• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15499
+
-

حرکت های آرام، برای رفع خستگی جسم و روان

ورزش های دوکاره

سها دادمند:

گاهی با چند ساعت استراحت روز تعطیل، بازهم خستگی برطرف نمی‌شود. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، انگار نه انگار که چند ساعتی است بدن در حالت استراحت بوده. در این شرایط ممکن است احساس کوفتگی هم بر خستگی افزوده شود تاحدی که دل‌تان می‌خواهد تک‌تک اندام‌های‌تان، حتی اندام‌های درونی‌تان را کشش بدهید تا خستگی برطرف شود. در این شرایط یکی از بهترین راهکارها برای رفع خستگی، انجام ورزش‌های آرام‌تنی است. به این دلیل که گاهی خستگی، فقط جسمی نیست و لازم است با رفع خستگی ذهنی، بدن به آرامش برسد. با انجام این گروه از ورزش‌ها که هر بخش از آنها مختص بخشی از بدن است، می‌توانید خستگی را برطرف کرده و دوباره احساس آرامش و سبکی کنید. بهتر است ورزش‌های گروه اول را در فضای باز و ترجیحا در فضای سبز انجام دهید. اما بقیه ورزش‌ها را می‌توانید در خانه نیز انجام دهید.

برای کشش و آرامش درون




چشم‌ها را نوازش دهید

یکی دیگر از بخش‌های بدن که در طول هفته خسته شده و معمولا خستگی‌اش را با درد، ریختن اشک و سرخی و تورم نشان می‌دهد، چشم‌هاست.

 از سوی دیگر گاهی خستگی زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در دید می‌شود. بنابراین یکی از بخش‌هایی از بدن که باید در تعطیلات به آن رسیدگی کرده و آرامش داد، چشم‌هاست. با این ورزش‌ها، چشم‌ها را دوباره زنده کنید. 





پوست و مو

مراقبت بعد از لیزر



چند سالی است که لیزردرمانی جایگزین بسیاری از درمان‌ها شده است. این روش اگرچه نسبت به بسیاری از روش‌های درمانی برتری دارد، اما نیازمند مراقبت بعد از لیزر است. اگر برای لیزر موهای زائد به متخصص مراجعه کرده‌اید، این نکته‌ها را رعایت کنید.

شش تا هشت ساعت بعد از لیزر، حمام نروید. اگر پوست‌تان ملتهب شده است، این مدت را بیشتر کنید و تا 10 ساعت بعد، حمام نروید.

در حمام، از شامپو بدن کرمی استفاده کنید. به این ترتیب پوست بیش از اندازه خشک نشده و التهاب ناشی از این درمان، التیام پیدا می‌کند.

 برای تمیز کردن صورت درحمام، فقط لیف سبک بزنید.

حتما از کرم ضد آفتاب با Spf  بالا، برای مثال بالاتر از 40 برای مدت سه روز استفاده کنید.

برای یک تا دو روز استخر نروید. به این دلیل که آفتاب و کلر استخر می‌تواند به پوست آسیب برساند.

از کرم‌حاوی زینک اکساید برای ترمیم پوست کمک بگیرید.

سعی کنید تاحد ممکن موضع موردنظر دچار تعرق نشود. به این دلیل که تعرق می‌تواند روند ترمیم پوست را به تعویق بیندازد.

اگر بعد از لیزر هر نوع مشکل غیرعادی مانند سرخی و التهاب طولانی، خراش و زخم، تغییر رنگ پوست، خارش و ایجاد جوش صورت و... روبرو شدید، حتما به متخصص مراجعه کرده و مشکل را با او در میان بگذارید. بعضی از واکنش‌ها طبیعی است اما مدت زمان و شکل ماندگاری آنها مهم است.

روانشناسی

دلگیری و تنهایی

حوصله ندارید حتی از زیر لحاف بلند شوید؛ چه برسد به اینکه بخواهید روز را با شادی شروع کنید! بهانه می‌گیرید و دلتان نمی‌خواهد حال‌تان تغییر کند. حتی اگر هم برای تغییر حال‌تان راهی را پیشنهاد دهند، محال است انجام دهید. همه این حالت‌ها نشان می‌دهد شما دچار افسردگی شده‌اید. برای اینکه بتوانید به خودتان کمک کنید، یکی از راهکارها تغییر سبک زندگی است. با این چند نکته، می‌توانید تا حد زیادی به خودتان کمک کنید.

دریافت مقدار کافی ویتامین C، یکی از راهکارهای کمک به درمان افسردگی است. بنابراین با درست کردن این نوشیدنی خاص، به خودتان کمک کنید.
برای این کار، نصف لیوان آب، نصف لیوان آب نارگیل طبیعی، آب دو عدد پرتقال، دو عدد توت‌فرنگی و مقدار مناسبی یخ را داخل مخلوط‌کن با هم مخلوط کنید. از این نوشیدنی روزی دو بار می‌توانید بنوشید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :