• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15523
+
-

خبر‌های روز

۵ هزار میلیارد تومان؛ اعتبار برای اجرای قانون حمایت از معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی بااشاره به اینکه برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان نیاز به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: انتظار داریم دولت در بودجه ۹۸ این اعتبار را بدهد.
حسین نحوی‌‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان و اجرای آن اظهارداشت: با ابلاغ این قانون از سوی رئیس‌جمهور باید آیین‌نامه این قانون تهیه و ابلاغ شود.
او تصریح کرد: با توجه به مشخص‌شدن وظایف هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌ها بخشی از این آیین‌نامه‌ باید توسط وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و راه و شهرسازی تهیه شود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مواد این لایحه در 2بخش مالی و حقوقی برای افراد دارای معلولیت تنظیم شده است، بیان کرد: براساس این قانون، افرادی که به‌علت شدت معلولیت نتوانند شغلی پیدا کنند حداقل دستمزد را در قالب مستمری دریافت می‌کنند.

نحوی‌نژاد ادامه داد: تامین هزینه‌های درمانی افراد معلول یکی از دغدغه‌های این گروه از جامعه محسوب می‌شود، به‌طوری که بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و توانبخشی و کاردرمانی معلولان از آنها گرفته می‌شود که در قانون جدید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. وی افزود: در بودجه ۹۷، ۲۰۰ میلیارد برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانون حمایت از حقوق معلولان پیش‌بینی شده و قرار است اعتبارات لازم برای اجرای کامل قانون در سال آینده پیش‌بینی شود. نحوی‌نژاد ادامه داد: برای اجرای کامل قانون نیاز به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی است که انتظار داریم این اعتبارات در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شود؛ ضمن اینکه قرار است اعتبار اجرای بخشی از این قانون از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.


 حرف روز

آنالیز فقر در کشور ضروری است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمد هر یتیم را به‌طور متوسط در کشور ۱۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مددجویان ما غیراز مددجویان تک‌نفره، نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند؛ با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که آنالیز فقر ضروری است. به گزارش ایلنا، تفاهمنامه‌ای بین استانداری ایلام و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور فتاح و قاسم سلیمانی، استاندار ایلام در زمینه‌ کاهش فقر و

توانمندسازی نیازمندان منعقد شد.

پرویز فتاح در این مراسم ضمن قدردانی از هماهنگی بین مدیران استان برای کمک به مددجویان اظهار کرد: مددکاری افتخاری است که بعد از پایان یافتن دوران مسئولیت ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه ۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، اظهار کرد: در استان ایلام ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است. وی میزان درآمدهای مردمی این نهاد را در سال گذشته در کل کشور ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در ایلام ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: درآمد هر یتیم به‌طور متوسط در کشور ۱۴۵‌هزار تومان و در ایلام ۳۰۰ هزار تومان است. فتاح با بیان اینکه در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، گفت: این مبلغ در ایلام ۴۰‌میلیارد تومان بوده است. وی میزان وام قرض‌الحسنه به مددجویان را در کل کشور در سال گذشته ۵۰۰میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان در ایلام ۱۰ میلیارد تومان بوده است. رئیس کمیته امداد گفت: در این مدت مستمری مددجویان با کمک دولت۳‌برابر شده است. جهت‌گیری دولت در مبارزه با فقر کاملا درست است و به سمت رفع فقر رفته‌ایم و حدود ۱۵‌درصد مددجویان کم شده که این حرکت نیازمند تقویت شدن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید