• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157111
+
-

کوتاه از حادثه/دستگیری زوج کلاهبردار قبل از خروج از کشور

 زوج جوان که با خرید دام با چک بی‌محل بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، پیش از خروج از کشور دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع پرونده کلاهبرداری با روش خرید دام با چک جعلی در شهرستان طالقان به پلیس آگاهی، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز شد. وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که یک زوج با مراجعه به مردی دامدار توانسته بودند با چرب‌زبانی اعتماد او را جلب کرده و در ادامه برای خرید 282راس دام با وی وارد معامله شوند. آنها که خود را دامدار جا زده بودند، پس از خرید دام‌ها چکی به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان به مرد دامدار دادند و دام‌ها را با خود بردند اما وقتی موعد سررسید چک فرا رسید و مرد دامدار راهی بانک شد، مشخص شد که چک بی‌محل بوده و هیچ ارزشی ندارد. رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با بررسی‌های پلیسی صاحب چک به پلیس آگاهی دعوت و مشخص شد که وی دسته چک خود را در شهرستان آبیک گم کرده بود و این مسئله نشان می‌داد که دسته چک گمشده در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته و آنها با استفاده از آن دست به فریب طعمه‌هایشان می‌زنند. وی گفت: در ادامه کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی هویت زوجی شدند که با فریب مرد دامدار از او خرید کرده بودند. در ادامه معلوم شد که این زوج دام‌های خریداری شده را با مبلغی کمتر به فروش رسانده‌اند و قصد گریختن به خارج از کشور را دارند. سرهنگ نادربیگی اظهار داشت: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان وارد عمل شده و در یک اقدام غافلگیرانه متهمان را در یکی از مناطق شهرستان آبیک استان قزوین دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. وی ادامه داد: متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، به کلاهبرداری یک میلیارد و 90میلیون تومانی با استفاده از چک بی‌محل اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد درصورت فروش کالا به افراد ناشناس قبل از استعلام چک، به هیچ وجه کالای خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

 قتل 2طلبه به‌ضرب گلوله  
به‌دنبال قتل 2طلبه در حوزه علمیه محله چای بوئین شهرستان گنبدکاووس، تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شده است.به‌گزارش ایسنا، محمود علیفر، فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه حادثه حوالی ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شامگاه یکشنبه سیزدهم فروردین ماه رخ داده است گفت: این حادثه در محله چای بوئین شهر گنبدکاووس رخ داد و بلافاصله بعد از اعلام گزارش عوامل پلیس در صحنه وقوع قتل حاضر شدند. وی افزود: مراحل و اقدامات لازم جهت بررسی صحنه صورت گرفته و اقدامات جهت شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز شده است. بنا بر این گزارش، مقتولین دو تن از طلاب منطقه به نام‌های آخوند پژمان و آخوند خوجه بوده‌اند که در حوزه علمیه این منطقه به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

نجات پسربچه گمشده از دل جنگل 
پسر 15ساله‌ای که هنگام تفریح در جنگل‌های مازندران گم شده بود، پس از 10ساعت با تلاش مأموران پلیس و امدادگران هلال‌احمر در عمق 10کیلومتری جنگل پیدا شد.
به گزارش همشهری، این حادثه در روز سیزدهم فروردین‌ماه رخ داد. آن روز خانواده‌ای که برای سفر نوروزی راهی مازندران شده بودند تصمیم گرفتند سیزده‌بدر را در جنگل‌های داربکلا شهرستان میاندورود سر کنند. حوالی صبح بود که آنها راهی جنگل شدند و بچه‌ها در حال بازی بودند که پدر و مادر خانواده متوجه شدند از پسر 15ساله‌شان خبری نیست. آنها شروع به جست‌وجو در اطراف کردند و از کسانی که آن روز برای تفریح به جنگل آمده بودند پرس و جو کردند اما کسی از پسر گمشده خبر نداشت. حدود ساعت 10صبح بود که خانواده پسر گمشده وقتی از پیدا کردن او ناامید شدند با هلال احمر و پلیس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. به این ترتیب تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و جست‌وجو برای پیدا کردن پسر گمشده آغاز شد.
سرهنگ مجید باقری، فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود گفت: با توجه به حساسیت موضوع مشخصات پسر گمشده در اختیار تمامی یگان‌های انتظامی قرار گرفت و جست‌وجو در محدوده جغرافیایی روستای محل حادثه و جنگل‌های اطراف آغاز شد تا اینکه با تلاش مشترک تمامی نیروها، پسر 15ساله پس از 10ساعت جست‌وجو در تاریکی شب و در عمق 10کیلومتری جنگل، صحیح و سالم پیدا و تحویل خانواده‌اش شد.
وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که روز حادثه این پسر از روی کنجکاوی و بازیگوشی از خانواده‌اش فاصله گرفته که پس از آن گم شده و 10ساعت در جنگل سرگردان بود.

 قتل زن خانه‌دار با تیر غیب
پلیس در تعقیب اشرار مسلحی است که تیراندازی خیابانی آنها باعث اصابت گلوله به زنی که در آشپزخانه خانه‌اش حضور داشت شده است.
به گزارش همشهری، این حادثه در یکی از خیابان‌های مجاور بیمارستان شهید جلیل یاسوج اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که چند نفر از اشرار که با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند شروع به تیراندازی به‌سوی یکدیگر کردند که در این درگیری یکی از گلوله‌ها ناخواسته به شیشه آشپزخانه خانه‌ای اصابت کرد. درست در همان لحظات بود که زن خانه‌دار در آشپزخانه مشغول درست کردن غذا بود که تیر غیب به او برخورد کرد و جانش را گرفت. به‌دنبال این حادثه، ماجرا به پلیس گزارش شد و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی عامل این قتل ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید