• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157121
+
-

پاسخگویی شهردار تهران در پارلمان شهری

شهردار تهران دیروز در پارلمان شهری گزارشی از اقدامات انجام شده در 6ماهه دوم سال گذشته و توضیحاتی درباره نشست مجمع ‌عمومی شهرداران آسیایی، طرح استقبال از بهار و قرارگاه اجتماعی و مسکن داد که در پایان برخی از اعضای شورای شهر تهران مواردی را مطرح کردند و علیرضا زاکانی به آنها پاسخ داد.
زهرا شمس احسان: شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی، قرارگاه آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده، اما سامان‌سرای خاورشهر با چالش‌ها و مشکلات متعدد مواجه است و نحوه بهره‌برداری از آن باید مورد بازنگری قرار گیرد. مورد دیگر هم مربوط به بوستان مادر و کودک است که در برخی از مناطق (17و18) به‌دلیل کمبود سرانه فضای سبز، این طرح نیاز به اصلاح دارد.
علیرضا زاکانی: در برنامه ششم، شهرداری‌ها مکلف هستند برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان به سازمان بهزیستی کمک کنند و قرارگاه اجتماعی هم براساس این تکلیف راه‌اندازی شده است. البته مورد سامان‌سرای خاوران حتماً مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. درخصوص موضوع دوم هم تصمیم بر آن بود در هر محله یک بوستان مادر و کودک وجود داشته باشد. یعنی اگر محله‌ای چند بوستان داشت یکی به بوستان مادر و کودک تبدیل شود و درصورت وجود تنها یک بوستان، بخشی از آن به مادر و کودک اختصاص داده شود.
احمد صادقی: طرح استقبال از بهار در مناطق جنوبی از جمله منطقه20 مشهود نبود و به‌عنوان‌مثال شخصاً اثری از فرش گل 21متری پیدا نکردم؛ بنابراین امیدوارم به‌زودی با بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی «ایوان ری» خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان این منطقه صورت گیرد.
علیرضا زاکانی: بهره‌برداری کامل از ایوان ری جزو اولویت‌های فوری شهرداری است. علاوه‌ بر آن هم 20هزار متر از کارخانه سیمان ری برای راه‌اندازی مرکز نوآوری‌های فرهنگی آماده‌سازی شده و به‌زودی هم افتتاح می‌شود. همچنین ساخت بوستان مقاومت در دستور کار قرار دارد.
نرجس سلیمانی: تا پایان ماه رمضان به‌منظور توجه به احوال شهروندان، طرح ترافیک از ساعت۷:۳۰ آغاز و در نوبت عصر نیز یک فقره خروج رایگان به شهروندان ارائه شود.
علیرضا زاکانی: این موضوع باید در شورای ‌عالی ترافیک مطرح شود. قبل از کرونا طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا19 بود که عده‌ای معتقد به بازگشت همین ساعت هستند، اما به‌هرحال برای تصمیم‌گیری باید اعداد و ارقام و شرایط شهر مطرح و بررسی شود. 
مهدی پیرهادی: شهرداری تهران باید به کاشت درختان مثمر توجه ویژه‌ای داشته باشد. مورد دیگر خروج خودروها و موتورسیکلت‌ها از چرخه فعالیت و کاهش آلودگی هواست و در نهایت هم مشکلات مربوط به فاضلاب شهری در مناطق 18و19 است که شهرداری باید اقدامات عاجلی داشته باشد.
علیرضا زاکانی: یکی از کارهایی که سال گذشته انجام شده ایجاد 1750هکتار فضای سبز در 10نقطه بود که عمده درختان کاشته شده در این فضا مثمر بودند. درخصوص آلودگی هوا هم 23دستگاه درگیر هستند و همه باید پای ‌کار بیایند. شهرداری تهران قرارگاه هوای پاک را راه‌اندازی کرده است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها شاهد هوای پاک باشیم. موضوع فاضلاب در منطقه22 بسیار جدی است و براساس تفاهمنامه بسته شده با وزارت نیرو در مدت 4سال حدود 4 تصفیه‌خانه احداث شود.
حبیب کاشانی: اینکه شهرداری در 6 ماه دوم سال عملکرد بهتری داشته شکی نیست، اما ۷۰درصد بودجه۱۴۰۰ محقق شده است. نکته دوم هزینه 75تا80هزار تومان وعده غذای معتادان است؛ درحالی‌که برای وعده غذای آتش‌نشانان که به‌عنوان شبه‌نظامی در شهرداری تهران فعالیت دارند، روزانه ۵۵۰ تومان درنظر گرفته شده است. نکته آخر هم مربوط به قرارگاه مسکن است که باید شفاف شود، آورده شهرداری چیست؟
علیرضا زاکانی: هزینه غذای معتادان توسط ستاد مبارزه با مواد‌مخدر تعیین و تأمین می‌شود و شهرداری هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازد. درخصوص بودجه هم پیش‌بینی‌ها تحقق 30هزار میلیارد تومانی بود که امروز به تحقق 35هزار میلیارد تومانی رسیده‌ایم. موضوع قرارگاه مسکن هم حق با اعضای شورا ست و باید ابعاد مختلف این اقدام به‌طور مفصل در یک جلسه تشریح شود، اما به‌طور خلاصه شهرداری مجوز و زمین را پیگیری می‌کند و دیگران می‌سازند و حق‌السهم می‌گیریم.
سیداحمد علوی: باید پذیرفت گردشگری، هم صنعت است و هم فراغت و امروز نیاز به سازمان گردشگری داریم. مورد دیگر هم رفع خطرات مربوط به گودهای پرخطر (میلاد و مسجد آدینه) است که دراسرع‌وقت این کار باید انجام شود.
علیرضا زاکانی: امسال تهران به مقصد گردشگری تبدیل شده و با تشکیل سازمان گردشگری موافق هستیم و قطعا پیگیری می‌کنیم. رفع خطر از گودها هم در اولویت قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید