• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156362
+
-

افتتاح کارخانه نوآوری در البرز

گزارش روز
افتتاح کارخانه نوآوری در البرز

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه روز گذشته(شنبه) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مساحت حدود ۱۳هزار مترمربع آغاز به‌کار کرد.
به‌ گزارش همشهری، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مبتنی‌بر نیاز و ظرفیت‌های موجود استانی و بستر مناسب برای بروز خلاقیت و رشد ایده‌های نو، حمایت از طرح‌های برتر محققان، دانشجویان و دانش‌آموزان، کمک به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تولید داخلی و کنار گذاشتن مونتاژ کاری، ایجاد زمینه مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی، برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و خروج از فرهنگ تک‌محوری و تولید در یک زمینه خاص و پرداختن به همه نیازهای جامعه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کارخانه است. اشتغال‌زایی برای 1500نفر در مرحله نخست، استقرار ۲۵۰مجموعه فناور، خلاق و دانش‌بنیان و ایجاد نخستین قرارگاه کار و اشتغال در ایران از مزیت‌های این کارخانه است که با اهتمام شهرداری کرج و همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و پارک علم و فناوری البرز راه‌اندازی شده است.

کارخانه 200میلیارد تومانی
شهردار کرج در آیین افتتاح این کارخانه گفت: کارخانه نوآوری البرز ظرفیت این را دارد که بخش زیادی از مشکل اشتغال «ایران‌کوچک» (کرج) را رفع کند. مصطفی سعیدی‌سیرایی ارزش این مجموعه را حدود ۲۰۰میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: امیدواریم با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری و اعضای شورا شاهد اتفاقات خوبی در این کارخانه باشیم. وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین توضیح داد: این کارخانه ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۵۰۰نفر را دارد که البته نباید به اشتغال‌زایی برای این تعداد محدود شود.

حمایت استانداری از بخش فناورانه
استاندار البرز نیز در این آیین با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان خلاق در این استان گفت: ظرفیت‌های علمی و فناوری استان البرز ضمن توسعه، در کمک به رفع مشکلات کشور به‌کار گرفته خواهد شد.
مجتبی عبداللهی افزود: جوانان خلاق البرزی برای حل مشکلات و نیازهای کشور با بهره‌گیری از دانش آماده هستند و ما با تمام توان از ظرفیت‌های علمی و فناورانه استان حمایت می‌کنیم. وی با بیان اینکه البرز می‌تواند گام‌های مؤثری در حوزه حل مشکلات و نیازهای کشور از طریق فناوری و دانش با بهره‌برداری از ظرفیت جوانان نوآور جمهوری اسلامی ایران بردارد، ادامه داد: البرز مرکز و خاستگاه مجموعه‌های بزرگ علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناورانه بوده و اکنون نیز شاهد رشد روزافزون آن هستیم.

پیگیری امنیت غذایی در البرز
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این آیین با بیان اینکه تاکنون در حوزه پژوهش سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: فعالیت بیش از ۱۰۰هزار هیأت علمی و تعداد زیادی مرکز پژوهشی و شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور گواه این مطلب است. سورنا ستاری با بیان اینکه در البرز تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی و کشاورزی فعال است که همه آنها با بودجه دولتی اداره می‌شود و هزینه‌بر است، گفت: به‌رغم این هزینه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به کشاورزی مدرن دست پیدا کنیم و اصلا زیبنده نیست که با این همه ظرفیت، غذا و محصولات کشاورزی وارد کنیم. وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های البرز در نظر داریم بخشی از برنامه امنیت غذایی را در این استان پیاده‌سازی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید