• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15398
+
-

روز جهانی پسورد؛ عوض‌شان کنید

تلگراف
روز جهانی پسورد؛ عوض‌شان کنید


متخصصان امنیت سایبری نخستین پنجشنبه ماه مه ‌را به‌عنوان روز جهانی پسورد جشن می‌گیرند. هدف از نامگذاری روز جهانی پسورد، توجه بیشتر به امنیت سایبری و همچنین جلب توجه بیشتر مردم به استفاده از رمزهایی با استانداردهای امنیتی است. به گزارش همشهری، یکی از مهم‌ترین شعارها در روز جهانی پسورد عوض‌کردن کلمه‌های عبور برای امنیت بیشتر است. برای این روز این نکات را درنظر داشته باشید

1- پسورد مثل مسواک، یک وسیله شخصی است. پسوردتان را به کسی ندهید و هر چند وقت یک‌بار عوضش کنید.

2- در انتخاب پسوردها این نکات را درنظر بگیرید: بیشتر از ۸کاراکتر باشد، در آن به‌صورت ترکیبی از عدد، حرف و علائم استفاده شود.

3- فعال‌کردن تأیید دومرحله‌ای را در اپلیکیشن‌های مختلف فراموش نکنید. این کار در اپلیکیشن‌های مختلف ازجمله توییتر، گوگل، واتس‌اپ و اینستاگرام باعث می‌شود تا امنیت شما افزایش پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا حتی هکرها در صورت پیداکردن پسوردتان با مشکل دیگری مواجه شوند؛ مثلا نیاز به فرستادن کد به‌صورت پیامک یا درخواست تأییدیه روی موبایل از روش‌های تأیید دومرحله‌ای است.


   آیفون جدید با 3لنز دوربین

 شایعه شده که اپل احتمالا در سپتامبر ۲۰۱۹ از مدل جدید آیفون که دوربین پشتی آن به 3لنز مجهز شده، رونمایی خواهد کرد. به گزارش فون‌آرنا، اضافه شدن لنز دوربین سوم به آیفون، احتمالا برای نخستین‌بار امکان بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و افراد با استفاده از آن قادر خواهند بود تا برخلاف قابلیت بزرگنمایی دیجیتال، بدون افت کیفیت روی سوژه مورد نظر بزرگنمایی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید