آثار طلایی در گنجینه حوزه هنری
احسان آقایی- رئیس موزه هنرهای معاصر تهران
نمایشگاه «آینه در آینه» از دوره اعتراضی (انقلاب مشروطه) و هنرمندان مستقل آغاز میشود و تا انقلاب اسلامی ادامه مییابد و به دفاعمقدس میرسد. در دهه۴۰ هنر اعتراضی را با ادبیات داریم و سپس در دهه۵۰ به هنر تجسمی وصل میشود. نمایشگاههای اینچنینی در ایران معمولاً به محتوای هنر اعتراضی مینگرند، بنابراین تصمیم گرفتیم از وجه هنری به آن بپردازیم. با این دیدگاه، ما نمایشگاههای دیگری هم با عنوان «آینه در آینه» در ادامه خواهیم داشت. بعد از موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه حوزه هنری و انجمن انقلاب و دفاعمقدس بیشترین سهم را دارند و تعدادی تکاثر هم مثلاً از باغ موزه نگارستان و گنجینه برخی هنرمندان مانند ایوب امدادیان دریافت شده است. قدیمیترین اثر متعلق به ایشان مربوط به سال۱۳۵۳ است. به زعم بنده، آثاری که از دهههای ۵۰ و ۶۰ در گنجینه حوزه هنری وجود دارد، بسیار مهم و طلایی هستند، برخلاف کارهایی که در سالهای اخیر به گنجینه حوزه هنری اضافه شدهاند.