معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روسازی بتنی پرترددترین ایستگاههای خطوط یک و 2 اتوبوس تندرو (بیآرتی) خبر داد. به گزارش همشهری، ایستگاههای پل چوبی، امام حسین(ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر(عج) در خط یک اتوبوس تندرو و ایستگاههای عباسی و رازی(خیابان هلالاحمر) در خط 2 اتوبوس تندرو طی هفته دوم فروردین ماه سال1401 تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفتند. بهگفته عباس شعبانی، مراحل مختلف اجرایی در مورد این ایستگاهها شامل تراش و برداشت رویه آسیبدیده، مشگذاری و اجرای رویه بتنی و همچنین استفاده از روسازی بتن الیافیشده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این رابطه گفت: «عملیات بهسازی این 7ایستگاه که از پرترددترین ایستگاههای خطوط یک و 2 بیآرتی به شمار میآیند، از ششم فروردینماه سالجاری آغاز شد و صبح روز دوازدهم فروردینماه به اتمام رسید.» او اجرای عملیات بهسازی در آن دسته از ایستگاههای بیآرتی را که دچار آسیبهای اساسی نظیر شیارشدگی، ترکهای انعکاسی و پوست سوسماری در سطح روکش هستند، دارای اولویت دانست و عنوان کرد: «با توجه به هزینههای قابل توجه تعمیر و بازسازی این مسیرها و همچنین خسارات تحمیلشده به ناوگان اتوبوسهای بیآرتی، عملیات مذکور بر مبنای جزئیات تصریح شده در «دستورالعمل مشخصات فنی و اجرایی روسازی مسیر اتوبوسهای تندرو» (سند شماره 63-8-6 نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و تحت مدیریت و نظارت سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت میپذیرد.» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: سند مذکور در نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران 4روش روسازی بتنی شامل روسازی بتن غلتکی، روسازی بتنی مسلحشده با الیاف، روسازی بتنی پیشساخته و روسازی بتنی مسلح درزدار (JRCP) را برای ساخت، نگهداشت و بهسازی ایستگاههای بیآرتی درنظر گرفته است».
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب :
157067
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/M8LZG
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved