• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157282
+
-

انتقام نیمه‌نهایی در یک‌چهارم

رئال درگیر امباپه و چلسی اسیر حاشیه‌های جنگ اوکراین است

انتقام نیمه‌نهایی در یک‌چهارم

بازی انتقامی امشب رئال‌مادرید با چلسی تکرار دیدار نیمه‌نهایی فصل پیش لیگ قهرمانان است که آبی‌های لندن در بازی برگشت موفق شدند تیم زیدان را ببرند و راهی فینال و درنهایت قهرمان شوند. هر دو تیم در روزهای اخیر اسیر حاشیه‌هایی بوده‌اند. چلسی به‌خاطر جنگ اوکراین از آبراموویچ پس گرفته شده، توماس توخل پس از 13سال در حال جدا شدن از همسرش است، پولی در حساب باشگاه نیست و ستاره‌ها ممکن است پیش از پایان فصل به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق‌شان تیم را تحریم کنند و جدا شوند. آنها آخرین بازی لیگ را با شکست 4 بر یک مقابل برنتفورد به پایان رسانده‌اند. آبی‌های لندن یک‌سال پیش در همین روزها 5 بر 2 به نیوکاسل باختند و درنهایت قهرمان اروپا شدند اما شرایط امروزشان به‌خوبی اوضاع فصل قبل نیست. رئال‌مادرید هم پس از شکست خردکننده 4 بر صفر در ال‌کلاسیکوی خانگی کمی از لحاظ روحیه افت کرده. آنها به‌زور و درحالی‌که استحقاقش را نداشتند در بازی این هفته لالیگا در زمین سلتاویگو برنده شدند. آنچلوتی تا آخرین لحظه کرونا مثبت بود و احتمالا بازی امشب را از دست داده است. در آستانه این دیدار حساس امباپه مصاحبه‌ای کرده و گفته ممکن است در پاریس بماند. این یک ضربه روحی برای مادریدی‌ها بود. پاری‌سن‌ژرمن به او پیشنهاد 100میلیون یورو پاداش تمدید قرارداد و سالی 50میلیون دستمزد داده که رؤیایی است. امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه)، سارکوزی (رئیس‌جمهور سابق فرانسه) و امیر قطر بیشترین فشار را برای تمدید امباپه وارد می‌کنند. موضوع تمدید قرارداد امباپه به یک موضوع سیاسی تبدیل شده. پدر امباپه مخالف رفتن او و مادرش موافق است. همه اینها باعث شده هر دو تیم چلسی و رئال در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم پایانی با تمرکز کامل در زمین حاضر نشوند.

  رئال‌مادرید همیشه مقابل مدافع عنوان قهرمانی پیروز بوده اما در 5‌بازی رسمی مقابل چلسی موفق به پیروزی نشده است.
  تنها 4‌بازیکن در این فصل لیگ‌های اروپایی روی 30‌گل یا بیشتر تأثیر مستقیم داشته‌اند که کریم بنزما در صدر آنها قرار دارد؛ بنزما(35) با 24‌گل و 11‌پاس‌گل، لواندوفسکی(32) با 31‌گل و یک‌پاس‌گل، صلاح(30) با 20‌گل و 10‌پاس‌گل و امباپه(30) و 17‌گل و 13‌پاس‌گل.
   وینی در این فصل 17‌گل زده اما فقط 5‌گل از گل‌هایش در سال 2022بوده است. وینی در این فصل 14‌پاس‌گل داده که فقط 5 پاس از شروع سال 2022تا‌کنون بوده است.
  میلیتائو که به‌دلیل آسیب‌دیدگی در نیمه دوم بازی با سلتاویگو تعویض شد، بدون مشکل تمرین کرده و برای این بازی آماده است. با این وجود اگر میلیتائو در بازی رفت مقابل چلسی کارت زرد بگیرد، بازی برگشت مقابل این تیم را از دست خواهد داد.
  اگر آنچلوتی از نظر پزشکی جواز حضور دراین مسابقه را به‌دست نیاورد، هدایت تیم در دست پسر جوانش، داویده خواهد افتاد اما همه می‌دانند که او این‌کاره نیست. در بازی با سلتا هم که رئال توپ و مالکیت را به حریف داده بود، آنچلوتی کوچک اقتداری نداشت. حتی مودریچ در دقایقی تیم را کوچ کرد. مودریچ در دقیقه74 بازی جایش را به فدریکو والورده داد. در زمانی که میلیتائو دچار مصدومیت شد، مودریچ به او گفت: «ناچو بجنب، باید وارد شوی.» و وقتی که ناچو در حال گرم کردن بود، لوکا اصرار ورزید: «ناچو، گرم کن، بجنب.» کمی بعد مارسلو از میلیتائو می‌خواهد خودش را روی زمین بیندازد که تعویض شود. مودریچ که استرس گرفته هم خطاب به مدافع برزیلی فریاد می‌زند:«خودت را بینداز، لعنتی!» وقتی که میلیتائو مقاومت می‌کند، لوکا فریاد می‌زند: «عجب احمقی هستی، وای خدای من!» لوکا به حدی عصبانی می‌شود که بطری را به زمین می‌کوبد. این نشان می‌دهد مودریچ از الان خودش را آماده مربیگری هم کرده است.
  آنچلوتی با اینکه رئال را با اقتدار به صدر لالیگا برده و این تیم با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده 12امتیاز فاصله دارد، وضعیت خود را روی نیمکت این تیم در خطر می‌بیند. آاس که روزنامه هوادار رئال‌مادرید است درباره او نوشته: «برای تعویض مربی لازم نیست رئال 8بر صفر ببازد. اگر رئال‌مادرید مقابل چلسی خوب بازی نکند و حذف شود، آنچلوتی بیرون از دیوار قلعه سلطنتی خواهد بود.»
  ژاوی که این روزها این همه از او تعریف می‌شود و توانسته بارسلونا را به دوران اوج پیش از والورده برگرداند، از لحاظ امتیازگیری تقریبا برابر با آنچلوتی عمل کرده. او در 17بازی روی نیمکت بارسلونا در لالیگا، 40‌امتیاز گرفته و یک دیدار عقب‌افتاده با وایکانو دارد. آنچلوتی در همین مقطع 18بازی داشته و 42امتیاز گرفته. ژاوی از لیگ قهرمانان حذف شده و کارلتو همچنان در این لیگ هست. ژاوی ال‌کلاسیکوی سوپرجام را هم باخته. با همه اینها همه از ژاوی تعریف می‌کنند و برای اخراج کارلتو روزشمار راه انداخته‌اند.
  روملو لوکاکو با انجام بازی مقابل برنتفورد پنجاهمین بازی خود را برای چلسی انجام داد و آماده دیدار با رئال شد. باید دید توخل امروز به او اعتماد می‌کند یا خیر.
  کلمان تورپن، داور فرانسوی بازی میان چلسی و رئال‌مادرید را سوت می‌زند. تورپن 39ساله در این فصل پرکار بوده و بازی‌های دورتموند - رنجرز، وستهم - سه‌ویا، میدتیلند - آیندهوون، لودگورتس - مالمو، ویارئال - آتالانتا، بارسلونا - دینامو، میلان - پورتو، اسپارتاک - ناپولیف پورتو - اتلتیکو و بایرن مونیخ - سالزبورگ را قضاوت کرده است. رئال‌مادرید با قضاوت تورپن همیشه پیروز بوده و چلسی با قضاوت او همیشه باخته است. رئال در دسامبر2014 مقابل لودگورتس با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و در مه 2018 در فینال لیگ قهرمانان با نتیجه 3بر یک به پیروزی رسید و در نوامبر2018 نیز مقابل رم با نتیجه 2 بر صفر برنده شد. چلسی با قضاوت این داور در استمفوردبریج با نتیجه 3 بر صفر مقابل بایرن در فوریه2020 بازنده بوده و در مقابل پورتو در آوریل2021 با نتیجه یک بر صفر شکست خورده است؛ چلسی - بایرن (اخراج آلونسو)، چلسی - پورتو (گل برگردان مهدی طارمی).

از میان بازیکنان سابق چلسی که در رئال بازی می‌کنند، ادن آزار که تن به جراحی داده و فصل را از دست داده؛ کورتوا اما در اوج آمادگی قرار دارد. او در ماه‌های اخیر به یک‌فوق ستاره برای رئال تبدیل شده است.

خوش‌شانس ،مثل بایرن

همزمان با دیدار حساس و جنجالی چلسی-رئال آخرین بازی دور رفت مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان بین بایرن‌مونیخ و ویارئال برگزار می‌شود. این دیدار می‌توانست با صعود یوونتوس و برخورد احتمالی یووه با بایرن جذاب‌تر شود اما تورینی‌ها بازی برگشت را 3بر صفر به قهرمان فصل پیش لیگ اروپا واگذار کردند و حذف شدند. ویارئال در 5بازی آخر خود 3‌بار باخته و این هفته هم به تیم ضعیف لوانته 2 بر صفر بازی را واگذار کرده و هفته قبل به کادیس باخته. با این‌حال نمی‌شود آنها را حریفی دست‌وپا بسته قلمداد کرد. اونای امری که متخصص فتح لیگ اروپاست انگار قاعده بازی در لیگ قهرمانان را هم یاد گرفته است. بایرن‌مونیخ در بازی رفت مرحله قبلی در برابر سالزبورگ به مشکل خورد و به‌زور مساوی کرد اما در دیدار برگشت حریف اتریشی را درهم کوبید. خوش‌شانسی بایرن این است که معمولا به قرعه‌های خوب می‌افتد.

   آخرین رویارویی بین 2‌تیم با برد تیم آلمانی در هر دو‌دیدار رفت و برگشت با نتایج 2 بر یک و 3 بر یک تمام شد و از آن رویارویی 10‌سال و نیم می‌گذرد.

   درباره جدایی احتمالی لواندوفسکی و گنبری در پایان فصل شایعاتی مطرح شده؛ لوا به بارسلونا و گنبری به رئال. همین موضوع شاید کمی تمرکز بایرنی‌ها را به هم ریخته باشد.

   تولیسو در بازی با فرایبورگ باز هم مصدوم شد. او تا این‌جای فصل 22-2021، 4‌بار مصدوم شده و 13‌بازی تیم را از دست داده است. 2‌بار ابتلا به کرونا، 2‌بار مصدومیت همسترینگ، مشکلات عضلانی و مصدومیت ساق پا ازجمله آنها بوده است. آلفونسو دیویس هم که مدت‌هاست مصدوم است و به این بازی هم نمی‌رسد.

   فرزند سوم کیمیش به‌دنیا آمد اما با وجود این این بازیکن مشکلی برای همراهی تیم در مقابل ویارئال نخواهد داشت.

   آنتونی تیلور انگلیسی قضاوت بازی چهارشنبه شب بایرن‌مونیخ برابر ویارئال را به‌عهده دارد. دیدارهای قبلی بایرن در اروپا با قضاوت تیلور؛ بایرن2 - سویایک (سوپر کاپ 2020)، اندرلخت یک - بایرن 2(گروهی لیگ قهرمانان 2017)، بایرن 5- روستوف صفر (گروهی لیگ قهرمانان 2016).


 

این خبر را به اشتراک بگذارید