده است. دلیل؟ مشخص نیست! شاید مرادی از سرپرستی کوتاه‌مدت او در فدراسیون دلخور است.
در این شرایط خبر بازگشت وزنه‌برداران مطرح به تیم ملی شاید همه اخبار را تحت‌تأثیر قرار دهد و توجها‌ت را به‌خودش جلب کند. اما سؤال این است که آیا وزنه‌برداران پیش از دعوت به اردو با فدراسیون و اعضای کادر فنی صحبتی کرده‌اند و حاضر هستند اختلافات گذشته را فراموش کنند و به اردو بروند؟ یکی از نزدیکان به وزنه‌برداران می‌گوید که هیچ صحبتی نشده و این 3نفر هم هنوز تصمیم نگرفته‌اند به اردو بروند یا نه. برخواه سرمربی تیم ملی هم در گفت‌وگو با همشهری این حرف‌ها را تأیید می‌کند: «ما این 22نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم. هر کدام از آنها که شرایط بدنی‌شان خوب باشد و آمادگی‌اش را داشته باشند، به اردو می‌آیند. اگر تمایل داشته باشند، تمرین می‌کنند و وزنه می‌زنند. وظیفه فدراسیون ارسال دعوت‌نامه است نه بیش از این. ورزشکار است که تصمیم می‌گیرد به این دعوت لبیک بگوید یا نه.»

  فرصت زیادی نیست
کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرده است که کشورها 100روز قبل از شروع بازی‌ها باید اسامی نهایی نفرات را اعلام کنند. گفته می‌شود فدراسیون که روزهای زیادی را به‌خاطر مسائل مدیریتی از دست داده است، فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم ندارد. به‌خاطر همین مجبور شده همه داشته‌هایش را به اردو دعوت کند حتی مخالفانش را. برخواه می‌گوید: «ما همه نفراتی را که فکر می‌کردیم می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، به اردو دعوت کردیم. در رکوردگیری روز هفتم خرداد هم نفرات اصلی مشخص می‌شوند. اینکه 100روز قبل از مسابقه باید اسامی بدهیم، در کار ما تأثیری نداشت. ما فقط امیدواریم امسال اتفاقات خوبی در وزنه‌برداری بیفتد.» اردوی تیم ملی از 9اردیبهشت شروع می‌شود و هنوز کیانوش رستمی، سهراب مرادی و حافظ قشقایی به دعوتشان واکنشی نشان نداده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید