• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152590
+
-

در انتظار فرصت

شاید تشریفاتی‌شدن مسابقات تیم ملی، به سود این 5نفر تمام شود

بهروز رسایلی

با پیروزی برابر عراق، تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله نهایی جام‌جهانی2022قطر صعود کرد. این در حالی است که ما هنوز 3مسابقه دیگر داریم که البته تشریفاتی شده است. این 3بازی برابر امارات، کره‌جنوبی و لبنان برگزار می‌شود. از رویکرد کادرفنی و شخص دراگان اسکوچیچ بی‌اطلاعیم؛ نمی‌دانیم آنها دنبال کسب امتیازات حداکثری هستند یا ممکن است به ارنج تیم دست بزنند. اگر گزینه دوم مدنظر باشد، ممکن است تعدادی از ستاره‌های پشت خط مانده تیم ملی بالاخره فرصت عرض‌اندام پیدا کنند. می‌دانید که تیم پرستاره‌ای داریم و رقابت اصلا آسان نیست. مگر اینکه از این فرصت‌ها به‌وجود بیاید.

  پیام نیازمند
ترافیک ستاره‌ها در تیم ملی ایران، از همان خط دروازه شروع می‌شود؛ جایی که امیر عابدزاده در رقابتی تنگاتنگ موفق شد علیرضا بیرانوند را کنار بزند و پیراهن شماره یک تیم ملی را از آن خود کند. امیر 2کلین‌شیت خوب برابر سوریه و عراق داشت و حالا شاید نوبت آزمودن یک‌دروازه‌بان جدید رسیده باشد. بیرانوند که کرونا گرفته و از اردو رفته، بنابراین ممکن است برابر امارات از پیام نیازمند استفاده شود؛ گلر خوش‌قد و بالایی که از سپاهان به پورتیموننزه رفت، اما آنجا خیلی به‌ندرت فقط در جام حذفی به او بازی می‌رسد. نیازمند سابقه یک‌بار حضور در ترکیب اصلی تیم ملی برابر ازبکستان را دارد؛ مسابقه‌ای دوستانه که پیام در آن موفق به ثبت کلین‌شیت نشد. او شاید از نظر روانی نیاز داشته باشد در یک مسابقه ملی به میدان برود.

  سیاوش یزدانی
مدافع 30ساله استقلال، یکی از معدود آبی‌پوشانی است که از کمند کرونا رها شد و توانست به اردوی تیم ملی برسد. سیاوش شاید ته‌دلش امیدوار بود بعد از حواشی معروف محمدحسین کنعانی‌زادگان، این بازیکن خط بخورد و نوبت بازی به او برسد. با این حال کنعانی به اردو دعوت شد و در مسابقه رسمی و جدی با عراق هم در ترکیب اصلی به میدان رفت. بنابراین حضور یزدانی در تیم اول کشور باز هم به تعویق افتاد. شاید خیلی از استقلالی‌ها دوست داشته باشند سیاوش کار را در تیم ملی بگیرد و به‌عنوان نماینده آنها به میدان برود، اما این فرصت فعلا در اختیار او قرار نگرفته است. حالا که مسابقات تشریفاتی شده، چه‌بسا یزدانی هم به ارنج اصلی برسد و مثلا در مسابقه با امارات شاهد حضور این بازیکن باشیم. نکته قابل توجه اینکه شجاع خلیل‌زاده از بازی با امارات محروم شده و این مسئله می‌تواند به یزدانی شانس بیشتری بدهد.

  مهدی ترابی
وینگر 27ساله پرسپولیس، مدت‌هاست در انتظار فرصتی برای حضور در ترکیب تیم ملی به‌سر می‌برد. نیمکت‌نشینی او در این تیم آنقدر به درازا کشیده شده که برخی عقیده دارند افت ترابی در باشگاه هم بی‌ارتباط با این مسئله نیست. داستان او هم مثل دیگران، وفور هم‌پستی‌های باکیفیت است. دراگان اسکوچیچ اعتقاد ویژه‌ای به علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش دارد. وحید امیری هم در کناره‌های زمین برای خودش یک غول است. حتی سامان قدوس در مسابقه با عراق به‌عنوان بال راست به میدان رفت. بنابراین رسیدن به ترکیب برای ترابی آسان نیست. باید دید در مسابقات غیرحساس باقی‌مانده بالاخره بخت به مهدی رو می‌کند یا حضور او در تیم ملی همچنان تشریفاتی باقی خواهد ماند.

  کریم انصاری‌فرد
مهاجم 31ساله آ.ا.ک آتن، پای ثابت دعوت به همه اردوهای تیم ملی در این سال‌ها بوده است. با این حال او به همان اندازه که راحت دعوت شده، سخت به ترکیب اصلی رسیده است. موقعیت انصاری‌فرد در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر ظهور زوج درخشان مهدی طارمی و سردار آزمون قرار گرفته است. کریم این اواخر خیلی کم بازی کرده، هرچند هر زمان به میدان آمده عملکرد نسبتا خوبی داشته است. انصاری‌فرد با 91بازی ملی فاصله زیادی تا حضور در باشگاه صدتایی‌های فوتبال ایران ندارد. شاید حالا که مسابقات تیم ملی حساسیت جدولی ندارد، دراگان هم فرصت خودنمایی و نیز بهبود آمار را در اختیار انصاری‌فرد قرار بدهد.

  شهاب زاهدی
می‌شد به‌عنوان نفر آخر فهرست مثلا به کاوه رضایی اشاره کرد که یک‌سال است عملا از دیده‌ها پنهان شده. انتخاب تیم باشگاهی از سوی کاوه و نیز عملکرد او در لوون بلژیک بسیار بحث‌برانگیز بوده و شاید اگر این بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شد، کسی تعجب نمی‌کرد. برای کاوه هم خوب است بازی کند، اما حکایت شهاب زاهدی چیز دیگری است. او سرنوشت بسیار پرفراز و نشیبی داشت و شاید باورنکردنی بود که روزی به اردوی تیم ملی برسد. شهاب اما با روند مؤثرش در زوریا لوهانسک برای نخستین‌بار به اردوی تیم ملی راه یافت و اگر این نخستین دعوت با نخستین بازی برای زاهدی همراه شود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای این بازیکن رقم می‌خورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید