• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152631
+
-

خبر/جزئیات تیراندازی جنون‌آمیز در سراوان

جوانی که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد بعد از آنکه پدرش را با شلیک گلوله به قتل رساند مقابل مقر سپاه در سراوان رفت و شروع به تیراندازی کرد اما در نهایت با شلیک گلوله مأموران از پا درآمد.
به‌گزارش همشهری، ساعت 10صبح دیروز به مأموران پلیس شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید که مردی میانسال در خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رسیده است. وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد عامل این قتل پسر 26ساله مقتول است. او از مدت‌ها قبل از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد پدرش را که در حال استراحت بود با شلیک گلوله به قتل رسانده و گریخته بود. در شرایطی که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت مأموران پی بردند که جوان مسلح به مقابل مقر سپاه و ستاد خبری اداره اطلاعات سراوان رفته و شروع به تیراندازی کرده است. مأموران با دیدن وی به او هشدار دادند که خودش را تسلیم کند اما او حتی به‌سوی یک خودروی پژو پارس نیز تیراندازی کرد و باعث مصدومیت راننده آن شد. در این شرایط بود که مأموران برای جلوگیری از حوادث تلخ‌تر مجبور شدند مرد مسلح را هدف بگیرند که او پس از اصابت گلوله از پا درآمد.
به‌دنبال وقوع این حادثه روابط‌عمومی و تبلیغات قرار‌گاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای این درگیری را تأیید کرد. در این اطلاعیه آمده است: روز سه‌شنبه فردی مسلح که قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه شهرستانی سراوان را داشت‌ ‌با عکس‌العمل به‌موقع مراقبین مواجه شد. در این درگیری فرد مسلح  کشته ‌و یکی از شهروندان نیز مجروح شد. همچنین سرهنگ قاسم حسن‌زاده، مسئول روابط‌عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیز در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: با وجود اینکه مرد مسلح در محاصره پاسداران بود و آنها تلاش داشتند تا او را بازداشت کنند اما او به تیراندازی ادامه داد و در این شرایط مأموران مجبور شدند او را هدف قرار دهند. وی ادامه داد: این درگیری زیاد طول نکشید و مأموران در زمان کوتاهی موفق شدند به آن پایان دهند. در همین حال سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز  به همشهری گفت: پسر جوان که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد پس از قتل پدر 58ساله‌اش سوار بر موتورسیکلت خود را روبه‌روی مقر سپاه پاسداران شهرستان سراوان رساند و در اقدامی جنون‌آمیز شروع به تیراندازی به در دژبانی کرد و بعد به‌سوی یک دستگاه پژو پارس عبوری نیز شلیک کرد که راننده خودرو از ناحیه پهلو مجروح و به بیمارستان منتقل شد. سردار طاهری در ادامه گفت: نگهبان مقر سپاه پاسداران سراوان چندین بار به این جوان اخطار داد و تلاش کرد تا او خودش را تسلیم کند اما در نهایت برای حفاظت از خود و دیگر مراجعان، در تیراندازی متقابل، پسر جوان از پا درآمد.

در جست‌و‌جوی مرد آتش افروز
پلیس پایتخت در تعقیب مجرمی است که به‌دلیل اختلافات مالی، دوستش را در دفتر وکالت به آتش کشیده و فرار کرده است.
به گزارش همشهری، یکشنبه دهم بهمن امسال گزارش مرگ مردی میانسال به قاضی محمد حسین زارعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و با دستور وی گروهی از مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند. متوفی مردی بود 54ساله که از روز ششم بهمن ماه در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری بود اما تلاش پزشکان بی‌فایده بود و مرد میانسال پس از گذشت 4روز به کام مرگ رفت.در ادامه تحقیقات مشخص شد که قربانی در یک دفتر حقوقی کار می‌کرده است و روز حادثه یکی از دوستانش به نام سجاد که اعتیاد به مواد‌مخدر نیز داشت به محل کار او رفته و با ریختن بنزین به روی مرد میانسال او را به آتش کشیده بود. به‌گفته همکاران وی، مقتول در اتاق خود مشغول به‌کار بود که دوستش سجاد وارد دفتر حقوقی شد.ناگهان همکاران وی صدای درگیری آنها را شنیدند و وقتی به اتاق او رفتند با صحنه دردناکی مواجه شدند. مرد آشنا دوستش را به آتش کشیده و خودش به محض اینکه همکاران مقتول وارد اتاق وی شدند فرار کرد. با تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد که سجاد از دوستان نزدیک وی بوده است به‌طوری‌که مدتی قبل به زندان افتاد و مقتول به تکاپو افتاد تا او را از زندان آزاد کند. اما پس از مدتی دچار اختلافات مالی شده بودند و ظاهرا مقتول از قاتلش پولی طلب داشت. اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه روز حادثه سجاد وارد دفتر حقوقی شده و با ریختن بنزین، دوستش را به آتش کشید. متوفی دچار 80درصد سوختگی شد و سرانجام جانش را از دست داد. هم‌اکنون تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تلاش خود را برای بازداشت مرد آتش افروز آغاز کرده‌اند.

زورگیری با لباس زنانه 
مرد شیاد با آرایش و لباس زنانه با پسران جوان طرح دوستی می‌ریخت و ازآنان زورگیری می‌کرد. به‌گزارش همشهری، چندی قبل پسر جوانی نزد پلیس پایتخت رفت و گفت مردی با اجرای نقشه‌ای عجیب از او زورگیری کرده است. او گفت: مدتی قبل با دختر جوانی آشنا شدم و با او قرار ملاقات گذاشتم. وقتی سر قرار حاضر شدم او سوار یک خودروی مدل بالا بود اما با تهدید، گوشی موبایل و کیف پولم را زورگیری کرد. باورم نمی‌شد اما او یک مرد بود که آرایش و لباس زنانه داشت و در این مدت فریبم داده بود. با آغاز تحقیقات معلوم شد که خودرویی که مرد زورگیر سوار بر آن بود کرایه‌ای است با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و او را درحالی‌که با صورتی آرایش کرده و با پوشش زنانه در حال خروج بود دستگیر و به کلانتری شهرک قدس منتقل کردند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام جزئیات این خبر گفت: تحقیقات بیشتر برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید