• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 21 بهمن 1400
کد مطلب : 153522
+
-

شهرداری آذرباتری می‌شود؟

یک اتفاق عجیب در والیبال. شهرداری ارومیه که به خاطر بدهی با خطر از دست دادن میزبانی جام باشگاه‌های آسیا روبه‌روست، به جای پرداخت این بدهی، راه‌ حل دیگری پیدا کرده است. ارومی‌ها می‌خواهند با نام آذرباتری دیگر باشگاه والیبال این شهر میزبان مسابقات باشند. وحدت‌طلب، مدیرعامل باشگاه آذرباتری در گفت‌وگو با فارس این خبر را تایید کرده است: «آذرباتری حاضر است میزبانی مسابقات باشگاه‌های آسیا را در قالب تیم شهرداری ارومیه به عهده بگیرد.»
بدهی باشگاه شهرداری ارومیه به لئوبومیر تراویتسا مربی صربستانی و پسرش دراگان است. آنها سال 1395 به عنوان مربی و بازیکن با این باشگاه قرارداد بستند اما قبل از این که لیگ به نیم‌فصل برسد به کشورشان برگشتند. شهرداری ارومیه با گذشت 5سال هنوز با آنها تسویه حساب نکرده و فدراسیون جهانی هم گفته به شرطی میزبانی جام‌باشگاه‌های 2022 آسیا را به ارومیه می‌دهد که این باشگاه بدهی‌هایش را صاف کند. این خبر به گوش دراگان تراویتسا رسیده و او پیگیر موضوع است:«این کار غیرقانونی است و متاسف خواهم شد اگر به آنها اجازه چنین تخلفی داده شود. من موضوع را با فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی والیبال مطرح کرده‌ام و آنها را در جریان اتفاقات قرار داده‌ام.» دراگان پیش از این در جام ملت‌های والیبال هم در استوری اینستاگرامی معترض شده بود که چرا والیبال ایران که بدهی‌های بین‌المللی دارد، می‌تواند میزبان مسابقات باشد. 
ارومیه حتی اگر امسال قهرمان لیگ ایران نشود، به عنوان میزبان می‌تواند در این مسابقات بازی کند. ارومی‌ها به خاطر همین حاضر نیستند میزبانی را از دست بدهند و سراغ تیم همشهری رفته‌اند. آذرباتری هفته‌های پیش، قبل از این که مسابقات مرحله‌گروهی به پایان برسد، از لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط کرد. حالا قرار است شهرداری با بازیکنانش و با نام آذرباتری در جام باشگاه‌ها بازی کند. این که فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی این اجازه را به آنها می‌دهد یا نه مشخص نیست. جام باشگاه‌های آسیا از ۲۵ اردیبهشت تا یکم خردادماه سال ۱۴۰۱برگزار می‌شود. اگر ارومی‌ها نتوانند مشکل را حل کنند، میزبانی به اصفهان و یزد  داده می‌شود.

لغو جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای
رقابت‌های جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای قرار بود اسفند ماه با حضور 12‌کشور به میزبانی اصفهان برگزار شود اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو شد. فدراسیون پزشکی ورزشی براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم جلوگیری از ورود اتباع برخی کشورها و همچنین وضعیت قرمز استان اصفهان به‌دلیل شیوع اومیکرون، در نامه‌ای به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از لغو این رقابت‌ها خبر داد. لغو مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در حالی رخ داد که قرار است مسابقات جام تختی کشتی فرنگی به میزبانی اهواز 3 تا 6اسفند ماه برگزار شود. با توجه به سونامی کرونا و بالا رفتن آمار باید منتظر لغو این مسابقات هم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید