• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154783
+
-

معرفی تنومندترین بازیکنان جهان

نبرد غول‌ها

می‌گویند فوتبال، ورزش افراد باهوش است اما در فوتبال امروز که همه‌‌چیز در قدرت بدنی خلاصه می‌شود، فیزیک بدنی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. فوتبالیستی که اندام ورزیده و ساخته و پرداخته داشته باشد دست‌کم در نبردهای تن به تن مغلوب نمی‌شود و یک گام از سایر فوتبالیست‌ها جلوتر است. بین فوتبالیست‌های معاصر، بازیکنانی هستند که چنین ویژگی منحصر به فردی دارند و دست بر قضا نام برخی از آنها در فهرست بهترین بازیکنان دنیا هم به چشم می‌خورد؛ ستاره‌هایی مثل زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو که نان قدرت بدنی و فیزیک بدنی‌شان را می‌خورند اما تعداد فوتبالیست‌هایی که صرفاً به قدرت بدنی تکیه کردند و جایی بین نخبه‌ها پیدا نکردند هم کم نیست.

آدبایو آکینفنو
قهرمان پرس سینه


مهاجم تیم وایکام واندرز در لیگ دسته اول انگلستان تاکنون به موفقیت قابل اعتنایی چنگ نزده اما در حد فوق ستاره‌های لیگ برتر انگلیس شهرت دارد. عمده شهرت آدبایو آکینفنو به‌خاطر فیزیک بدنی و آمادگی جسمانی فوق العاده این بازیکن است؛ به‌طوری که نامش به‌عنوان تنومندترین بازیکن فوتبال جهان وارد گینس شده و به اوج شهرت رسیده است. نکته جالب درباره بازیکن آفریقایی‌تبار وایکام این است که می‌تواند 180کیلوگرم پرس سینه بزند که در دنیای فوتبال یک رکورد دست‌نیافتنی است. او سال‌هاست با 180سانتی‌متر قد و 101کیلوگرم وزن به‌عنوان مهاجم وایکام توپ می‌زند اما فیزیک بدنی‌اش برای مدافعان میانی فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و البته از شهرتی هم که بابت این قضیه به‌دست آورده، کاملا رضایت‌خاطر دارد.

زلاتان ابراهیموویچ 
کوه عضله

مهاجم سوئدی میلان در 40سالگی همچنان می‌درخشد. مهم‌ترین پرسشی که حول درخشـش زلاتــــان ابراهیموویچ وجود دارد این است که این مهاجم چگونه در 40سالگی از مهاجمان جوان سری آ هم عملکرد بهتری دارد؟ جواب در قدرت و فیزیک بدنی این مهاجم است. در فوتبال اروپا، زلاتان را به کوه عضله تشبیه می‌کنند و مینو رایولا، مدیر برنامه‌های این بازیکن در یک اظهارنظر رسمی گفته زانوی زلاتان به حدی قوی است که پزشکان می‌گویند تاکنون زانویی مشابه آن ندیده‌اند. به‌گفته رایولا، پزشکان از زلاتان خواسته‌اند بعد از بازنشستگی اجازه بدهد تا راز عضلات قوی این بازیکن را کشف کنند. مهاجم سوئدی میلان کمربند مشکی تکواندو هم دارد و همین موضوع کمک می‌کند تا گل‌هایی با استفاده از حرکات آکروبات به ثمر برساند.

روملو لوکاکو
تنومند و گلزن


بین همه فوتبالیست‌های تنومند معاصر، روملو لوکاکو تافته جدا بافته است؛ چرا که فیزیک بدنی این بازیکن روی تکنیک فردی‌اش تأثیر منفی نگذاشته. مهاجم تیم ملی فوتبال بل‍ژیک و باشگاه چلسی به شکل عجیبی از قدرت بدنی فوق‌العاده‌اش برای برنده‌شدن در نبردهای تن‌به‌تن بهره می‌برد و به همین دلیل مهار این بازیکن برای همه مدافعان لیگ برتر انگلیس یک مأموریت غیرممکن است. لوکاکو با تکیه بر همین ویژگی در فوتبال ایتالیا هم با پیراهن اینتر میلان درخشید و حالا به یکی از بهترین مهاجمان دنیا بدل شده. وقتی در اینتر میلان بازی می‌کرد، نیکولا بارلا، هافبک جوان اینتر در ستایش قدرت بدنی این بازیکن گفت: ما در تمرینات گاهی به دو یا سه بازیکن نیاز داریم تا جلوی حرکت لوکاکو را بگیریم.

هالک
از سینما تا فوتبال


در فوتبال برزیل از هالک به‌عنوان مهاجمی تنومند و مهارناپذیر که هر تماشاگری را یاد شخصیت کارتونی هالک می‌اندازد، نام می‌برند. این بازیکن برزیلی که هم‌اکنون برای تیم شانگهای چین بازی می‌کند یکی از قدرتمندترین فوتبالیست‌های معاصر است و کمتر دروازه‌بانی را می‌توان سراغ داشت که شوت‌های سرکش و ناگهانی این بازیکن را مهار کند. جالب اینکه او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته از 3سالگی شیفته شوت‌زدن بوده و با این کار قصد داشته به پدرش نشان بدهد تا چه حد قوی شده. لقب هالک از همان موقع روی این بازیکن مانده و حالا در جهان فوتبال او را با شخصیت کارتونی هالک که نماد قدرتمندی و زورآزمایی است می‌شناسند. او با پورتو، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

ارلیک هالند
ماشین گلزنی


نام نابغه فوتبال نروژ در فهرست خرید همه باشگاه‌های بزرگ دنیا به چشم می‌خورد. ارلیک هالند که دو سالی می‌شود در فوتبال دنیا اسم و رسمی برای خودش دست و پا کرده با 194سانتی‌متر قد یکی از بلند قامت‌ترین بازیکنان جهان به‌شمار می‌رود و داشتن عضلات قدرتمند از او یک بازیکن با استانداردهای جهانی ساخته. کمتر بازیکنی را می‌توان سراغ داشت که با این حجم عضله و قد بالای 190سانتی‌متر با تکنیک و گلزن از آب دربیاید اما هالند همه این ویژگی‌ها را دارد و به همین دلیل مورد توجه باشگاه‌های بزرگ دنیا قرار گرفته. او هم‌اکنون برای تیم دورتموند بازی می‌کند و در فوتبال آلمان معروف است که می‌گویند حتی تکل هم مانع حرکت هالند نمی‌شود.

ویرجیل فن دایک
دریبل ممنوع


همه تصوراتی که درباره مهاجمان ترسناک و غول‌پیکر دنیا دارید را کنار بگذارید؛ چرا که بازیکنی با همین خصوصیات در خط دفاعی بازی می‌کند و دست بر قضا به‌عنوان بهترین مدافع جهان نامش را بر سر زبان‌ها انداخته. ویرجیل فن دایک، ستاره هلندی تیم فوتبال لیورپول، یکی از سه مدافع برتر جهان است که نامزد دریافت جایزه مرد سال فوتبال جهان هم شد اما دست آخر زیر سایه فوتبالیست‌های بزرگی مثل رونالدو و مسی قرار گرفت. فن دایک با 193سانتی‌متر قد و 92کیلوگرم وزن مشخصات یک مدافع میانی ایده‌آل را دارد و در فوتبال انگلیس می‌گویند دریبل‌زدن به او غیرممکن است. مدافع هلندی همه موفقیت‌هایش را مدیون قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای است که می‌گوید با تمرینات بدنسازی فشرده حاصل شد.

آداما ترائوره
عضلات ارثی


در فهرست تنومندترین فوتبالیست‌های جهان، نام یک بازیکن گمنام به نام آداما ترائوره هم به چشم می‌خورد. این بازیکنان آفریقایی برخلاف همه بازیکنان قبلی، قامت بلندی ندارد اما به‌طور شگفت‌انگیزی عضلات درهم پیچیده‌ای دارد و در نگاه اول یاد قهرمانان پرورش اندام را تداعی می‌کند. نکته جالب اینکه این بازیکن در پاسخ به سؤال‌های بسیاری که درباره فیزیک بدنی‌اش مطرح شده ادعا کرده که در تمرینات تیمش وزنه نمی‌زند و این حجم از عضلات کاملاً ژنتیک است. بازیکن تیم ولورهمپتون انگلیس می‌گوید با تمرینات مستمر صرفاً بر حجم عضلاتش افزوده و داستان وزنه‌زدن‌های مکرر، تخیلی و ساخته ذهن برخی رسانه‌های ورزشی انگلستان است. همین قصه‌هاست که باعث شده این بازیکن گمنام، در نوع خودش مورد توجه فوتبال‌دوستان قرار بگیرد.

پل پوگبا
بازیکنی که زمین نمی‌خورد


پدر و مادر پل پوگبا، ستاره مسلمان و فرانسوی منچستریونایتد، اهل گینه بودند و شاید به همین دلیل فیزیک بدنی این بازیکن هیچ شباهتی به بازیکنان اروپایی ندارد و به بازیکنان تنومند آفریقایی شبیه‌تر است. اگر بازی‌های منچستریوناتید در لیگ برتر انگلیس را با دقت تماشا کنید حتماً به این نکته پی خواهید برد که پل پوگبا در جریان بازی زمین نمی‌خورد و با هر تکلی سرنگون نمی‌شود. او با تکیه بر فیزیک بدنی مناسبی که دارد معمولاً نزدیک به دروازه حریف بازی می‌کند و شوت‌های ناگهانی‌اش گاهی تماشاگران منچستریوناتید را به وجد می‌آورد. پوگبا تنها بازیکن آفریقایی‌تبار است که در همه رده‌های سنی برای تیم ملی فرانسه بازی کرده و با تیم ملی بزرگسالان این کشور قهرمان جهان و اروپا شده است.











 

این خبر را به اشتراک بگذارید