• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 بهمن 1400
کد مطلب : 152424
+
-

آماربازی

7.05
درحالی‌که همه مهاجمان ایران در بازی با عراق نمرات بالایی گرفتند و جهانبخش با نمره 8.56 بهترین بازیکن زمین شد، در خط دفاعی تیم ملی میانگین نمرات خیلی پایین‌تر بود و فقط شجاع خلیل‌زاده توانست نمره بالاتر از 7 بگیرد. در خط دفاعی تیم ملی، شجاع نمره 7.05 گرفت و بعد از او به‌ترتیب نورافکن با 6.96، کنعانی‌زادگان با 6.92 و صادق محرمی با 6.86 به‌کار خود پایان دادند. ضعیف‌ترین نمره تیم ملی را هم سعید عزت‌اللهی در پست هافبک دفاعی گرفت که متریکا نمره 6.82 را به او اختصاص داد. در واقع اگر از نمره عابدزاده درون دروازه چشم‌پوشی کنیم، در جمع 5بازیکن دفاعی ایران فقط یک نفر نمره‌اش بالاتر از 7 بوده و در بین 5بازیکن هجومی ایران فقط یک نفر نمره کمتر از 7 گرفته است.

17
برد تیم ملی در روز پنجشنبه، هفدهمین برد ایران مقابل عراق در تاریخ تمامی رقابت‌ها و پنجمین پیروزی مقابل این تیم در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بود. ایران و عراق تاکنون 29بار در تمامی رقابت‌ها با هم رو‌به‌رو شده‌اند که 17برد نصیب ایران شده و 6بار هم عراقی‌ها به پیروزی رسیده‌اند. 6بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی تمام‌شده که آخرین آنها در جام ملت‌های گذشته با هدایت کارلوس کی‌روش و با نتیجه صفر- صفر بود. آخرین باخت به عراق هم در آخرین بازی مارک ویلموتس روی نیمکت ایران رقم خورد و بعد از آنها اسکوچیچ در 3بازی مقابل این تیم 3برد متوالی نصیب ایران کرد. عراق در مقدماتی جام‌های جهانی یک‌بار هم در سال1993 ایران را با هدایت علی پروین برده بود.

7.83
مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بهترین بازیکنان تیم ملی در دوره اسکوچیچ هستند. طارمی با میانگین نمرات 7.83 بهترین و موفق‌ترین بازیکن تیم ملی در دوره مربیگری اسکوچیچ بوده است. جهانبخش هم بعد از درخشش در مقابل عراق و کسب عنوان بهترین بازیکن این میدان، میانگین نمراتش را در سایت متریکا به 7.50 رساند تا دومین بازیکن برتر ایران در زمان سرمربیگری اسکوچیچ باشد. نفرات بعدی این لیست به‌ترتیب امیری، عزت‌اللهی و نوراللهی هستند که این آخری بازی با عراق را به‌خاطر کرونا از دست داد. نوراللهی به همراه شجاع خلیل‌زاده تنها بازیکنانی بودند که در همه بازی‌های ملی در دوره اسکوچیچ از ابتدا بازی کردند؛ رکورد نوراللهی به‌خاطر کرونا در این بازی خراب شد و رکورد شجاع هم به‌خاطر دواخطاره‌شدن او در بازی با امارات خراب می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید