• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152589
+
-

کمی پرشورتر پسر!

در مورد نمایش کم‌حرارت سامان قدوس برابر عراق

کمی پرشورتر پسر!

با توجه به تعدد بازیکن در پست‌های هجومی تیم ملی، سامان قدوس از آن جمله بازیکنانی است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. خود او هم از این بابت چندان دل خوشی ندارد و بعضا ناراحتی‌اش را ابراز می‌کند. او قبلا با انتشار یک پست به عدم‌حضورش در ترکیب اصلی واکنش نشان داده بود و در بازی با لبنان هم که فیکس شد، موقع تعویض از زمین عکس‌العمل خوبی نشان نداد. در نتیجه مشخص است سامان خیلی دوست دارد بیشتر برای تیم ملی بازی کند و احساس عمده هواداران فوتبال هم همین است. با این حال، او برای ایفای نقش پررنگ‌تر در ترکیب تیم ملی، نیاز به نمایش‌های بهتری دارد.
احتمالا برای سامان راحت‌تر است که در مرکز میدان به‌عنوان هافبک نفوذی بازی کند، اما او در بازی با عراق به‌عنوان بازوی راست به‌کار گرفته شد. سیستم پایه تیم ملی در این مسابقه 3-3-4 بود. در خط دوم، سعید عزت‌اللهی مقابل خط دفاعی مورد استفاده قرار گرفته بود، قدوس و وحید امیری هم در دو طرف او توپ می‌زدند. شاید بیگانگی با این پست کمی قدوس را به مشکل انداخت و از کیفیت بازی او کاست، اما نکته مهم‌‌تر به شور و هیجانی مربوط می‌شود که انتظار داریم از قدوس در زمین بازی ببینیم. او باید بیشتر انرژی بگذارد و نمایش پرحرارت‌تری داشته باشد.
خود قدوس هم می‌داند که در شرایط عادی و با حضور 2مهاجم نوک مثل مهدی طارمی و سردار آزمون، سیستم تیم ملی ایران به‌طور کامل دستخوش تغییر می‌شود. این یعنی او از معدود فرصت‌هایش برای بازی باید بیشتر و بهتر استفاده کند و میخش را بکوبد. سامان البته در بازی با عراق بسیار بهتر از مسابقه با لبنان عمل کرد، اما او پتانسیل بیشتری دارد و حتما می‌تواند نقش مؤثرتری در زمین بازی ایفا کند. حالا سؤال اینجاست که آیا دراگان اسکوچیچ در بازی با امارات هم از قدوس در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد یا نه. کاش اینطور باشد و او فرصتی دیگر برای هماهنگی با سایر نفرات و نشان‌دادن مهارت خودش به‌دست بیاورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید