• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157070
+
-

جشنواره‌های رمضانی در استان‌ها

ویژه
جشنواره‌های رمضانی در استان‌ها

ماه مبارک رمضان فرا رسید و با توجه به کاهش آمار ابتلا و فوت کرونایی تقریبا همه شهرها و استان‌های مختلف بعد از 2سال محدودیت کرونایی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌برنامه‌های خود را برای ماه میهمانی خدا آغاز کرده‌اند؛ علاوه بر جمع‌خوانی قرآن‌کریم، اجرای برنامه‌های مناسبتی از صداو سیمای استانی، فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ضیافت‌های فرهنگی و مذهبی به‌احتمال زیاد 15مرکز استان همزمان با برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم در تهران، میزبان نمایشگاه قرآن به‌صورت حضوری خواهند بود. علاوه بر این، شهر کرج در استان البرز میزبان جشنواره افطار تا سحر و شیراز میزبان نمایشگاه قرآن، کتابت آیات و برنامه‌های تئاتر، نقالی و تعزیه خواهد بود.

کتابت قرآن در مسجد نصیرالملک
به‌گزارش همشهری، معاون فرهنگی شهردار شیراز درباره ویژه برنامه‌های شهرداری این کلانشهر در ایام ماه مبارک رمضان به همشهری می‌گوید: در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن‌کریم در شهر شیراز برپا خواهد شد و از کتاب شاهچراغ(ع) در گذر زمان که شامل کهن‌ترین تصاویر از حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شرح معماری حرم مطهر است نیز رونمایی می‌شود.
مصطفی مشفقیان با اشاره به کتابت آیات قرآنی توسط جمعی از خوشنویسان در مسجد نصیرالملک در ایام ماه رمضان می‌افزاید: همچنین برنامه‌های شاد و چند رسانه‌ای در بوستان‌های بعثت، جنت و نماز به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد.
به‌گفته او، برگزاری افطاری ساده در مناطق مختلف شهری از دیگر طرح‌های شهرداری در این ماه خواهد بود و بدین‌منظور، با همکاری مناطق شهرداری ایستگاه‌های افطاری ساده در هنگام اذان مغرب در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر با عنوان «سفره برکت» برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی شهردار شیراز ویژه برنامه جشن شهری با حضور عموم شهروندان شیرازی نیز در شب عید سعید فطر را از برنامه‌های متفاوت امسال شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند و می‌گوید: برنامه « دولت قرآن» نیز در آرامگاه حافظ و با محوریت بررسی عرفانی و موضوعی اشعار قرآنی حافظ و تلاوت مجلسی قرآن کریم برگزار می‌شود.
برنامه‌های تئاتر، نقالی و تعزیه به مناسبت شهادت امام علی(ع) و ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سطح شهر، برنامه‌های ورزشی در قالب «جام رمضان»، نمایشگاه وقت خوب ازدواج در محافل قرآنی پرتردد و ارائه خدمات جهادی از دیگر برنامه‌های شهرداری شیراز در این ایام است.

نخستین جشنواره‌ ‌افطار تا سحر در کرج 
کرج اما امسال علاوه بر برنامه‌های همیشگی در ایام ماه مبارک رمضان میزبان نخستین جشنواره افطار تا سحر خواهد بود که با رویکرد گردشگری برگزار می‌شود.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در این‌باره می‌گوید: با برگزاری 2جشنواره افطار تا سحر برای نخستین بار در کاخ مروارید و بوستان خانواده شهر کرج هرشب در ماه مهمانی خدا میزبان روزه‌داران و گردشگران عزیز هستیم. فریدون محمدی هدف از برگزاری جشنواره‌های افطار تا سحر را توسعه صنعت گردشگری استان در ماه مبارک رمضان و جذب گردشگر به‌ویژه گردشگران پایتخت و شهرهای نزدیک به استان عنوان می‌کند و می‌افزاید: گردشگران پایتخت می‌توانند بعد از اذان ‌ظهر بدون شکستن روزه به این استان سفر کنند و برای افطار مهمان ویژه برنامه‌ها و غذاهای بومی و محلی اقوام ایرانی جشنواره افطار تا سحر شهر کرج باشند. به‌گفته وی، جشنواره‌های افطار تا سحر کرج با برنامه‌های متنوعی چون برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات مشاغل خانگی استان با ۸۰غرفه و معرفی و ارائه غذاهای بومی و محلی اقوام ایرانی همراه خواهد بود.

۱۳۰۰برنامه رمضانی در حرم حضرت معصومه(س)
حرم مطهر امام رضا(ع) ماه مبارک رمضان امسال میزبان جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مراسم مناجات خوانی شب‌های ماه مبارک و ویژه‌برنامه‌های دیگر است. آستان حضرت معصومه(س) نیز در این ایام میزبان 1300برنامه با ۴۵موضوع خواهد بود که نمایشگاه حریم حرم، نمایشگاه ضیافت الهی، اجرای اردو‌های حرم‌شناسی شبانه و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در کنار ترتیل‌خوانی و دوره‌های آموزشی از آنهاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید