• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157092
+
-

بازار/ سرنوشت مبهم بازار طلا با ۲ متغیر کلیدی

بازار طلا همواره متأثر از قیمت جهانی و نرخ ارز آزاد است و در سال‌جاری، به ‌واسطه اثرپذیری شدید طلای جهانی از جنگ روسیه و اوکراین و همچنین تأثیر مذاکرات هسته‌ای بر قیمت دلار، سرنوشت بازار طلا پر ابهام شده است. محمد کشتی‌آرا، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی آینده بازار طلا با فرض حفظ ثبات وضع موجود، اعلام کرد: اگر فرض کنیم شرایط عادی باشد و اتفاق قابل‌تأملی رخ ندهد، تغییرات قیمت هر اونس طلای جهانی در محدوده هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار دلار خواهد بود و از این محل، تغییر قیمت شدیدی برای طلای داخلی متصور نخواهد بود.
 
  دپوی برنج باعث گرانی شد
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل گفت: بخش قابل توجهی از برنج را فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریده‌اند اما این فروشگاه‌ها بعد از اعلام قیمت دستوری برنج از عرضه آن در بازار اجتناب کرده‌اند زیرا بر این باور هستند گران خریداری کرده‌اند و فروش آن زیر نرخ خریداری‌شده توجیه ندارد. حسن تقی‌زاده، با اشاره به نرخ انواع برنج در بنکداری گفت: طارم کشت اول کیلویی 75هزار تومان، طارم کشت دوم کیلویی 85هزار تومان، فجر کیلویی 55هزار تومان، ندا کیلویی 42هزار تومان و شیرودی کیلویی 45هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

  گرانی گوشت در آغاز رمضان
 قیمت انواع گوشت قرمز در روزهای اخیر افزایش عجیب و غریبی را تجربه کرده است؛ به‌طوری که هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در فروشگاه شرکت پشتیبانی امور دام که مسئولیت تنظیم بازار را به‌عهده دارد ۱۹۷هزار تومان فروخته می‌شود. براساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در بازار از 155هزار تومان تا 200هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد. قیمت هرکیلوگرم گوشت سردست منجمد گوسفندی تنظیم‌ بازاری 108هزار تومان، گوشت سردست منجمد گوساله تنظیم‌ بازاری 107هزار تومان و مرغ منجمد تنظیم ‌بازاری 20هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید