• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157220
+
-

بازارها/ افزایش 5درصدی قیمت خرما

محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه افزایش 5درصدی قیمت خرما در ماه رمضان معقول است، افزود: قیمت هر کیلو خرما مضافتی بسته‌بندی شده در مبدا کیلویی 40هزار تومان و خرما کبکاب کیلویی 20هزار تومان است. به‌گفته او سالانه یک‌میلیون و 250هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که 70درصد آن در داخل کشور استفاده می‌شود که از این 70درصد، 40درصد آن در ماه رمضان مصرف می‌شود.

  کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت قرمز
منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور گفت: تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش ملموسی دارد و میزان مصرف در ایام نوروز و رمضان نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است. در سال‌های گذشته اگر خانواری برای ایام نوروز 10کیلو گوشت خریداری می‌کرد، در سال‌جاری میزان خرید خود را نصف کرد.

  کاهش قیمت تخم‌مرغ
ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و کاهش مصرف تخم‌مرغ در ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود که قیمت کاهش یابد. به‌گفته او قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۱۸هزار و ۳۰۰ تا ۲۰هزار تومان بوده که نسبت به یک‌ماه گذشته تفاوتی نداشته است.

  رشد 7/6درصدی تولید لوازم‌خانگی بزرگ 
مطابق آمارهای رسمی وزارت صنعت در ۱۱ماه سال1400 تعداد 5میلیون ‌و ۱۹۴هزار و ۴۰۰دستگاه لوازم ‌خانگی بزرگ شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین‌لباسشویی و کولر آبی در کشور تولید شده که 7.6درصد رشد نشان می‌دهد. بر پایه این آمارها در ۱۱ماهه سال۱۴۰۰ تولید تلویزیون با رشد 1.9درصدی به یک‌میلیون ‌و ۱۶۲هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید