• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157119
+
-

اعمال نرخ‌های جدید حمل‌ونقل عمومی از ابتدای اردیبهشت

حمل و نقل

اعمال نرخ‌های جدید حمل‌ونقل عمومی از ابتدای اردیبهشت

 مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش 25درصدی نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی، برای تأیید نهایی و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال شده بود که در جلسه دیروز ناصر امانی اعلام کرد: «فرمانداری تهران با این مصوبه موافقت کرده است و از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ‌های جدید در ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو اعمال می‌شود.» تغییر نام 14معبر و کاهش 10درصدی هزینه‌های پسماند پزشکی هم مصوبات دیگر شورای شهر تهران بودند.
به گزارش همشهری، جلسه روز گذشته پارلمان شهری به ریاست پرویز سروری برگزار شد و او در ابتدای صحبت‌هایش به وضعیت جسمانی رئیس شورای شهر تهران که از اوایل فروردین به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری شده است اشاره و عنوان کرد: «گرچه مهدی چمران هنوز در بخش آی‌سی‌یو بستری است، اما خبرهای خوبی از بهبود شرایط جسمی او شنیده می‌شود.»
 نایب‌رئیس شورای شهر تهران درباره احتمال کناره‌گیری مهدی چمران از ریاست شورا گفت: «چنین موضوعی اصلاً مطرح نیست و او ستون فقرات شوراست و همگی خود را به‌ نوعی شاگرد وی می‌دانیم و یک ساعت حضورش در شورا به ‌اندازه یک روز ارزشمند است و امیدواریم به‌زودی بهبودی حاصل شود.»

 پاسخ اعضا به اعتراض فرمانداری
اعضای پارلمان شهری در پاسخ به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران که مربوط به هزینه‌های جمع‌آوری و دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی بود، با کاهش 10درصدی هزینه‌ها موافقت کردند. 
مهدی پیرهادی در جریان بررسی نامه اعتراض فرماندار تهران گفت: «با کاهش 10درصدی، هزینه جمع‌آوری هر کیلوگرم پسماند پزشکی 1640تومان، پسماند پزشکی بی‌خطر 1370تومان و دفع پسماند هم 520تومان شد. همچنین 130هزار تومان آبونمانی که تعیین شده بود، حذف کردیم تا نظر فرمانداری تامین شود.»

  حک شدن نام شهید شاعری روی مجموعه گل‌گندم
نام شهید جواد شاعری (از غواصان خط‌شکن گردان حضرت علی‌اکبر(ع) لشگر 10سیدالشهدا(ع) که در عملیات کربلای5 به شهادت رسید.  با موافقت اعضای شورای شهر تهران روی تابلوی مجموعه ورزشی گل‌گندم منطقه17 حک می‌شود. همچنین در جریان بررسی دستور جلسه کمیسیون نامگذاری، تغییر نام 14خیابان در پایتخت تصویب شد.
منطقه 2: کوچه یازدهم به نام شهید نیازعلی شاهی 
منطقه 3: کوچه تورج به نام شهید سیدکمال قریشی 
منطقه 7: کوچه وارسته به نام شهید فریدون فراوانی
منطقه 8: کوچه کمالی به نام شهید ابراهیم زینعلی 
منطقه 12: کوچه قاضی عسگر به نام شهید احمد نظری
منطقه 12: کوچه بهنام به نام شهید احمد کاظمی
منطقه 13: کوچه جنت به نام شهید منصور قیصری
منطقه 13: کوچه حمام فیروزه به نام شهید محمدکریم سرشت
منطقه 17و 18: پل بهاران به نام شهید محمدعلی بایرامی
منطقه 18: کوچه عطایی به نام شهید محمد بحری
منطقه 18: کوچه جدیدالاحداث به نام شهیدان محمدجواد و غلامرضا زینالی 
منطقه 18: کوچه نهب به نام شهید احمد نیا قیصری
منطقه 18: کوچه فجر هشتم به نام شهید فرامرزی
منطقه 20: کوچه درمانگاه به نام شهید محمدرضا ابوطالبی

این خبر را به اشتراک بگذارید