• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 25 بهمن 1400
کد مطلب : 153924
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nk3yp
+
-

ول‌نکن‌ها!

نه استقلال از بردهای اقتصادی‌اش دست برمی‌دارد و نه پرسپولیس در تعقیب این تیم کم می‌آورد سرخابی‌ها دیروز هم پیروز شدند و فاصله 3امتیازی آنها همچنان پابرجا ماند

گزارش
ول‌نکن‌ها!

هفته هفدهم لیگ برتر با برتری صدرنشین‌ها به پایان رسید. در حالی که تیم‌های سوم و چهارم جدول، روز شنبه پیروز شده بودند تیم‌های اول و دوم هم روز یکشنبه حریفان خود را شکست دادند تا اختلاف صدرنشین‌ها بدون تغییر نسبت به هفته‌های قبل همچنان باقی بماند و مدعیان چشم به نتایج هفته‌های آینده بدوزند.

  دومین باخت فصل آلومینیوم
یکی از مهم‌ترین بردهای این هفته، پیروزی فولاد مقابل آلومینیوم بود که نقش زیادی در رقابت موج دوم مدعیان برای رسیدن به رتبه‌ چهارم و حتی سوم جدول خواهد داشت. فولاد با جواد نکونام و خریدهای پرتعدادش در پنجره زمستانی چشم به یکی از رتبه‌های خوب بالای جدول دارد. این تیم با توجه به شروع متزلزل ابتدای فصل طبعا ادعایی برای قهرمانی و نایب‌قهرمانی نخواهد داشت اما در رقابت برای رتبه‌های بعدی خودش را خیلی محق‌تر و شایسته‌تر از مس رفسنجان و آلومینیوم می‌داند. بنابراین حالا که مشکل کمبود بازیکن در فولاد حل شده، یکی از چالش‌های اصلی نکونام در نیم‌فصل دوم به زیر کشیدن رقبایی است که از شروع ضعیف فولاد استفاده کرده و در رتبه‌های چهارم و پنجم جدول جا خوش کرده‌اند. در شروع دوباره لیگ، فولاد در 2هفته متوالی باید با همین رقبای مستقیم یعنی آلومینیوم و مس روبه‌رو شود که دیروز اولین دوئل این تیم با یک پیروزی باارزش مقابل آلومینیوم به پایان رسید و از قضا گل برتری اهوازی‌ها را هم یکی از همان خریدهای نیم‌فصل یعنی عارف آقاسی به ثمر رساند. فولاد 24امتیازی حالا به 4تیم 25امتیازی چسبیده و سبقت از همه این تیم‌ها را در دسترس خودش می‌بیند. چالش بزرگ قهرمان سوپرجام، سبقت از مس رفسنجان و گام بزرگ در این راه، رویارویی دو تیم در روز جمعه این هفته خواهد بود. دیروز گل‌گهر هم در سیرجان با 2گل بر فجرسپاسی غلبه کرد تا یکی از تیم‌های 25امتیازی و مدعی حضور در جمع 4تیم برتر لیگ باشد.

  برد خوب، دفاع بد
اما پرسپولیس دیروز مقابل حریفی قرار گرفت که در ماه‌های اخیر 9بازی در لیگ و 2بازی در جام‌حذفی را بدون شکست پشت سر گذاشته بود. نساجی آخرین بار در روز هشتم آذر مقابل سپاهان شکست خورده و بعد از آن طی 86روز در 11بازی متوالی بی‌شکست مانده بود. بازی این تیم با پرسپولیس، شبیه بازی‌های لیگ برتر انگلیس آغاز شد، شبیه مسابقات سریA ادامه پیدا کرد و در نیمه دوم بالاخره به اصل خودش برگشت و مثل بازی‌های لیگ برتر ایران دنبال شد! وحید امیری با یک پاس گل و یک گل در 7دقیقه اول بازی، شروعی توفانی را برای پرسپولیس رقم زد و نساجی در دقیقه16 یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا نشان دهد با وجود آن 7دقیقه توفانی، برد آسانی در انتظار پرسپولیسی‌ها نیست. کادر فنی پرسپولیس در ابتدای لیگ و در هفته‌های چهارم و پنجم یکی دو بار بازی با سیستم 3دفاعه را آزمایش کرد اما پاسخ مثبتی نگرفت و خیلی زود به همان تاکتیک قبلی برگشت. یحیی و دستیارانش دیروز دوباره به این تاکتیک روی آوردند و خط دفاعی را در غیاب سیدجلال با 3مدافع میانی بستند. خط دفاعی پرسپولیس البته باز هم متزلزل نشان داد و می‌توانست حتی بیشتر از یک بار تسلیم شود. باید دید با ورود رامین رضاییان به ترکیب، یحیی در بازی‌های سخت آینده مقابل آلومینیوم ، گل‌گهر و... کدام سیستم و تاکتیک را اتخاذ خواهد کرد.

  استقلال مجیدی؛ همان همیشگی
و اما استقلال باز هم در مسابقه‌ای که کاملا تحت تاثیر حریفش قرار داشت و توپ و میدان را به ذوب‌آهن سپرده بود، یک توپ به سمت دروازه حریف برد و با همان یک ضربه به پیروزی و 3امتیاز رسید. در عوض ذوب‌آهن بارها و بارها دروازه استقلال را به خطر انداخت و 2 توپ هم به تیر دروازه زد اما در نهایت شکست را پذیرفت. می‌گویند قهرمانی در لیگ، سهم تیم‌هایی است که ذهنیت برنده دارند و حتی در روزهای بدشان هم به پیروزی می‌رسند. استقلال در این فصل بارها و بارها طبق همین فرمول پیروز شده و اگر برای قهرمانی همین عادتِ «بردن در روزهای بد» کافی باشد آنها بیشتر از هر تیم دیگری در تاریخ لیگ برتر این توانایی را به اثبات رسانده‌اند. آبی‌پوشان که در بازی‌های اخیر با آمدن ارسلان مطهری به گل می‌رسیدند دیروز قبل از آمدن این ذخیره طلایی گل زدند و بدون سیاوش یزدانی کلین‌شیت کردند تا به پنجمین برد یک بر صفر خودشان در این فصل برسند. هر 6برد خانگی استقلال در این فصل با اختلاف یک گل به دست آمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید