• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156209
+
-

تصفیه‌خانه‌ها در مسیر آبشار و خرگوش‌دره

گزارش کوتاه
تصفیه‌خانه‌ها در مسیر آبشار و خرگوش‌دره

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آیین کلنگ‌زنی احداث مخزن اضطراری آب در منطقه۲۲ تهران، احداث مخازن اضطراری آب را یکی از ضروریات در زمان بحران دانست و گفت: باید پیش‌بینی لازم برای موضوعات مدنظر در زمان بحران بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
به گزارش همشهری، مهدی پیرهادی با بیان اینکه هنگام بحران باید در ۳۷۴نقطه مورد مطالعه در تهران، مخازن اضطراری آب نصب شود تا ‌ 3روز آب آشامیدنی شهروندان تامین شود و با اشاره به مقوله کم‌آبی در‌کشور‌گفت: «باید تمهیداتی برای کاهش مصرف و مصرف بهینه اندیشیده شود. سرانه مصرف آب در تهران نسبت به سایر شهرها بالاست و باید در این زمینه فرهنگسازی شود. با توجه به اینکه میزان بارش امسال کمتر از سال‌های گذشته بوده، در سال۱۴۰۱ با کم‌آبی مواجه هستم و باید برای عبور از بحران، فرهنگسازی انجام داده و مشارکت شهروندان را جلب کنیم.»
پیرهادی با اشاره به ضرورت اجرای مبحث۱۶ مقررات ملی ساختمان در حوزه آب و فاضلاب، عنوان کرد که هم‌اکنون این مبحث اجرا نمی‌شود و عزم جدی نیز برای اجرای این مبحث وجود ندارد. او تأکید کرد که وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب باید به‌طور جدی به موضوع اجرای مبحث۱۶ مقررات ملی ساختمان ورود کنند.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست پارلمان شهری پایتخت با اعلام آمادگی مدیریت شهری برای کمک به بهبود وضعیت در حوزه آب، عنوان کرد: «در ساختمان‌های بلندمرتبه و به‌ویژه در منطقه۲۲ این قابلیت وجود دارد که با نصب دستگاه‌هایی تصفیه آب و فاضلاب انجام شود و آب به چرخه بازگردد. این دستگاه‌ها باید از سوی شرکت آب و فاضلاب با ارائه تسهیلات در اختیار ساختمان‌های بلندمرتبه قرار گیرد و آب صرفه‌جویی‌شده برای آبیاری فضای سبز و شست‌وشو استفاده شود. دستگاه‌های اجرایی حتما باید تسهیلات لازم را برای شهروندان در نظر گیرند تا با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم، شاهد کاهش مصرف باشیم.»
پیرهادی همچنین در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار تأکید کرد که یکی از دغدغه‌های کمیسیون، موضوع محیط‌زیست، فاضلاب، آب و سلامت شهروندان است که در ماه‌های گذشته به‌شدت پیگیری شده است. او گفت: «عملیات فاضلاب اضطراری در زمینی به متراژ ۶۸۰۰مترمربع که در اختیار آبفا فرار می‌گیرد، اجرا خواهد شد و مشکل بیش از ۶هزار واحد مسکونی و ۲۰هزار نفر را حل خواهد کرد.»  این تصفیه‌خانه، مشکل ۹۰۰مترمکعب فاضلاب تولیدشده در شبانه‌روز را حل خواهد کرد. از سوی دیگر آنچنان که پیرهادی اعلام کرده، تفاهمنامه‌ای نیز برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در خرگوش‌دره به امضا رسیده است.
برای این منظور زمینی به مساحت ۶۰هزار مترمربع در خرگوش‌دره در اختیار آب و فاضلاب قرار می‌گیرد. با احداث این تصفیه‌خانه، مشکل فاضلاب ۱۵۰هزار نفر از مردم منطقه ۲۱ و ۲۲ برطرف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید