• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157202
+
-

عمر لوازم برقی دراز باد

لوازم برقی خانه به نگهداری و استفاده درست نیاز دارند تا از عمرشان کاسته نشود. این حساسیت در مورد لوازم برقی آشپزخانه به‌دلیل استفاده مداوم در آماده‌سازی‌ مواد غذایی و شست‌وشوی این تجهیزات، ‌بیشتر هم می‌شود. از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش عمر وسایل برقی آشپزخانه، نظافت و شست‌و‌شوی درست آنهاست. تجمع مواد غذایی، ‌مواد شوینده و... از عمر دستگاه خواهد کاست.

یخچال:‌ فاصله پشت یخچال تا دیوار باید حدود 20سانتی‌متر باشد تا هوا به‌راحتی گردش کند. همچنین بهتر است یخچال‌ها در نزدیکی اجاق گاز، ‌آبگرمکن و دیگردستگاه‌های تولید حرارت و گرما قرار نگیرد تا فشار کمتری بر موتور آن وارد شود. به‌طور منظم هر چند وقت یک‌بار باید دوشاخه یخچال را از پریز برق جدا و داخل طبقات و کشوهای آن را تمیز کرد، معمولا ازترکیب آب با جوش‌شیرین برای نظافت این وسیله استفاده می‌شود. لاستیک‌های اطراف در یخچال هم معمولا محل تجمع آلودگی است حواس‌تان باشد این بخش ازقلم نیفتد، ‌نظافت این لاستیک‌ها موجب درست بسته شدن در یخچال شده و سرمای تولید شده در آن به بیرون درز نمی‌کند. یکی دیگر از راه‌های افزایش عمر یخچال، عدم‌نگهداری مواد غذایی داغ و گرم در آن است. این کار موجب هدررفت انرژی شده و به موتور وسیله فشار مضاعف وارد می‌کند. می‌توان از محافظ یخچال نیز استفاده کرد تا قطع و وصل شدن برق، فشاری به موتور دستگاه نیاورد.
چرخ گوشت: بعد از هر باراستفاده از چرخ گوشت باید تیغه‌ها و بخش‌هایی که به گوشت آغشته شده‌اند کاملا شسته و خشک شوند تا موجب رشد میکروب در این قطعات نشود. خشک کردن تیغه‌ها نیز از زنگ‌زدگی آنها جلوگیری خواهد کرد. بهتراست از چرخ گوشت برای ریز کردن سبزیجات استفاده نشود، ‌آب ناشی از ریز شدن سبزی ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کرده و موتور آن را از کاربیندازد. یادتان باشد چرخ گوشت را بدون گوشت، روشن نگه‌ندارید.
ماشین لباسشویی: میزان و حجم لباس‌های مورد نظر برای شست‌وشو باید متناسب با ظرفیت مخزن لباسشویی باشد. اگر دارید لباس‌ها را با فشار وارد مخزن می‌کنید منتظر نباشید، ‌به خوبی تمیز شده باشند. سنگین کردن مخزن به موتور وسیله هم فشار مضاعفی وارد می‌کند.به‌منظور استفاده بهینه از ماشین، ‌باید از برنامه متناسب برای شست‌و‌شو استفاده شود. استفاده بیش ازاندازه از مواد شوینده نیز می‌تواند لک‌هایی روی آنها بر جای گذاشته و منجربه انجام شست‌و‌شوی دوباره شود.ماشین لباسشویی ازجمله آن دستگاه‌هایی است که نباید بلافاصله شروع به‌کار دوباره کند، با ایجاد وقفه‌ای دو سه ساعته بین روشن کردن مجدد لباسشویی، عمر این دستگاه را افزایش داده‌اید. فیلتر ماشین لباسشویی یکی ازقسمت‌هایی است که باید هر چند وقت یک‌بار آن را باز کرده و تمیز کنید. همچنین به‌صورت دوره‌ای مخزن ورودی مواد شوینده هم باید نظافت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید