• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15519
+
-

طرح ترافیک جدید آمار استفاده از مترو را بالا برد

آمار مسافران متروی تهران پس از اجرای طرح ترافیک جدید افزایش یافته است.

به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره اینکه اجرای طرح جدید ترافیک از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷ باعث افزایش استفاده شهروندان از مترو شده، گفت: طی روزهای اخیر مسافران متروی تهران در ایستگاه‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد در مقایسه با هفته‌های گذشته ۵درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز به‌منظور پاسخگویی به این اقبال شهروندان، ظرفیت پذیرش مسافر در خطوط خود را در حد امکان افزایش داده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه از ابتدای هفته یک رام قطار به خط3 اضافه شده، اضافه کرد: این‌کار سبب افزایش ۲۵ هزار نفری ظرفیت روزانه این خط شده است ضمن اینکه در ۴ روز گذشته قطارهای فوق‌العاده در خطوط یک و ۲متروی تهران هم اعزام شده‌اند تا خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

نوبخت تأکید کرد: تعداد زیادی از ایستگاه‌های متروی تهران در مرکز شهر و در محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد قرار گرفته‌اند که زمینه مناسب برای استفاده از این حمل‌ونقل پاک به جای استفاده از خودروی شخصی را فراهم کرده است. امیدوارم با تأمین ناوگان و فرهنگسازی برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی بتوانیم ضمن کاهش ترافیک در زمینه کاهش آلودگی هوای پایتخت هم گام‌های مؤثری برداریم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان با اشاره به اینکه در آینده افزایش ظرفیت قطارها را خواهیم داشت، گفت: امیدواریم با استفاده بیشتر شهروندان از مترو شاهد افزایش مسافران این حمل‌ونقل پاک ایمن و سریع باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید