ساماندهی تبلیغات محیطی در تهران
نارضایتی از وضعیت تبلیغات محیطی یکی از انتقادهای شهروندان از شهرداری تهران است. در این زمینه در دوره جدید شهرداری دستورالعملهای مناسبی صادر شده است.
در تازهترین اقدام، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر از ساماندهی تبلیغات محیطی داد. برزین ضرغامی درباره این موضوع به شهرنوشت گفت: «90درصد درآمد سازمان زیباسازی از حوزه تبلیغات است، نوع واگذاری تبلیغات در زیباسازی شیوه خاصی دارد و با ارگانهای دیگری مانند صدا و سیما که رسانه دارند یا کار بازرگانی انجام میدهند، متفاوت است که در حال بررسی برای ایجاد تغییر و تحول این حوزه با رویکرد افزایش درآمد هستیم. ساماندهی حوزه تبلیغات در دستور کار قرار دارد.
درحالیکه انحصار تبلیغات در تهران به استناد مصوبه شورای شهر تهران و به نیابت از شهرداری در اختیار سازمان زیباسازی است اما نهادهای دیگر هم در شهر تبلیغات میکنند؛ بر این اساس درنظر داریم بنابر اختیار قانونی خود، این نوع تبلیغات هم در ذیل سیاستهای سازمان زیباسازی قرار گیرد.» به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تبلیغات روی اتوبوسهای شرکت واحد نیز با ملاحظات اعضای شورای شهر لحاظ شده است.