• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157095
+
-

چهره‌ها/سیدرضا فاطمی امین/وزیرصنعت


گام نخست مبارزه با لوازم یدکی تقلبی خودرو از امروز آغاز می‌شود. مرحله نخست در مورد باتری و کمک فنر است. از قبل اعلام شده بود این کالاها باید کد رهگیری داشته باشند و کالاهای قاچاق و یا تقلبی جمع‌آوری می‌شوند. برهمین اساس از امروز، عملیات جمع‌آوری در چند استان آغاز و به‌تدریج در تمام استان‌ها انجام خواهد شد.

خلیل محبت‌خواه / مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران

سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری به ۶۰۰میلیون تومان رسیده است. متقاضیان می‌توانند ۱۵۰میلیون تومان از این وام را بدون سود بانکی دریافت کنند.سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران ۴۵۰میلیون تومان و در شهرهای استان ۳۰۰میلیون است اما این تسهیلات در شهرری افزایش یافته است.

محمد رضا نجفی منش / رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی‌ خودرو

با سیاست جدید دولت در تولید خودروهای کامل و جلوگیری از تولید خودروهای ناقص و وارد شدن آنها به کف پارکینگ خودروسازان، حباب قیمتی در بازار کاهش خواهد یافت.قبلا سیاست این بود که تولید هرچند به‌صورت ناقص انجام شود، هرچند آمار تولید در این شرایط بالا بود اما خودروها تجاری نمی‌شد و به‌دست مصرف‌کننده نمی‌رسید و حتی شاهد افزایش خودروهای ناقص در کف به ۱۷۰هزار دستگاه هم بودیم.

زهرا جلیلی‌مقدم / مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی

در سال ۱۴۰۰ عملیات اصلاح و نوسازی ۳۹هزار هکتار باغ‌های میوه‌های گرمسیری در دستور کار قرار داشت. برنامه‌ریزی برای اصلاح و نوسازی باغ‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری ازجمله عملیات اصلاح باغ‌های درجه ۲ و حذف باغ‌های قدیمی و غیراقتصادی در دستور کار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید