• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157299
+
-

بازگشایی 2محور برف‌گیر بعد از 6 ماه

‌خبر
بازگشایی 2محور برف‌گیر بعد از 6 ماه

2محور برف‌گیر خلخال-پونل بین استان اردبیل و گیلان و گردنه تته بین استان کردستان و کرمانشاه بعد از ماه‌ها بازگشایی شدند. به گزارش همشهری، گردنه «تته» در استان کردستان پس از 4ماه مسدودی بازگشایی شده است. این گردنه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه آبان سال گذشته با بارش برف و کولاک شدید مسدود شد و رانندگان از مسیر جایگزین سروآباد - اورامان تخت تردد می‌کردند.
گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰روستای تابعه آن با ۱۲هزار نفر جمعیت است. عملیات بازگشایی مسیر خلخال-پونل نیز از صبح روز گذشته (سه‌شنبه) با به‌کارگیری ۶دستگاه ماشین  سنگین برف‌روب اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خلخال در داخل حوزه استحفاظی اردبیل شروع شد. 
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال گفت: درصورت بازگشایی مسیر حوزه استحفاظی گیلان، این مسیر روی خودروهای عبوری باز خواهد شد. معروف خسروی افزود: عملیات برف‌روبی و بازگشایی ۹کیلومتر‌ برفی و بهمن‌گیر از مسیر واقع در حوزه استحفاظی شهرستان از حوالی روستای مجره تا سه‌راهی خلخال -پونل - اسالم درگردنه الماس تا آخر هفته جاری پایان می‌یابد و امکان تردد خودروها در این مسیر امکان‌پذیر می‌شود.
به‌گفته وی، درصورتی که از سمت گیلان نیز اقدام لازم برای بازگشایی مسیر مسدود شده ‌انجام شود، تردد در طول مسیر ۸۱کیلومتری راه خلخال به پونل به‌طور کامل برقرار خواهد شد. محور ارتباطی خلخال به پونل با بارش نخستین برف زمستانی از پاییز سال گذشته مسدود شد و ارتفاع برف در برخی از نقاط بهمن‌گیر این جاده به بیش از 5متر نیز رسید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید