• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 بهمن 1400
کد مطلب : 153588
+
-

گرینویچ/طولانی‌ترین زمان قرنطینه جهان


ازمیر: مردی 56ساله که در طول 14ماه گذشته جواب تمام 78بار تست کووید او مثبت بوده طی این 14ماه در قرنطینه بوده و رکورد جهانی قرنطینه را به‌خود اختصاص داده است.
 به گزارش آدیتی‌سنترال، مظفر کایاسان به سرطان خون مبتلاست و به‌گفته پزشکان سیستم ایمنی بدن او به درستی کار نمی‌کند؛ بنابراین ویروس در بدن او باقی مانده است. 
مظفر در این مدت طولانی فقط به وسیله پنجره با خانواده و فرزندش ارتباط داشته و همین مشکل، او را افسرده کرده است.
 او حتی به‌دلیل شرایط بیماری زمینه‌ای‌اش نتوانسته دوز کافی واکسن‌های کوویدـ19را دریافت کند. برخی رسانه‌ها بر این باورند که او رکورد‌ جهانی تست‌های مثبت کووید و طولانی‌ترین زمان بیرون نیامدن از قرنطینه را دارد.

محدودیت سرعت در آلمان

 برلین: هرچند افسانه‌ها حکایت از این دارند که در آلمان راننده‌ها بدون رعایت هیچ‌ محدودیتی می‌توانند با هر سرعت دلخواهی رانندگی کنند، اما پس از اینکه میلیونر اهل چک در جاده‌های آلمان هوس رکورد‌شکنی کرد، بی‌اساس بودن این افسانه‌ بیشتر مشخص شد. به گزارش دیلی‌میل،  ردیم‌پاسر در بزرگراهی میان برلین و هانوفر با سرعت 417کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد. او که با خودروی بوگاتی‌شیرون تخت‌‌گاز می‌رفت و فیلم رانندگی‌اش را در یوتیوب هم بارگزاری کرد، نمی‌دانست با وجود سختگیری نکردن پلیس برای سرعت بالا در برخی بزرگراه‌های این کشور، چنانچه رانندگی هر راننده‌ای در هر سرعتی خطرناک تشخیص داده شود، خودروی او را متوقف می‌کنند.

سرقت‌های راهبه قمارباز

لس‌آنجلس: راهبه 79ساله‌ای که بیشتر عمر خود را صرف کلیسا کرده بود پس از اینکه در سال 2008میلادی به قمار اعتیاد پیدا کرد، شروع به سرقت کرد و پس از دستگیری توسط پلیس اعتراف کرد طی یک‌دهه اخیر حدود ۸۳۵هزار دلار از حساب‌هایی که به دریافت نذور، کمک‌های مالی، هزینه‌های تحصیل و دیگر هزینه‌ها اختصاص داشت، اختلاس کرده است. به گزارش دیلی‌میل، مری کروپر به‌عنوان مدیر مدرسه کاتولیک «سنت جیمز» که حدود ۲۸سال هدایت آن را بر عهده داشت، مسئولیت حساب‌هایی را در یک مؤسسه اعتباری بر عهده گرفته بود.
 وکیل این راهبه با اشاره به اینکه موکلش به قمار اعتیاد دارد از دادگاه خواسته بود که اجازه دهند وی دوران محکومیت خود را در صومعه‌ای بگذراند که پس از برملا شدن ماجرای اختلاس در سال ۲۰۱۸ در آن محبوس شده است. 
قاضی این پرونده در نهایت با یک سال و یک روز مجازات زندان برای راهبه کروپر موافقت کرد. همچنین وی را ملزم کرد تا پولی را که از مدرسه دزدیده بود برگرداند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید