• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15515
+
-

اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام

 حامد فوقانی| خبرنگار:

پروژه‌های نیمه‌تمام بزرگراهی که از دوره گذشته مدیریت شهری تهران به مدیریت جدید به ارث رسیده، با گلایه‌های شهروندان همراه شده است؛ نمونه‌اش پروژه عمرانی اتصال بزرگراه‌های امام علی، صیاد شیرازی و ارتش در شمال شرق پایتخت. این پروژه در بخش‌هایی به اتمام رسیده اما در بخش‌های نیمه‌تمام، شواهدی از عملیات کارگاهی و فنی قابل توجهی وجود ندارد.

س.روزبهانی، یکی از ساکنان شهرک نفت، واقع در شمال بزرگراه ارتش در این رابطه می‌گوید: «پل دوربرگردان غرب به شرق بزرگراه ارتش باعث ترافیک عجیب و غریبی شده، درصورتی که قبلا چنین ترافیکی نداشتیم. از سوی دیگر فست‌فودی‌های بَر بزرگراه، سبب شده تا خودروها به‌طور دوبله و سوبله پارک کنند. کافی است یک‌بار از سمت مینی‌سیتی به سمت غرب در حرکت باشید. غفلت کنید تصادف می‌کنید. راننده‌ها برای انتخاب مسیر سردرگم شده‌اند.» یک‌خانم که ساکن شهرک دانشگاه است، به‌گونه‌ای دیگر به سردرگمی راننده‌ها اشاره می‌کند؛ «هربار که می‌خواهم به مسجد محله بروم، راننده‌ای نیست که به‌خاطر گم‌شدن، از من مسیر نپرسد. مخصوصا آنهایی که می‌خواهند به سمت شهرک شهید محلاتی بروند.»

پایین بزرگراه ارتش و ساکنان محله‌های اراج و شهرک ولیعصر هم از وضعیت موجود ناراضی هستند. آقای ساکن در شهرک ولیعصر می‌گوید: «آمدند پل بزرگراهی شهید صیاد شیرازی را نمی‌دانم با کدام توجیهی از وسط محله عبور دادند. در دوره قبل یک‌بار ستون زدند و نمی‌دانیم چه شد که یکباره ستون‌ها را جمع کردند و دوباره آن طرف‌تر ستون بنا کردند. حالا کار نیمه‌کاره مانده و گرد و خاکش برای ما. ارزش خانه‌مان هم که به حداقل رسیده.» یک ساکن خیابان گلچین هم می‌گوید: «به خاطر این بزرگراه ایستگاه اتوبوس و پل عابر پیاده بلوار اوشان (شهید مژدی) را تا نیمه جمع کردند. حالا مردم خطر می‌کنند و از وسط بزرگراه رد می‌شوند. اتوبوس‌ها هم نگه نمی‌دارند و راه‌مان دور شده. من یکی که عادت به استفاده از حمل‌ونقل عمومی داشتم، حالا ترجیح می‌دهم با ماشین خود بروم سرکار.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران اما در رابطه با این پروژه و گلایه‌های مردم پاسخ می‌دهد: «شهرداری تهران ۵۲هزار میلیارد بدهی دارد که از دوره قبل به جا مانده. درنظر داشته باشید که این مقدار بدهی با احتساب پروژه‌های نیمه‌تمام به ٧٨هزار میلیارد تومان می‌رسد. بنابراین ما به‌ناچار در برنامه‌ریزی، پروژه‌ها را اولویت‌بندی کردیم. در این میان بدهی‌های بسیاری از پیمانکاران را که از سال92تا 95 طلبکار بوده‌اند پرداخت کرده‌ایم.»

حجت‌الله میرزایی می‌گوید که با کمیسیون عمران شورای شهر در حال بررسی و یافتن راه‌حل‌های بهتر برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام هستند. او ادامه می‌دهد: «در این میان پروژه‌های آرش- اسفندیار انتهای بزرگراه یادگار امام، پیشرفت خوبی داشته‌اند. در همین چند روز اخیر عرشه‌ اتصال بلوار نلسون ماندلا به الهیه را به اتمام رساندیم که رانندگان عبوری در بزرگراه مدرس شاهد آن هستند. همچنین در برنامه‌مان هست که پروژه اتصال بزرگراهی ارتش، امام علی و شهید صیاد شیرازی را نیز حداکثر تا پایان سال به اتمام برسانیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید