• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152583
+
-

زیر حلقه / استعفا

افشین رضاپور | کارشناس بسکتبال

فریده شجاعی از نایب‌رئیسی فدراسیون بسکتبال در بخش زنان استعفا کرد. بسکتبالیست سال‌های دور و همسر زنده‌یاد منصور پورحیدری پس از سال‌ها نایب‌رئیسی در فدراسیون فوتبال، 4سال پیش به فدراسیون بسکتبال آمد. آمدن او با ایجاد موقعیت‌های بین‌المللی در بسکتبال زنان همزمان شد اما نتایج تیم‌های ملی و 3نفره، سال‌به‌سال بدتر شد. دختران بسکتبال 3نفره در رنکینگ فیبا سقوط کردند و تیم ملی بسکتبال در بین 6تیم دسته‌دوم آسیا ششم شد. هم‌اکنون مشخص نیست در بسکتبال دختران اصلا تیم‌های رده‌های سنی، ماهیت خارجی دارند یا نه. با توجه به استفاده از بازیکن 50ساله در تیم ملی، بسکتبال ایران به نیروهای تازه‌وارد و جوان بیشتری نیاز دارد.

کرونا
 وقتی بازیکنان کرونایی زیاد شدند و خبر کرونای بهنام یخچالی در بوندس‌لیگا به تهران رسید، شست فدراسیون‌نشینان خبردارشدادامه این وضعیت برای تیم ملی در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی خوب نیست. بنابراین بازی‌ها را به بعد از 2بازی ایران با قزاقستان و سوریه در روزهای 5و8 اسفند در تهران موکول کردند. حامد حدادی هم خبر داده برایش دعوتنامه نفرستند چون با پروتکل‌های سفت و سخت چینی‌ها، رفت‌وآمد به ایران در این فاصله غیرممکن است. مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی هم 20روز جلوتر ملی‌پوشان را قرنطینه می‌کند. همه بموقع دست به‌کار شدند اما بعید است کرونا ضربه‌اش را به تیم نزند.

تیم‌ها
بسکتبال ایران با تعداد زیاد تیم‌ها در مسابقه‌های متعدد روبه‌رو شده است. یکشنبه قرعه‌کشی رقابت‌های دسته‌دوم مردان و زنان با 42و37تیم برگزار شد. مسابقات دسته‌یک هم با 52تیم در گروه‌های مختلف در جریان است. دسته‌یک زنان 17تیم دارد. در لیگ برتر مردان 16 و در لیگ زنان 11تیم بازی می‌‌کنند. گستردگی بسکتبال با حضور این تعداد تیم بسیار چشمگیر و بی‌سابقه است. با جذب منابع و حفظ نیروی انسانی در بلندمدت، حال و هوای بسکتبال دگرگون می‌شود و این اتفاق خوبی است اما در پی استقبال تیم‌ها باید به توسعه زیرساختی توجه کرد و کیفی کردن نیروهای فنی و اجرایی مثل مربیان و داوران را زیرنظر داشت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید