• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157067
+
-

بهسازی 7 ایستگاه پُرتردد در خطوط یک و 2 بی‌آرتی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روسازی بتنی پرترددترین ایستگاه‌های خطوط یک و 2 اتوبوس تندرو (بی‌آر‌تی) خبر داد. به گزارش همشهری، ایستگاه‌های پل چوبی، امام حسین(ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر(عج) در خط یک اتوبوس تندرو و ایستگاه‌های عباسی و رازی(خیابان هلال‌احمر) در خط 2 اتوبوس تندرو طی هفته دوم فروردین ماه سال‌1401 تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفتند. به‌گفته عباس شعبانی، مراحل مختلف اجرایی در مورد این ایستگاه‌ها شامل تراش و برداشت رویه آسیب‌دیده، مش‌گذاری و اجرای رویه بتنی و همچنین استفاده از روسازی بتن الیافی‌شده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این رابطه گفت: «عملیات بهسازی این 7ایستگاه که از پرترددترین ایستگاه‌های خطوط یک و 2 بی‌آرتی به شمار می‌آیند، از ششم فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شد و صبح روز دوازدهم فروردین‌ماه به اتمام رسید.»  او اجرای عملیات بهسازی در آن دسته از ایستگاه‌های بی‌آرتی را که دچار آسیب‌های اساسی نظیر شیارشدگی، ترک‌های انعکاسی و پوست سوسماری در سطح روکش هستند، دارای اولویت دانست و عنوان کرد: «با توجه به هزینه‌های قابل توجه تعمیر و بازسازی این مسیرها و همچنین خسارات تحمیل‌شده به ناوگان اتوبوس‌های بی‌آر‌تی، عملیات مذکور بر مبنای جزئیات تصریح شده در «دستورالعمل مشخصات فنی و اجرایی روسازی مسیر اتوبوس‌‌های تندرو» (سند شماره 63-8-6 نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و تحت مدیریت و نظارت سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت می‌پذیرد.»  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: سند مذکور در نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران 4روش روسازی بتنی شامل روسازی بتن غلتکی، روسازی بتنی مسلح‌شده با الیاف، روسازی بتنی پیش‌ساخته و روسازی بتنی مسلح درزدار (JRCP) را برای ساخت، نگهداشت و بهسازی ایستگاه‌های بی‌آر‌تی درنظر گرفته است».

این خبر را به اشتراک بگذارید